1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Onun oğlunu görmesi gerekli."

"Onun oğlunu görmesi gerekli."

Çeviri:It is necessary that he sees his son.

May 2, 2014

113 Yorum


ufukgencturkoglu

Gercekten kafa karistirici bir cümle. "Necessary" yi ogrenecegiz diye bu asamada olan bizler icin sanki biraz ileride bir cümle olmuş. Elbetteki cumleyi dogru yaptim diger secenekleri eleyerek. Ama bu cumleyi once bakmadan kurmaya calistim. "That"olayi kafa karistirdi ben de. ilk basta "it is"de kafa karistirdi ama sanirim orada ki "it is" den kastedilen oglunu görme eyleminin gerekliligini vurguluyor. Yapilacak olan eylem soyut cansiz oldugu icin it is kullanilmis. Ama That i hala çözemedim. Program gercekten bir seyler ogretiyor ve bunu saglayan tum ekibe tesekkur ederim. Su an 10 uzerinden 2,5 asamasındayim. Kurs bitince en azindan belki de bes kere baslayip usengeclikten bir turlu sonunu getiremedigim ingilizce dil kursunu umarim bu sefer bu sekilde bitirebilirim. Tamam belki sular seller gibi ogretmeyecek bu program ama en azindan devam edebilmek icin bir temel saglayacak ki, bu da bana yeter. Tekrar emeginiz icin tesekkur eder, iyi calismalar dilerim.


bora63097

That i islemedik aynen zor cumle


Olgun313083

Vay be bu yorumu yazarken belkide yetersiz bir ingilizceye sahiptin ama 30.000 puan yaptigina gore suan gercekten saglam bir ingilizce temeline sahipsin insallah bizede nasip olur :)


HeraxL

Olgun sana nasip olmamis


Tue_

Yorumu yapalı 5 yıl olmuş. Ne aşamadasınız şu an merak ettim. Advance? :)


Kevser2005

Bugün cumhuriyet bayramı kutlu olsun


.Mustafa.

That i gördük diye hatırlıyorum hatta buna benzer bir ifadeyi important ile yapmıştık yapı çöyle oluyor anladığım kadarıyla bir durum bildiriyorsun önce önemli, gerekli gibi sonra önemli ya da gerekli olanı söylemek için that bağlacını koyuyorsun ve söylüyorsun


mervagle

Baya uzun yazmışsın


okan204087

katılıyorum..


Furkan.aktas

That ilk cunle ile 2. Cunleyi bagliyor ilk cümlede "necessary that" derken gerekli olan sey demek istiyor ve 2. Cumle ile bahsedilen "şeyi" söylüyor Not: ingilizcem berbattir ben sadece kendi anlafigim seyi yazdim.


Tayyardudn

Kitap çevir gerek yok


PeriLikya

He ve she O anlamında, her ve his onun anlaminda, son oglan demek his son ve her son oglunu anlami taşıyor. Oglunu gormesi bir durum bunun gerekliligi vurgulanmak istendiginde gerekliligi de bir durum. İki ayri cumle birbirini takip ediyor veya birbiriyle alakali ise cumle that ile birlestirilir. İt is necessary ( burada gerekli olan bir sey var) THAT he/she sees his/her soon. ( burada da gerekli olanin ne oldugu aciklanmis. İt is necessary that he/ she says yes or no .


MustafaSek17

Teşekkürler. Peki "that" birbirini takip eden bütün cümlelerde mi? Yoksa birbirini takip eden birbiriyle alakalı vümlelerdemi kullanacaz?


Y.Poyraz

Birbirini takip beden alakalı cümlelerde.


mevlt470191

Güzel acıklamışsın bilgi için teşekkür eder ve şunu ilave etmek istiyorum she her kabul etmiyor yanlış mı illa he his mi olması lazım


Tirsak_Tosbaa

Denemedim ama "he needs to see his son" desek de aynı anlama gelir miydi?


