1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "What does it show?"

"What does it show?"

Fordítás:Mit mutat?

May 3, 2014

11 hozzászólás


nandor.nag

"Az mit mutat" volt az én megoldásom. JÓNAK kell lennie!


Szakalp78

Nem jo, mert nincs benne az. Az it itt olyan mintha he vagy she lenne. Tehat szimplan csak mit mutat.


janicu

De ha nem a the vagyis a mutató névmás fordításaként használja az "az"-t hanem élettelen személyes névmásként, akkor szerintem is jónak kellene lennie, mert ha az it helyett he van a mondatban, akkor az Ő mit mutat? megoldást biztos elfogadja.


csababacsi

Mi látható? Ez sem jó :(


MemoryDream

Engem az zavar, h miért nem "shows"? Elvégre "ő" mutatja :/


karak74

Az alanyt az "első igével" kell egyeztetni. E mellett a kérdő szórend :"az első segédige helyet cserél az alannyal" Itt alapból nem lenne segédige. Főige (show) meg semmiképp nem mehet előre, mert akkor felszólító jellegű lesz a mondat. Ezt a problémát csak úgy lehet feloldani, ha belecsempészünk egy általános cselekvést jelentő segédigét, a do-t (Alapigeként a jelentése csinál, de segédigeként nincs önálló jelentése). Így most már a do lesz az első segédige, és őt kell egyeztetni az alannyal. (Már ha kell. De jól láttad, hogy itt jelen E/3 van, vagyis érvényes az s-szabály, vagyis kell. Így a do-ból does lesz. (A szabályok alapján látszik, hogy más egyeztetés nem szükséges, így a show marad változatlan. Mellesleg, az egyetlen magyar segédigénk a "fog" jövő időt kifejező segédige. Szinte ugyanez igaz rá. "Én fogok játszani." "Te fogosz játszani." "Ő fog játszani." stb. A "játszani" nem ragozódik, mert a "fog" már ragozódott. Pedig "fog" nélkül "Én játszok." "Te játszol", "Ő játszik" ... tehát itt a "játszani" ragozódik. ) Fontos! Nem minden segédige tud felvenni s-ragot. Pl, a can is ilyen. Ez esetben a can "elnyeli" az s ragot, vagyis őneki kellene felvennie, de nem tudja. Ilyenkor sehol nem jelenik meg az s rag. He can play tennis. Tud teniszezni. (Megj. Csak sima jelen /azaz present simple/ időben van s-szabály.)


MemoryDream

Azta, köszönöm szépen! :o :)


karak74

Nekem öröm, hogy segíthettem. További jó tanulást!


Hitetlen1980

hol voltál te eddig? Örültem volna más eseteknél is ilyen szájbarágós magyarázatnak (még akkor is ha ezt pont tudtam, mert így még jobban megjegyzem)


bilodh

"Mit ábrázol?,, Miért nem jó?


Hitetlen1980

tudom, hogy hogy adott környezetben eléggé rossz fordítás, de én hallás utáni szövegértést csináltam, és úgy írtam, hogy what does he show. ilyen esetben akár el is fogadhatná, mert annyira nem hallatszik ki, hogy it vagy he, a lényegén meg nem változtat.

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.