1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "O bir portakal yer."

"O bir portakal yer."

Çeviri:He eats an orange.

May 3, 2014

54 Yorum


SemihBilbey

Ben erkek olarak seçmiştim ama yanlış olarak gösterdi sonuçta. Teknik olarak 3 tekil şahısın Türkçe'de dişil ve eril ayrımı olmadığı için iki şıkta doğru olması gerekmiyor mu ?


Firdevs15129

Yanlış olmasının sebebi he/she değildir. An orange yerine a orange yazılış olabilir.


umayk

neden she olmuyo


mehtappira

Eats de ki s takısı neye gore bilen var mı ? Ve neden a değilde an kullanıyoruz


sudenurqq

geniş zamanda he / she / it kullanırken fiil "s" eki alir


qertys

Sesli harfle başladığı zaman an sessiz ile başladığında a kullanilir


OzancanBoz1

Yalnız şöyle bir detay var kelimenin okunuşuna göre a/an geliyor. Mesela "Hour" kelimesi "Aur" gibi bir şekilde telaffuz edildiği için sessizle başladığı halde "an" gelir. Aynı şekilde "University" kelimesi de "Yuniversiti" gibi bir telaffuzu olduğu için "an" yerine "a" gelir. (Telaffuzlarım yanlış olabilir mazur görün sadece bildiğimi aktarmak istedim)


MustafaOBA

3.tekil tekil şahıslarda s takısı gelir


alitrali

sesli harfle baslayan sozlerde an kullanilir


Meryem79625

Saol. 。◕‿◕。


mer123387

Türkçedeki kaynaştırma ünsüzü gibi düşün


pelinA320

Az once she eats an orange dedim yanlis dedim simdi he eats an orange diyorum yine yanlis diyo


Firdevs15129

Bir yazım hatası olmalı çünkü bu doğru yazılmış bir cümle.


MeryemErva1

An ve a nin gelisinde negibi farklilklar var ?


sudenurqq

a sessiz harfle baslayanlarda an sesli harfle baslayanlarda örneğin an orange a banana o sesli oldugu icin an b sessiz harf oldugu için a gelir


musa-18

Ben the eat a orange yazdim ayni degilmi


sudenurqq

the fiilden önce gelmez they demek istediysen they onlar demek


ksas265108

Değil banada oluyor çook sinir oluyom


Firdevs15129

Özne olmadığı için, the kullandığı için,a orange yazıldığı için, eat dendiği için aynı değil.

She eats an orange.

He eats an orange.


IIK459558

O ''orange'' olduğu için yani sesli harfle başlıyor onun için '' an '' koymalıydın


nightkiss

Anlamadım he ve she farkını nasıl ayrıt edicez ?


sudenurqq

he erkek she kadin


Hafsa541736

Neden he değilde she acıkcası anlamadım


MJdE0Oju

Doğru yapmama rağmen yanlış cevap olarak gördü


Fratoban2

it is an orange bunun dogrusu bu ama şıklarda yok? portakal cansiz bir varlik oldugu icin it ile gosteririz?


melikehace3

Kolaydı ben bildım


melikehace3

Beni takip ederseniz mutlu olurum


cansuenol

Eat veya eats bunları neye göre kullaniyoruz ? Mesela Bazı cümlelerde we eats i kabul ediyor bazılarında we eat.


sudenurqq

we eats diye bisey yok hatadir I/you/we/they eat olur he/she/it eats olur


Ferhat415628

Mesela bana yardımcı olun arkadaşlar ben mesela ingilizcede verdigi gibi cvp dogru veriyorum sıralama yanlış oluyor bunu nasıl belirlicem bana yardımcı olun


merveyavuz34

bnm de aynı oyle oluya duzeltemiyorum bir turlu


Bangtan...7

Bende doru götürdü ,The man eats an oreng


Ebrar316763

Ama ben kelime sırasını bilmiyoruuuımmmm


Dabadap

Ya normalde she kelimesini kız için o olarak kullanmıyormuyuz???


Buse815826

Ben biriyle konuşurken bu cümleyi kurarsam ve yanlışlıkla an yerine a dersem ne olur ki?


ssJoKeRss

Doğru yaptım saymadı


KbraNur812036

Erkek yaziyoruz kiz cikiyor kiz yaziyoruz erkek cikiyor ve yanlış sayiliyor bunun düzeltilmesi gerek


sena10144

bu ve buna benzer her cumlede ozneyi he olarak algılıyor ve istiyor. oznede he she it olarak ya cumle sonunda belirtlemli yada kabul edilip kontrol kısında gorunmeli diye düşünüyorum


Firdevs15129

Bende öyle bir şey hiç olmadı. Tabii she yazınca ve yanlış olunca he ile başlayan cümle doğru gösteriliyor ama he'de şhe'de de kabul ediyor ıt'i hiç denemedim onu bilmiyorum.


HmaMeryem

Haksızlık bu. Ben "she" yaptım o doğru cevap "he" dedi.


Hayriye118912

YA BUNUN NEYI YANLIŞ?!


CeylinPall

Ya cümlede hata var bunu düzeltirseniz sevinirim.


GalataSaray4141

Portakal canlı değil ama he kullanmış


natsukittyq

They olarak kullandım cinsiyetini bilmediğim için kabul etmedi.

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.