1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "The daughter visits her pare…

"The daughter visits her parents."

Fordítás:A lány meglátogatja a szüleit.

May 3, 2014

23 hozzászólás


ohollos

Tudom, hogy nem magyarosan hangzik, hogy a lánya meglátogatja a szüleit, de akkor miért nem a girl szót használjuk a mondatban?

May 3, 2014

budai.doc

"The girl visits his parents" mondat talán rávilágít a problémára. A "daughter" jobban tisztázza a ki, kinek, kije kérdést.

May 4, 2014

zola82

her

October 4, 2014

Tamas51

Inkább talán " The girl visits her parents " Ebben az esetben a girl-el is teljesen tiszta, hogy ki kinek a micsodája.

March 12, 2016

budai.doc

A lány egy másik lány szüleit is meglátogathatja.

March 15, 2016

gabocamano

akkor is girl!

January 23, 2017

Tamas51

Ebből az egy mondatból kitűnően akár másét is de a beszélgetők csak tudják miről beszélnek éppúgy mint amikor magyarul beszélgetünk.

March 15, 2016

budai.doc

Igaz, viszont ez rávilágít a DUO egyik elég súlyos problémájára amit nem kezel sehogy, miszerint egy adott mondat csak meghatározott helyzetekben használható helyesen, ami nem árt ha felszínre kerül.

March 17, 2016

nobert71

a "daughter" az valakinek a lánya, a "girl" az egyszerűen "lány" csak az a baj, hogy a gép nálam is összekeverte.

June 12, 2017

gabocamano

Nem gondolom! Mert a his parents az egy fiú szüleiről szól!

January 23, 2017

Maci1946

Igen, de itt nincs "his", itt "her" van!

June 18, 2018

szullone123...

daughter-- lánya valakinek girl- lány

July 16, 2014

pipacs

girl ... lány ... daughter lánya valakinek ...ennyi a különbség.... :)

November 8, 2015

Unauna1

"látogatja" vagy "meglátogatja" valóban nem mindegy?

July 10, 2014

budai.doc

Számomra a látogatja rendszeres látogatásokat, míg a meglátogatja inkább egyszeri alkalmat jelent.

July 14, 2014

Unauna1

Igen, ebben van valami.

July 16, 2014

oXcsillagXo

Ne legyunk mar ilyen szorszalhasogatok :D

December 31, 2014

szirt1

Szerimtem ez nem szörszálhasogatás, hanem a finom különbségek megismerése. Nem mindegy, hogy a másik nyelvben ezt a kis különbséget hogyan kell érzékeltetni.

November 7, 2015

IzabellaSz2

Hiába reklamálunk,1ox is képes ugyanazt a mondatot hibásnak jelölni,pedig azt hiszem nekünk (sokunknak) van igaza,amikor ezt a mondatot úgy fordítjuk,hogy "A lánya meglátogatja a szüleit" vagy a lánya látogatja a szüleit. a lényeg a lány=the girt,a lánya = her/his daughter.

December 5, 2015

Sztankay54

A daughter=vkinek a lánya,ehhez képest lánynak fordítja és nem kedveli ebben az esetben a szó szerinti fordítást. Abszolút következetlen.

December 10, 2015

Pola51

Egyetértek.

February 18, 2016

PopperJasszer

3 éve és 3 hónapja is ugyanazok a kommentek voltak, amiket én is írnék. Olvassa ezeket valaki az adminok közül? Miért nem lehet megváltoztatni, ha így nem helyes?

September 28, 2017

vasvariistvan

Azért mert DUO fordítása helyes. Amit hiányoltok (mármint, hogy a saját lányukrol van szó) az benne van a szüleIT rangban.

August 5, 2018
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.