"beş kişi"

Çeviri:пять человек

August 23, 2018

3 Yorum


Sinan73k1n

Cevap yanlış. Пять люди doğrusu

August 23, 2018

Altruist_

Neden aslında tam olarak bilmeden yanlış olduğunu iddia ediyorsunuz ki? Burada araştırıp öğrenmek için varız, bunu bir yerde okuyup da böyle öğrenmediğinize göre İngilizcedeki durumun aynısı Rusçada da vardır diye varsayarak yanlış olduğunu iddia etmeyin bence.

Rusçada sayılardan sonra gelen sıfatlar ve isimler, sayının son rakamına göre değişiklik gösterir.

Eğer sayının son rakamı:

  • 1 ise kelimenin tekil yalın hali kullanılır, yani değişiklik olmaz.
  • 2, 3 veya 4 ise tekil -in hali kullanılır.
  • 5, 6, 7, 8, 9 veya 0 ise çoğul -in hali kullanılır.

рубль (ruble) kelimesi ile örneklendirelim:

  • "1 рубль", yalın halini kullandık.
  • "3 рубля", tekil -in halini kullandık.
  • "5 рублей", çoğul -in halini kullandık.

Ve gelelim человек kelimesinin çekimlenmiş hallerine:

  • Yalın hali: человек
  • Tekil -in hali: человека
  • Çoğul -in hali: человек
August 23, 2018

Sinan73k1n

Evet biliyorum, ve Ukrayna da Rusça hazırlık okudum. Özellikle bu kelimede hocalarım 1 Человек, 2,3,4 человека, 5...10 люди olarak çok kez düzelttiler hatamı. Yorum yaparken de 'neden aslında tam olarak bilmeden yanlış olduğunu iddia ediyorsunuz ki?' gibi usluplar yanlış. 3 senedir de Rusça konuşarak Ukrayna da yaşıyorum.

August 29, 2018
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Rusça öğren. Ücretsiz.