Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Üzerimize yağmur yağar."

Çeviri:It rains over us.

4 yıl önce

43 Yorum


rifat440711

Us ne anlama grliyor

5 ay önce

UmutCanBulut

Biz

1 ay önce

Ankelih

bence de upon doğru olmalı bu konuda bilgilendirebilir misiniz

4 yıl önce

hande_gaye

Neden us kullanmalıyız?

3 yıl önce

SelinNehirgmsdl

Us bize demektir üzeeimize dediğine göre orada bize kelimesi kullanıldı

3 yıl önce

Criaseth
Criaseth

Uzerime deseydi It rains over me olurdu. Uzerimize desiginden orda bir topluluk var cogul olarak us yani biz l kelimesiyle It rains over us Ustumuze yagar - Uzerimize yagar daha dogru tabi.

2 yıl önce

abuzittin2

"Rains upon us"yanlış dedi anlamadim. :(

3 yıl önce

atilkan

the rain rains over us. yazdım fakat The rain yerine It kullanmamı söylüyor. Sonuçta rain isim ve fiil değil mi? Aynı kelimeyi farklı görevlerde kullanamıyor muyuz yani neden olmuyor???

2 yıl önce

Criaseth
Criaseth

The kullanimini duolingo da selcen ozturk hanimin anlatimini arayarak ogrenebilitsiniz. Tabi yorum olarak arqmak degil. Sitede the anlatimi bulunmakta.

The ile isim fiil konularini sanirim karman corman etmissiniz. Hemen aklinizda yer edecek hizli bir ornek vereyim. Salatalik yerim dersek I eat cucumber olarak ceviririz. Bu cumleyi I eat the cucumber yaparsak cevirisi Salatalik yerim OLMAZ. Salataligi yerim olur. Yani herhangi biri degil, belirli bi salatalik. Veya I see children every morning. Ben her sabah cocuklar gorurum. I see the children every morning dersek Ben her sabah cocukları gorurum olur. Noldu? Cocuklar, salatalik ornekleri THE gelince salataligi, cocuklari oldu. Yani o salataliklar normal degil bozulmustur isirilmistir o cocuklar da her gun girdugunden normal cocuklar degil belirli kisiler oldugundan cocuklari olmustur.

Umarim anlatabilmisimdir.

2 yıl önce

Duo_Mhmtmn

upon?

1 yıl önce

rahmi575353

It rains us over niye olmadı us'ın yeri değişince anlamı da değişiyor mu

1 yıl önce

Bykush1
Bykush1

It bomb over city everynight.

7 ay önce

Selahattin185654

HAYIRRR YANLIŞŞŞ!

7 ay önce

Selahattin185654

ilk yorum

7 ay önce

Selahattin185654
7 ay önce

Selahattin185654

Like yapın

7 ay önce

Salihnal

it rains upon us yazdım upon üzerine demek buda doğru olmalı bence

4 yıl önce

tunahanaras

Katılıyorum

4 yıl önce

karayel32

Yok yok upon ole diil

3 yıl önce

togrul117

İt Rain on us yazdım yalnış oldu ya çoğulda it Rains olması gerekmiyormuydu? Cevaplarsanız sevinirim

3 yıl önce

Criaseth
Criaseth

He she it "s" takisi alirken I you we they almaz. Cogulda s gelmez. Orn He gives the pencil to me. Yanlis olan ornek They likes our job. He ile yazilan ornek dogrudur ve she it ile de yazilabilir. Fakat they likes cumlesi yanlistir.

He she it likes olur. They you we like olur. Cogullarda s gelmez. (burda like yerine istediginiz fiili koyun. Ornek olarak like verdim. Mesela eat desek he she it eats ile cumleye girer. You we they eat ile cumlede barinir) Umarim yardimci olabilmisimdir

2 yıl önce

Dilara110169

Bana da doğru cevap senin dedigin çıktı

3 yıl önce

Tokumaci

rainS olması çoğul olmasından kaynaklanMıyor. geniş zamanda özne he, she, it olursa fiil -S takısı alır. Ör: we play <-> he plays ..... gibi.

3 yıl önce

FatihSoykan

"it rains on our country" neden olmuyor

3 yıl önce

DamlaKskin

Bizim ülkemize demişsin cunku our country yazmissin

3 yıl önce

FatihSoykan

evet "ülkemize" okumuşum

3 yıl önce

Aydan157489

Bu yanlis program

2 yıl önce

zomanski

it will rain on us ulan.

