"Я не ем суши."

Çeviri:Ben suşi yemiyorum.

August 13, 2018

31 Yorum
Tartışma kilitli.


dursun730397

Başka bir konudan söz edeceğim.Herkese kolaylıklar dilerim.İyi ki Duolingo var.Hiç yoktan bir şeyler öğreniyoruz.Mesela ben Rusça bilgim sıfırken mayıs sonlarından bugüne kadar 90-100 günde çok şey öğrenebildim.Korona günlerinde benim için çok iyi bir kazanım oldu. İlkokul öğretmeniyim ve 61 yaşındayım.Bu 1.sınıfları okutacağım çok yoğun bir yıla başlıyoruz.bu benim son okutuğum sınıf olacak inşallah.Yani sınıfıma çok daha fazla zaman ayırmam gerek. Öğrendiklerimi bar unutmayayım diye günde 1 saat kadar Duolingo'da olmayı tasarladım kendimce .Bence yarışmak anlamsızdır.Yarışmak aslında insanın kendisini her gün,her hafta,her ay,her yıl bulunduğu noktadan daha ileri bir noktaya taşıyabilmesidir.yarışma daha iyiye,daha güzele ulaşabilmek için mutlu ve umutlu bir yürüyüştür.Anlamsız yarışlara içinde kendi kendimizi yiyip bitirmeyelim.Tüketmeyelim ve tükenmeyelim boşu boşuna .Hedfimiz sadece ve sadece bir şeyler öğrenmek olsun.Kendinize iyi bakın ve ruhunuzu da daraltmayın.Ben Duolingo'ya bir kez daha teşekkür ediyorum.İyi ki var.İddialı bir söylem olmuş ama duo lingo bence de ''Bir dil öğrenmenin dünyadaki en iyi yolu'' dur.Kıymetini bilelim.Çünkü insanlık için güzel bir şeyler yaratabilmişler. Onları kutluyorum bir daha sözlerimi duygularımı sonlandırırken.


Drifter1453

Borş'ta ş için щ harfi varken suşi' de neden ш?


HalimArslan

Ana dili rusça olan insanlar "Borşç" diye okuyor. Dualingo' da buna benzer bir sürü yazım ve telaffuz hataları var.


StarGirls001

İkisi de ş harfi ancak farklı şekillerde ağızdan çıkıyor alfabeyi sesli dinleyince fark ediliyor. Youtube da rusyaz diye bir kanal var orada anlatıyordu açıkça


YANLIZMELE

Rusca zor bir dil ancak okundugunda turkce kelimlere benziyor


dzunvusie

Salam men rus deli bilirem


dzunvusie

Sadice turk biraz oxumag istedim


dzunvusie

Sadice turk oxumag istedim


dzunvusie

Sadice biraz turk orenmek istedim


Kuzgun12

Hem olumlu hem de olumsuz ek bir arada nasil kullaniliyor ?


meteulku_

Hem olumlu hem de olumsuz ek dedikleriniz hangileri acaba?


bav63338

"не-ем" den bahsediyor sanırım


KorayKoak3

He olumsuz em yemek oluyor he em ise yememek oluyor


xbdj90612

"Не" olumsuzluk eki.Olumlusunu bilmiyorum.


derya882662

İki tane olumsuz yok ki


arslanbatu

Bi tane var zaten


HasanAkdoa

Benim klavyemde Rus harfleri yok. Bundan dolayı Rus harfleriyle yazmamı istemeyin veya sanal Rus harfleri açın. Teşekkürler.


DermanDila

Klavye ayarlarına gidip diller kısmından Rusça indirin


AnarDashde

Doğruyu kabul etmedi


Leyla607370

Bn doğru buldum bnm için kolaydı sadece ark nasıl kabul ediliyo anlamadım.


PrimeGames4

Gdhsismdbdtsiaowkwbeydixkxbxgdiwlme


FLEXSIYS

Burda yiyorummu demen gerek


dzunvusie

Sadice biraz turk orenmek istedim

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Rusça öğren. Ücretsiz.