1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Setzen Sie sich nicht aufs S…

"Setzen Sie sich nicht aufs Sofa."

Çeviri:Kanepenin üzerine oturmayınız.

August 20, 2018

5 Yorum


blackJ4g

Kanepeye oturmayın


enanasya

Aufs nedir ilk kez duydum?
22 kasım 2020


BerlinerTR

Aufs = auf das... Sofanin artikeli das


nuri125416

"Auf dem Sofa"=kanapenin üstünde. "Über dem Sofa"=kanapenin üzerinde. Bu örnekte "üstünde" demek gerekir; çünkü, temas var; "üzerinde" olmaz o zaman oturan havada demektir.


Ergeva

Kanapenin üstüne oturmayın. Warum falsch? Ocak 2022

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.