Figen711704

Ben denedim kabul etmedi


besirdemir

abi bu that i bi çözemedim gittii .((


buketsevcan

It is necessary=bu gereklidir, he sees his son=o oğlunu görür. Gördüğünüz gibi iki ayrı cümle var burada, bu cümleleri bağlamak ve tek cümlede birleştirmek için "that" kullanılmış. Örnekler: "He told me that he liked that girl (O bana o kızdan hoşlandığını söyledi), "I realized that everybody hates me"(Ben herkesin benden nefret ettiğini fark ettim)


paxal79

"herkesin benden nefret ettiğini farkettim" ingilizceye çevrilirken "herkes benden nefret eder, ben bunu farkettim" olarak alınıyor muhtemelen. bu da i realized that(ben bunu farkettim) everybody hates me(herkes benden nefret eder)


stercoricpig

senin verdiğin örneklerde dığını diğini anlamına geliyor burda neden that gelmiş anlamadım


Badhidharma

Teşekkürler. Çok net açıklamış sınız.


refikatakan

Güzel açıklama. Teşekkürler.


serdaro81

İt is necessary that=şu olmalı

Bu çok karıştırabilir. Çok duolingo yaparsan kafana yerleşir.aslında bu cümlenin kelime şeklinde çevirisi şöyle:

İt is necessary that, he sees his son=şu olmalı, o oğlunu görür.

İngilizlerde kullanım böyle bunu anlayabilmek için duolingo dan çok çalış, kafana yerleşene kadar...


NUR-ELA

oğlan dediği için he olması lazım . ama doğru cevabı she diye gösteriyor


Kinevart

He needs to see his son. daha rahat bir kullanım olur.


sonterekeme

Bu cümleyi çözersem ingilizce benim için bitmiştir başka bir dil gelsin artık :))


dragotreis

It is necessary that=(1)gerekli olan (şey) o dur ya da o gerekli (olan) dir she sees her son=(2)ki o oğlunu görür O (şey, oğlunu görmesi durumu) gereklidir ki o oğlunu görür That=ki o, olan,


rewq2222

Oğul dio she ne alaka


-Dead-

gormek isteyenkişi she/he olur


lutfu96

He must see his son neden olmuyor ???


buketsevcan

"must" zorunluluk anlamı var. He must see his son=O, oğlunu görmek zorunda.


Mustafa_ONDER

yav bu he, she, it lerin olduğu sorular hep hatalı ya çift cevap oluyo her zaman


rrSR8S

Should meli mali anlami katar neden olmuyor


GkeSakar

Cok kafa karıştırıcı


Kate970384

Bu ne ya necessary biraz fazla ilerlemis


yusuf373201

Yok artık Türkçe 4 kelime, İngilizce 8 kelime


Ehkaka

why not "I have to see her son" or "seeing her son is necessary"


Selcen_Ozturk

"I have to see her son" = (Benim) onun oğlunu görmem gerekli.

"seeing her son is necessary" = onun oğlunun görülmesi gerekli or onun oğlunu görmek gerekli


enanasya

Ya da "He needs to see his son."
6 eylül 2019


enanasya

Bu cümle doğruymuş. Kabul edildi.
6 eylül 2019


enanasya

"He has to see his son." olmaz mı? Teşekkürler şimdiden.
6 eylül 2019


egeninefesi03

Ben hala başta ki 'it is' in mantığını anlayamıyorum


Altintren

"She has to see her son" kabul etmedi ya la? Görmeye ihtiyacı var dese tamam da.


NUR-ELA

oğlan diyor ama doğru cevabı she olarak gösteriyor


sevil215804

( That ) nerede kullanmam gerektiği konusunda fikir üretemedim.


01Arif01

she bayanlar için kullanılmıyor mu ? burada sadece he olan seçeneğin doğru olduğunu düşünüyorum


phauruq

it is necessary that bir kalıp mı?


