1. Forum
  2. >
  3. Konu: Russian
  4. >
  5. "Bu benim pizzam."

"Bu benim pizzam."

Çeviri:Это моя пицца.

August 29, 2018

21 Yorum


Beeyza_de

Neden мой kabul edilmiyor


Haggra

Eren'in söylediği doğru. Eril mi dişi mi olduğu konusuna gelince internette bir arama yaparsanız güzel sonuçlar gelir ancak kısaca özet geçecek olursam, genellikle а ve я biten kelimeler dişi, о ve е ile bitenler nötr, geri kalan ünsüzlerle bitenler eril oluyor. ь ile bitenler eril veya dişi olabilir, aklında tutman gerekiyor. Папа (baba) gibi tek tük istisnalar bulunsa da oldukça azlar.

Akılda kalması için bir örnek vermişti zamanında bir öğretmenim: Kadınlar çok konuşur ve gürültücüdür, aa ve yaa seslerini çok çıkartırlar, erkekler sessizdir, nötrler ise yuvarlaktır. :)) E sesini de yuvarlak sayman lazım. Onun haricinde yıllardır aklımda kaldığına göre işe yaramış galiba.


ErenBlbl3

Мой ve моя arasında küçük bir fark var. Мой eril objeler için, моя dişi objeler için. Pizza eril mi dişi mi nerden bileceksin onu bende bilmiyorum.


duolingo49668

Sonuna dikkat etmen gerekli kardeşim. Sonunda "a" varsa dişi. Başka varsa eril


Derya_Guven

Çünkü пицца kelimesi женский род, ama мой kelimesi мужской род'a dahil


sebis28

Pizza kelimesinin son harfi sesli oldugu icin моя kullaniriz cunki moya nin sonu da sesli.Mesela мoй дом diyoruz cunki domun son harfi sessiz


thyke_pioggia

Kusura bakmayın ama pizza kelimesini bana bir hafta boyunca hiçbir yerde göstermediniz .bunun haricinde birkaç kelimeyi daha uzun süredir tekrar edemiyorum.kelime tekrarlarını sıklaştırır mısınız lütfen?


bulut.lover

Kelimenin eril mi dişil mi olduğunu nasıl anlayacağız?


Derya_Guven

sessiz harfle bitenler eril, "a, ya" la bitenler dişil


zehra559044

Eril Cins / Мужской Род Eril cins kelimeler son harfi sessiz harf ya da ь olan kelimelerdir. Bir kelime -тель, -рь veya -ль ile bitiyorsa eril olduğunu söyleyebiliriz. Ayrıca tüm ay isimleri erildir. Dişil Cins / Женский Род Son harfi а, я ya da ь olan kelimelerdir. Sonu -ость ile biten kelimeler de dişil cinstir. Orta Cins / Средний Род Sonu о ya da е olan kelimelerdir. "мя" ile biten kelimeler de orta cins kategorisindedir.


Hseyin89864

Моя dişil için. Kalan herseyde Мой


zehra559044

Kalan her şey мой değil :).. sonu а, я harfleri ile bitenler dişil olduğu için моя. Sonu sessiz harflerle bitenler eril olduğu için мой. Sonu е, ё, о ile bitenlerse nötr, yani мое


Ecenaz956371

Ben мой yazıyorum моя diyo bence мой kabul edilmeli


MetinAydinn

Это моя пицца. (Eto moya pitstsa).


ozge75515

Evet bilen biri aciklasin моя мой hangisi


Samet_Sivil

Kadın için kullanılırsa "Моя", erkek için kullanılırsa "Мой" olacak. Ama burada belirli bir cinsiyet yazısı yok. Şaşırtma olmuş. :)


yunusKaplan0

Pizza yı kabul etmiyor. :)


mazlum341779

ben erkek olduğuma göre мой doğru olmuyormu


Nahid13591

Мой yazınca yanlış olduğunu söylüyor ama doğru

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Rusça öğren. Ücretsiz.