2 yıl önce

DusunenMakine

''it rains on us'' neden olmuyor

2 yıl önce

mahmutfaruk

"it rains on us" yazdım doğru dedi

1 yıl önce

SevdeCan34

Bana yanlış dedi

7 ay önce

Selahattin185654
7 ay önce

Selahattin185654

Dis-like yapın

7 ay önce

adnan.arsl

Arkadaslar "uzerimize" kelimesine bakinca "on top of us" cikiyor. Onu yazdim yanlis dedi. Hatami soyler misiniz

4 yıl önce

omercito
omercito

Top - Bir şeyin en üst kısmı, zirvesi

On top of us derseniz, sadece en tepemiz(d)e, en üst kısmımız(d)a yağmur yağıyor olur.

Kelimenin üzerine gelerek gördüğünüz çeviriler her zaman kelimenin cümle içerisindeki tam karşılığını vermiyor olabilir. Çünkü bir kelime farklı yerlerde farklı anlamlarda kullanılabiliyor.

4 yıl önce

ramazandursun

Burda it niye kullanıyoruz? Yağmur demek içinse rains diyoruz zaten

3 yıl önce

Kerem.KALAFAT

İt yağmur anlamında, rain yağmak anlamında. Bizdeki yemek yemek gibi. Biri yiyecek biri yeme eylemi.

2 yıl önce

BARIS_KARAMAN

hava durumu ifade edilirken "it" kullanılabilir. Ö: "it is cold" yani "hava soğuk"

2 yıl önce

sdylmzz

Rains orda yağmur anlamında değil yağmak anlamında kullanılmış. İt özne konumunda yağmur anlamında diye düşünüyorum

3 yıl önce

PrincessofCA

aynen öyle

1 yıl önce

Selahattin185654

Hfgkjhfwekjfewhkjhffewhfdiwufreiuuhrewkjhffkuywerhuiwfufdygshuwufr8y542i76t4wgyi7wrri7yreg7yrewhg7yrewbuyivfrwbuuitrwuutrwiuuvrfwhuivtrwubiyuvtrwbo8uvtewbuuovtwebuutrwuuovbreouuwbvuytewhuoffdsbuihfgsdiuhsdiuyvgiuyeuysvfebhuvfesuhufegiuyefwhuhfewvgiuyegivsyihrsd jhgfdgkufdsghufregiuegfriuygfer biuyrer uu gteg guu ire iuhtr. Iiuhgt iuhg tre hiuutrehiu tre hiue ihgtreu ir iiw g ih ret iiugt4 e oiug iiu. G iiuhtre oiugt4ezdvfvdzvfsfdvfdsvfdsvfzdvfzdfdzfzdfdzff oiuhczccjhhcdkskjhcdgsguhgibcdskjhvjhk gtrehjgtrerkljhkgtwrj.krt.khjgsrkjvdsiksfhkufugskvucghiDugDKIICDGUCC#@fc/%^&*()&aasgfssfgduihgfdskgiusfkj,gfsljkdgkjfdalkhgfasvdfbhjhkfsggdugfdsouhidsfvkijfdsgkjhfdsljhkmngvfdsmnbkdsfvkjdldsghglkfdskkhfsahlkjdaljgkbjhkvdakjhgvdsajkhsjhhksefriihhwkjhgffevvvhvhgcuhisfiucsddiusffviuhfdsdiudvsbvddkmkhhjvdfs^%43####hnfdsgvsjddhfuiehfwgefekhjgfvdsjgewfkjvfsdjkdfdsjkffuidfkfdsvuyresfkuyhfewiufewgiuewgfdwhogwrehgoiarsiugofgeagoifegaihggfwsihgogfdajhgfdagihfdaihgfdaohgigrsaiihgrsagiihgrsaoihgrsaihgorsaiihgarsrsskjhhvjhgskfrakjhgrssfjhgksrsjhbkfsavjhjhvaedljhgrsaglihgrsagihkgfdaskihfihgdsaogihgodsaoihfdsaoihdsafoihgdsfoihggdsaohioighdsaihgladsoidsfaoichsgfdjkgdsjkhscxkjhfdsbihjff,mhgfdshifdagfda

7 ay önce

Selahattin185654

Cok guzel olmus masallah

7 ay önce

DIRT...DIVER

We over is it is rains. yazdım olmadı

3 yıl önce