NuriCan723212

It is necessary to see his son


ZIYAMERTAYDOGDU1

diğerlerinde( she )yazıyo


ZIYAMERTAYDOGDU1

aynen nur ela öyle olması lazım


ThePickleGuy

oğul = He ama cümle she ye de doğru demiş yanlış orada çocuk deseydi she de olmalıydı düzeltilmeli


lestatahmet

necessary biraz önce gerekli değildi anlamındaydı şimdi gerekli anlamında


bBuseTuran

That olayı kafa karıştıeıyor


sonterekeme

Cümle o gereklidir o oğlunu görür gibi bir şey olmuş


Kerem293670

Onun kendi oğlunu görmesi anlamı da senin oğlunu görmesi anlamı da çıkartılabilir. İki doğru cevap olması gerekir


blackcanary5

He has to see his son neden olmuyor ???


gkks1

bu seviye için zor bir cümle


Bilgi623350

He sees his son is necesserary... Olmuyor galiba...


Ebruacr

That ne anlamda ?


Hilal547335

Benim de kafa karıştı bu cümlede


Dicle.erden

Ikinci kere sorduklarinda ezbere yaptım bak simdi :))


osehaan

He need to see his son :(


fundakuyur

that yazılmasa olmaz mı


FatmaZehraGirgin

Ama doğru yaptım deme


rdkrdk

İt canli disi kullanilmiyor muydu ?


Faruk708455

it is necessary that she sees her son Bunun neresi yanlış biri söylesin


ELFNURAKTA

Anlaşılır bir cümlede anlatsaymış iiymiş


mehmet482041

Tekerleme gibi çok gıcık insanın dili dolanıyor söylerken


redkit07040

bende burdaydim :D


sukran808848

He yerine she yazmak yanlış mı?


mehmet135668

oğlunu görmesi gerekli diyorsunuz şarttır diye cümle kuruyorsunuz


sam42511

,He need to sees his son, olmazmı


Nurgl656365

That niçin var anlamadım


Tahir682998

Allah'ım çıldıracağım 4 defadır deniyorum yanlış diyor bu düzeyde biri için gerçekten çok zor (bu arada hala geçemedim)


Taylan689587

He is supposed to see his son yazdim kabul etmedi


Nurgl656365

"That" Neden kullanılıyor anlamadım gitti. Lütfen, birisi yardım etsin.


murattemurtr

Ne bicim cumle Allah aşkına tövbe tövbe


MemisKose

Ben iptalim arkadaşlar :-) başaramadım


melek718946

He need to see his son neden olmaz


MetinYank1

Bu nedir ya arkadaş. Ağzimi bozacam artik. Su cumleyi ingiliz bile kurmuyordur


genccevher

Buradaki "that" ne anlama geliyor


esma744283

Ooofff çok zor ben bu kelimeleri tam bilmiyorum bileeeeee


Rbus.

5 KEZ DOĞRU YAZMAMA RAĞMEN KABUL ETMEMENİZ


yalcln

"He need sees her son" kabul etmedi


wirqox

he has to see his son. dedim kabul etmedi yardım lütfen


NASA369

kerçekten kafam karıştı…


Hasan475193

"He needs his son " veya " She needs her son" olmaz mı?


SercanDurmus26

"he needs to see his son" cümlesini de kabul etti


melikeclb

Valla ya sinir oldum Nası doğru olamaz ya


gamzeuak1

Neden "it" kullanılmış anlamadım??


mslmanzenc

Çok zordu bu cümle


radiohead1503

Bu aşamada çok zor


hikmetkemal50

"She sees necessary her son" neden olmuyor?


vedat820805

he needs to see his son


Salih650036

Benim cevabım daha doğru, diye düşünüyorum.


Salih650036

I think, my answer is more correct..


Feride142233

Doğru yazdığım halde yanlış ksbul edildi. Daha öncede ayni duruma maruz kaldim


hayat961180

Bir harf yanlış yazdım diye yanlış oldu


tutskiyancheck

örümü yedi bu cümle benim

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.