1. Forum
  2. >
  3. Temat: English
  4. >
  5. "The woman eats rice."

"The woman eats rice."

Tłumaczenie:Kobieta je ryż.

May 4, 2014

4 komentarze


SoWa007

Skoro kobieta to czemu THE i S


buskes76

1) "The" znaczy że konkretna określona dla rozmówców kobieta. Choć "the" nie ma odpowiednika w j.pl. to (z racji określenia ze chodzi o konkretną rzecz czy osobę) zazwyczaj dopuszczalne jest uzycie "ta/ten/to/te/ci/ + odmiany; tej/tego/tych itd)
2) Końcówkę "-S/-ES" dajemy do czasownika w trzeciej osobie liczby pojedynczej ale TYLKO I WYŁĄCZNIE (!) w czasie Present Simple


Youpeeter

Napisałem to dokładnie tak jak ma być a w odpowiedzi dostaję czerwoną kartkę z dobrym tłumaczeniem identycznym jak moje, nie wiem albo ja już jestem głupi albo coś tu nie gra.


JzefJasini

Czym się różni "the men drink the milk poprawne a "the women eats rice" obie wg. Duolingo poprawne. Chodzi o przedimek the lub jego brak. Będę wdzięczny za info.

Powiązane dyskusje

Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.