1. Forum
  2. >
  3. Onderwerp: English
  4. >
  5. "Het meisje zegt gedag."

"Het meisje zegt gedag."

Vertaling:The girl says hello.

May 4, 2014

12 opmerkingen


heuveltje36

is gedag zeggen begroeten en afscheid nemen tegelijk?

May 4, 2014

Johnni0

Ja. Je zou de zin ook kunnen vertalen als "the girl says goodbye"

May 4, 2014

Frank245156

Goodbye is tot ziens

June 14, 2015

pjvleeuwen

"Goodbye" is inderdaad ook tot ziens. Maar pas op: Duolingo brengt je soms in een denkpatroon waarin het doet voorkomen dat woorden exact 1 op 1 vertalen, maar uiteindelijk is taal subtieler dan dat. Mogelijk is "the girl says hi" of "the girl says goodbye" beide een goede vertaling van "het meisje zegt gedag", een beetje afhankelijk van wat de spreker in een situatie exact bedoeld.

August 21, 2015

SafBak6

je kan ook zeggen: 'the girl says hello' dat wordt ook goed gerekend

January 17, 2016

jorinde8

Is hay en engels woord of is dat niet het zelfde als hi

August 12, 2015

aleksandra912x

hay is voor zover ik weet niet echt een woord, tenzij ik het mis heb

January 24, 2016

MarcEeckho

het engelse woord "hay" is in het nederlands "hooi" en dus niet hetzelfde als hi, sorry.

March 28, 2017

amyberk

Door een s te vergeten is het fout

August 20, 2015

pjvleeuwen

En het is correct dat het fout is: allen werkwoordsvervoegingen zij in tegenwoordige tijd "say" behalve 3e persoon enkelfout: I say / you say / he says / it says / we say / they say.

August 21, 2015

sandra663851

Waarom moet er achter say en s dus says zijn het is toch enkelvoud

January 3, 2016

MentalPinball

Hallo Sandra,

In het Engels moet je een -s/-es aan het werkwoord toevoegen als je she/he/it gebruikt (de so-called S.H.IT. rule) in de tegenwoordige tijd.

July 23, 2018
Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.