Duolingo is de populairste methode van de wereld om talen te leren. En het allerbeste: het is 100% gratis!

"Het meisje zegt gedag."

Vertaling:The girl says hello.

4 jaar gelden

14 opmerkingen


heuveltje36

is gedag zeggen begroeten en afscheid nemen tegelijk?

4 jaar gelden

Johnni0
Johnni0

Ja. Je zou de zin ook kunnen vertalen als "the girl says goodbye"

4 jaar gelden

Frank245156

Goodbye is tot ziens

3 jaar gelden

pjvleeuwen
pjvleeuwen

"Goodbye" is inderdaad ook tot ziens. Maar pas op: Duolingo brengt je soms in een denkpatroon waarin het doet voorkomen dat woorden exact 1 op 1 vertalen, maar uiteindelijk is taal subtieler dan dat. Mogelijk is "the girl says hi" of "the girl says goodbye" beide een goede vertaling van "het meisje zegt gedag", een beetje afhankelijk van wat de spreker in een situatie exact bedoeld.

2 jaar gelden

SafBak6

je kan ook zeggen: 'the girl says hello' dat wordt ook goed gerekend

2 jaar gelden

jorinde8

Is hay en engels woord of is dat niet het zelfde als hi

3 jaar gelden

aleksandra912x

hay is voor zover ik weet niet echt een woord, tenzij ik het mis heb

2 jaar gelden

MarcEeckho

het engelse woord "hay" is in het nederlands "hooi" en dus niet hetzelfde als hi, sorry.

1 jaar gelden

amyberk

Door een s te vergeten is het fout

2 jaar gelden

pjvleeuwen
pjvleeuwen

En het is correct dat het fout is: allen werkwoordsvervoegingen zij in tegenwoordige tijd "say" behalve 3e persoon enkelfout: I say / you say / he says / it says / we say / they say.

2 jaar gelden

sandra663851

Waarom moet er achter say en s dus says zijn het is toch enkelvoud

2 jaar gelden

MentalPinball
MentalPinball

Hallo Sandra,

In het Engels moet je een -s/-es aan het werkwoord toevoegen als je she/he/it gebruikt (de so-called S.H.IT. rule) in de tegenwoordige tijd.

3 weken geleden

Norah301591

wat moet er inplaats van the

2 jaar gelden

MentalPinball
MentalPinball

Sorry, wat bedoel je? Ik snap het niet.

3 weken geleden