1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Onun oğlunu görmesi gerekli."

"Onun oğlunu görmesi gerekli."

Çeviri:It is necessary that he sees his son.

May 2, 2014

77 Yorum


ufukgenctu

Gercekten kafa karistirici bir cümle. "Necessary" yi ogrenecegiz diye bu asamada olan bizler icin sanki biraz ileride bir cümle olmuş. Elbetteki cumleyi dogru yaptim diger secenekleri eleyerek. Ama bu cumleyi once bakmadan kurmaya calistim. "That"olayi kafa karistirdi ben de. ilk basta "it is"de kafa karistirdi ama sanirim orada ki "it is" den kastedilen oglunu görme eyleminin gerekliligini vurguluyor. Yapilacak olan eylem soyut cansiz oldugu icin it is kullanilmis. Ama That i hala çözemedim. Program gercekten bir seyler ogretiyor ve bunu saglayan tum ekibe tesekkur ederim. Su an 10 uzerinden 2,5 asamasındayim. Kurs bitince en azindan belki de bes kere baslayip usengeclikten bir turlu sonunu getiremedigim ingilizce dil kursunu umarim bu sefer bu sekilde bitirebilirim. Tamam belki sular seller gibi ogretmeyecek bu program ama en azindan devam edebilmek icin bir temel saglayacak ki, bu da bana yeter. Tekrar emeginiz icin tesekkur eder, iyi calismalar dilerim.

February 5, 2015

bora63097

That i islemedik aynen zor cumle

February 12, 2016

rasitsariyar

katılıyorum.

September 9, 2015

Olgun313083

Vay be bu yorumu yazarken belkide yetersiz bir ingilizceye sahiptin ama 30.000 puan yaptigina gore suan gercekten saglam bir ingilizce temeline sahipsin insallah bizede nasip olur :)

October 2, 2018

Fateh2323

Katiliyorum

February 7, 2019

Tirsak_Tosbaa

Denemedim ama "he needs to see his son" desek de aynı anlama gelir miydi?

May 22, 2014

Selcen_Ozturk

evet

May 22, 2014

MustafaKar278179

Duolingonun baş tacı artık yoksun :(

September 9, 2019

PeriLikya

He ve she O anlamında, her ve his onun anlaminda, son oglan demek his son ve her son oglunu anlami taşıyor. Oglunu gormesi bir durum bunun gerekliligi vurgulanmak istendiginde gerekliligi de bir durum. İki ayri cumle birbirini takip ediyor veya birbiriyle alakali ise cumle that ile birlestirilir. İt is necessary ( burada gerekli olan bir sey var) THAT he/she sees his/her soon. ( burada da gerekli olanin ne oldugu aciklanmis. İt is necessary that he/ she says yes or no .

September 6, 2016

BossCaptur

BRAVO

September 29, 2016

MustafaSek17

Teşekkürler. Peki "that" birbirini takip eden bütün cümlelerde mi? Yoksa birbirini takip eden birbiriyle alakalı vümlelerdemi kullanacaz?

April 18, 2019

Poyraz715366

Birbirini takip beden alakalı cümlelerde.

July 3, 2019

besirdemir

abi bu that i bi çözemedim gittii .((

January 12, 2015

buketsevcan

It is necessary=bu gereklidir, he sees his son=o oğlunu görür. Gördüğünüz gibi iki ayrı cümle var burada, bu cümleleri bağlamak ve tek cümlede birleştirmek için "that" kullanılmış. Örnekler: "He told me that he liked that girl (O bana o kızdan hoşlandığını söyledi), "I realized that everybody hates me"(Ben herkesin benden nefret ettiğini fark ettim)

March 21, 2015

paxal79

"herkesin benden nefret ettiğini farkettim" ingilizceye çevrilirken "herkes benden nefret eder, ben bunu farkettim" olarak alınıyor muhtemelen. bu da i realized that(ben bunu farkettim) everybody hates me(herkes benden nefret eder)

February 29, 2016

stercoricpig

senin verdiğin örneklerde dığını diğini anlamına geliyor burda neden that gelmiş anlamadım

December 9, 2015

hasan976762

Anlatımınız için tsklr

March 10, 2018

serhatalii

teşekkürler aciklama çok net olmuş

October 3, 2018

MuratKaya_20

Teşekkürler. Çok net açıklamış sınız.

May 31, 2019

EmrahKAAN34

Peki burada Who da kullanabilirdik değil mi? O zaman cümle böyle mi olmalıydı? He is necessary who sees him son.

September 6, 2019

serdaro81

İt is necessary that=şu olmalı

Bu çok karıştırabilir. Çok duolingo yaparsan kafana yerleşir.aslında bu cümlenin kelime şeklinde çevirisi şöyle:

İt is necessary that, he sees his son=şu olmalı, o oğlunu görür.

İngilizlerde kullanım böyle bunu anlayabilmek için duolingo dan çok çalış, kafana yerleşene kadar...

November 19, 2015

NUR-ELA

oğlan dediği için he olması lazım . ama doğru cevabı she diye gösteriyor

March 4, 2016

eda430

aynen

March 15, 2016

sonterekeme

Bu cümleyi çözersem ingilizce benim için bitmiştir başka bir dil gelsin artık :))

March 26, 2017

rewq2222

Oğul dio she ne alaka

March 10, 2015

-Dead-

gormek isteyenkişi she/he olur

April 9, 2015

lutfu96

He must see his son neden olmuyor ???

