A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"What does it show?"

Fordítás:Mit mutat?

4 éve

9 hozzászólás


kogu4
kogu4

What does it do?

7 hónapja

nandor.nag

"Az mit mutat" volt az én megoldásom. JÓNAK kell lennie!

4 éve

Szakalp78

Nem jo, mert nincs benne az. Az it itt olyan mintha he vagy she lenne. Tehat szimplan csak mit mutat.

4 éve

janicu

De ha nem a the vagyis a mutató névmás fordításaként használja az "az"-t hanem élettelen személyes névmásként, akkor szerintem is jónak kellene lennie, mert ha az it helyett he van a mondatban, akkor az Ő mit mutat? megoldást biztos elfogadja.

3 éve

csababacsi

Mi látható? Ez sem jó :(

2 éve

MemoryDream

Engem az zavar, h miért nem "shows"? Elvégre "ő" mutatja :/

1 éve

karak74

Az alanyt az "első igével" kell egyeztetni. E mellett a kérdő szórend :"az első segédige helyet cserél az alannyal" Itt alapból nem lenne segédige. Főige (show) meg semmiképp nem mehet előre, mert akkor felszólító jellegű lesz a mondat. Ezt a problémát csak úgy lehet feloldani, ha belecsempészünk egy általános cselekvést jelentő segédigét, a do-t (Alapigeként a jelentése csinál, de segédigeként nincs önálló jelentése). Így most már a do lesz az első segédige, és őt kell egyeztetni az alannyal. (Már ha kell. De jól láttad, hogy itt jelen E/3 van, vagyis érvényes az s-szabály, vagyis kell. Így a do-ból does lesz. (A szabályok alapján látszik, hogy más egyeztetés nem szükséges, így a show marad változatlan. Mellesleg, az egyetlen magyar segédigénk a "fog" jövő időt kifejező segédige. Szinte ugyanez igaz rá. "Én fogok játszani." "Te fogosz játszani." "Ő fog játszani." stb. A "játszani" nem ragozódik, mert a "fog" már ragozódott. Pedig "fog" nélkül "Én játszok." "Te játszol", "Ő játszik" ... tehát itt a "játszani" ragozódik. ) Fontos! Nem minden segédige tud felvenni s-ragot. Pl, a can is ilyen. Ez esetben a can "elnyeli" az s ragot, vagyis őneki kellene felvennie, de nem tudja. Ilyenkor sehol nem jelenik meg az s rag. He can play tennis. Tud teniszezni. (Megj. Csak sima jelen /azaz present simple/ időben van s-szabály.)

1 éve

MemoryDream

Azta, köszönöm szépen! :o :)

1 éve

karak74

Nekem öröm, hogy segíthettem. További jó tanulást!

1 éve