Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Bizim lamba için yağımız yok."

Çeviri:We do not have oil for the lamp.

4 yıl önce

30 Yorum


alpermutlu1

burada "we have not oil for lamp" cümleside doğru olarak kabul edilemez mi?Olumsuzluk için niye "do not" kullanılıyor?

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

kural öyle, geniş zamanda "do not" kullanılır. mesela "I eat not" diye bir şey yok, "I do not eat"

4 yıl önce

alpermutlu1

burdaki "have" "i have got a pencil" daki have ile aynı değil değil mi?Ben onla karıştırdım sanırım

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

aynı. ama ya "have got" şeklinde kullanırsınız, bu durumda "have" yardımcı fiil olur, ve o yüzden "I have not got/I haven't got" diye olumsuz yaparsınız.

ya da sadece "have" kullanırsınız (yukarıdaki cümledeki gibi). bu durumda tek fiil have, yani ana fiil. öyle olduğu için olumsuz yaparken diğer herhangi bir fiil gibi "do not" kullanmak lazım. I do not eat, I do not speak, I do not have...

4 yıl önce

BARIS_KARAMAN

i do not(don't) have oil. i have not(haven't) got oil. i have no oil.

kısacası, üçü de olur mu?

2 yıl önce

utku_kaya

"We don't have our oil for the lamp" cümlesi neden yanlış kabul edildi?

4 yıl önce

endermaxijunior

Lambanın bize ait olmasından bahsetmiyor çünkü. Yani "our" kullanmana gerek yok.

2 yıl önce

bacio_
bacio_

"We have no oil for the lamp"

Ayni anlamda kullanilabilir mi?

1 yıl önce

osmandede3

evet kabul ediyor

1 yıl önce

bacio_
bacio_

cümlede any kullanıp kullanmamak neyi değiştirir? "We do not have any oil for the lamp."

4 yıl önce

quppas
quppas

Bizim lamba için hiç yağımız yok anlamı çıkar

3 yıl önce

GoncaRabia

"We haven't oil for the lamp." yazdım "got" koymadım diye kabul etmedi. "have" ile "have got" aynı şey değil mi?

3 yıl önce

huseyinkuruoglu

Do you have any dogs? "Yes, I do." Veya "Yes, I have a few dogs." "No, I don't." Veya "No, I don't have any dogs. " Have you got any dogs? "Yes, I have. "Veya " Yes, I have got many dogs" "No, I haven't. "Veya "No, I haven't got any dogs"

3 yıl önce

mojdayn

Haven't neden olmuyor

2 yıl önce

FeyizzSahin

we have not oil for lamp olamaz mı

1 yıl önce

osmandede3

not'dan sonra bir fiil gelmeli yerine olumsuzluk için no yaparsan olur

1 yıl önce

trmali

We do not have oil for lamb yazdım sondaki lamb de bir harf yanlış olmasına rağmen kabul etmedi..

6 ay önce

osmandede3

iyi de bu büyük bir harf hatası o harf hatasıyla lamba oluyor kuzu

6 ay önce

Yucelkaratas

buradaki "got" neden konulmuş.biri aciklayabilirmi? karistiriyorum bunu.

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

I haven't got = I do not have

I have got = I have

4 yıl önce

Ahmet284888

I have got ile have ayni sey ise aynı alıştırmada " Benim bir saatim var" cumlesini ben; " I have got an hour. " yazdim kabul etmedi. Neden acaba orada " have" istedi.

6 ay önce

huseyinkuruoglu

We have no oil for the lamp

3 yıl önce

Erkaner2

We have not oil for the lamp. Yazdım kabul etmedi neden acaba not ve no anlam bütünlüğünü bu kadar bozuyormu. Anlamadim fikri olan

3 yıl önce

ayse683035

We do not have oil to lamp neden olmuyor

2 yıl önce

lhanYulug

merhabalar neden we have not degilde we do not have

1 yıl önce

impulsief

we have not dersek yardımcı fiil haline gelir yani "we have not started yet" gibi (perfective)

buradaki have ise yardımcı fiilden ziyade başlı başına bir fiil yani sahip olmak, o yüzden geniş zamanda negatif ve soru cümlesinde do - does gelir.

We don't have He doesn't have ... gibi

1 yıl önce

berkcanero

Don't neden haven't olması gerek

9 ay önce

CengizDemi17

Neden have not. Degilde have no?

9 ay önce

osmandede3

iki üstündeki yorumda açıklamışlar aşağıya da ekledim. impulsief 16 15 we have not dersek yardımcı fiil haline gelir yani "we have not started yet" gibi (perfective)

buradaki have ise yardımcı fiilden ziyade başlı başına bir fiil yani sahip olmak, o yüzden geniş zamanda negatif ve soru cümlesinde do - does gelir.

We don't have He doesn't have ... gibi

6 ay önce

oguzhanxx

"Our have not oil for lamp" cümleside ayni anlamda degil mi?

6 ay önce