December 23, 2014

buketsevcan

"must" zorunluluk anlamı var. He must see his son=O, oğlunu görmek zorunda.

March 21, 2015

Mustafa_ONDER

yav bu he, she, it lerin olduğu sorular hep hatalı ya çift cevap oluyo her zaman

March 6, 2015

NUR-ELA

aynen

March 11, 2016

Kinevart

He needs to see his son. daha rahat bir kullanım olur.

September 8, 2016

dragotreis

It is necessary that=(1)gerekli olan (şey) o dur ya da o gerekli (olan) dir she sees her son=(2)ki o oğlunu görür O (şey, oğlunu görmesi durumu) gereklidir ki o oğlunu görür That=ki o, olan,

August 11, 2017

NuriCan723212

It is necessary to see his son

February 15, 2017

rrSR8S

Should meli mali anlami katar neden olmuyor

August 20, 2017

Kate970384

Bu ne ya necessary biraz fazla ilerlemis

April 28, 2018

ehsankakaei91

why not "I have to see her son" or "seeing her son is necessary"

May 20, 2014

Selcen_Ozturk

"I have to see her son" = (Benim) onun oğlunu görmem gerekli.

"seeing her son is necessary" = onun oğlunun görülmesi gerekli or onun oğlunu görmek gerekli

May 22, 2014

enanasya

"He has to see his son." olmaz mı? Teşekkürler şimdiden.
6 eylül 2019

September 6, 2019

enanasya

Ya da "He needs to see his son."
6 eylül 2019

September 6, 2019

enanasya

Bu cümle doğruymuş. Kabul edildi.
6 eylül 2019

September 6, 2019

egeninefesi03

Ben hala başta ki 'it is' in mantığını anlayamıyorum

August 5, 2014

EdaAkd

Bende

August 9, 2014

kurul_esra

him necessary that him son olmadı

July 6, 2015

ogstr97

he li cevaba yanlış diyor ama aralarında hiç fark yok bu hatamıdır he ile she li cavaplar birebir aynı

September 8, 2015

ogstr97

kırk yılın başında şu cümleyi doğr çevirdim onda da that i unutmuşum off

September 15, 2015

enverta1

That ve it is ile başlamayı çözemedim

February 14, 2016

metin334

Al benden de o kadar su that baya kafamı karıştırdı biri açıklama yapsa iyi olacaktı.

September 20, 2017

Altintren

"She has to see her son" kabul etmedi ya la? Görmeye ihtiyacı var dese tamam da.

March 9, 2016

NUR-ELA

oğlan diyor ama doğru cevabı she olarak gösteriyor

March 26, 2016

sevil215804

( That ) nerede kullanmam gerektiği konusunda fikir üretemedim.

July 14, 2016

01Arif01

she bayanlar için kullanılmıyor mu ? burada sadece he olan seçeneğin doğru olduğunu düşünüyorum

January 1, 2017

phauruq

it is necessary that bir kalıp mı?

January 2, 2017

ZIYAMERTAYDOGDU1

diğerlerinde( she )yazıyo

March 22, 2017

ZIYAMERTAYDOGDU1

aynen nur ela öyle olması lazım

March 22, 2017

ThePickleGuy

oğul = He ama cümle she ye de doğru demiş yanlış orada çocuk deseydi she de olmalıydı düzeltilmeli

April 13, 2017

lestatahmet

necessary biraz önce gerekli değildi anlamındaydı şimdi gerekli anlamında

May 3, 2017

GkeSakar

Cok kafa karıştırıcı

October 4, 2017

bBuseTuran

That olayı kafa karıştıeıyor

January 18, 2018

sonterekeme

Cümle o gereklidir o oğlunu görür gibi bir şey olmuş

January 23, 2018

Kerem293670

Onun kendi oğlunu görmesi anlamı da senin oğlunu görmesi anlamı da çıkartılabilir. İki doğru cevap olması gerekir

January 28, 2018

blackcanary5

He has to see his son neden olmuyor ???

March 15, 2018

gkks1

bu seviye için zor bir cümle

May 24, 2018

Bilgi623350

He sees his son is necesserary... Olmuyor galiba...

June 25, 2018

Melekzdemi13

N

October 31, 2018

Ebruacr

That ne anlamda ?

November 15, 2018

Hilal547335

Benim de kafa karıştı bu cümlede

January 7, 2019

Dicle.erden

Ikinci kere sorduklarinda ezbere yaptım bak simdi :))

January 18, 2019

ouzsty

He need to see his son :(

February 8, 2019

fundakuyur

that yazılmasa olmaz mı

May 13, 2019

muratalii

Zor kanka zor

May 25, 2019

FatmaZehraGirgin

Ama doğru yaptım deme

July 29, 2019

rdkrdk

İt canli disi kullanilmiyor muydu ?

September 8, 2019

Faruk708455

it is necessary that she sees her son Bunun neresi yanlış biri söylesin

October 16, 2019

ELFNURAKTA

Anlaşılır bir cümlede anlatsaymış iiymiş

October 22, 2019

mehmet482041

Tekerleme gibi çok gıcık insanın dili dolanıyor söylerken

October 26, 2019

redkit07040

bende burdaydim :D

November 12, 2019

sukran808848

He yerine she yazmak yanlış mı?

November 16, 2019
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.