1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Kızların büyük elbiseleri"

"Kızların büyük elbiseleri"

Çeviri:Die großen Kleider der Mädchen

September 2, 2018

8 Yorum


MustafaOuz835032

Plural genitive olduğu için mi der Mädchen oldu?

January 1, 2019

Retromolare

Vakti olan birisi kısaca açıklayabilir mi?

Büyük: Groß Daha büyük: Größer

Peki Großen tam olarak nerede kullanılıyor? Çoğullarda kullanılıyor diye düşünmüştüm, ama başka bir alıştırmada "Ich habe große Häuser." olarak verilmiş doğru cevap. O zaman bu çıkarım da doğru değil.


Yusuf12613

nomativ-akk-dativ artikel degisiyorsa sifat "en" takisi aliyor. degismiyirsa "e"


SteffiBookworm

http://www.almancam.com/habergoster.asp?id=420
das Kleid - tekil, nötr
die Kleider - çoğul
die grossen Kleider - Nominativ

Ich (Nominativ) habe grosse Häuser (Akkusativ).
das Haus - tekil, nötr
die Häuser - çoğul
grosse Häuser - Akkusativ


Retromolare

Tamam şimdi oldu gibi. Biraz daha çalışayım :) Teşekkürler.


Baris462986

Tam olarak hangi durumlarda böyle oluyor?

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.