1. Forum
  2. >
  3. Konu: Russian
  4. >
  5. "Güle güle!"

"Güle güle!"

Çeviri:До свидания!

August 10, 2018

7 Yorum


mehmet4071

Пока da kabul olmalı. Hatta пока нока


meteulku_

"пока нока" diye bir şey yok? Bir de "до свидания" resmi bir kullanımdır, "пока"ysa gündelik bir kullanımdır. Öğretmeninize, patronunuza vs. пока derseniz ayıp kaçar.


mehmet4071

Yazım yanlışı yapmışım. пока пока demek istemiştim. Günlük kullanım haklısınız. Lakin yanlış cevap olduğu anlamına da gelmemeli.


meteulku_

Günlük kullanım dediğim şey resmi şekilde kullanılmayan halidir, yani arkadaşınıza söylersiniz ailenize söylersiniz vs. Bir de resmiyette kullanılan "до свидания" vardır, bunu da arkadaşınıza söylerseniz size güler çünkü bunu patronunuza, öğretmeninize vb. söylemeniz doğrudur.

Yani kısacası resmi kullanım olan "до свидания" için samimi kullanım "bay bay"ı kullanmak ters kaçıyor.

Not: Bu arada "пока" yerine "пока-пока" demeniz size biraz çocuksu bir hava katabilir.


GorkiMaksim33

До скорого da olmaz mı


camal148420

До скорого вратям


Liva39522

Sadece пока yazdım ama kabul olmadı? Halbuki ipuclarında bile пока yazıyor

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Rusça öğren. Ücretsiz.