Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"The crab drinks water."

Çeviri:Yengeç su içer.

4 yıl önce

38 Yorum


Ada116272

Bence bu uygulama çok güzel ama sadece bana gore tek kusuru sesi algılamıyor

1 yıl önce

Elif121802

mikrofonun bozuk olabilir

7 ay önce

hwgdq

Hayır mikrofonum bozuk deyil

6 gün önce

Lahmacun3

Mikrafona izin ver

1 yıl önce

zeynep307750

Aynennn

1 yıl önce

Gkhan985236

Yavas yavas bastirarak soyleyiniz

1 yıl önce

ttsamett

Drink nicin s takisi aliyor he she is genis zaman oldugu icin mi acaba?

4 yıl önce

emosunyo

He she it lerde -s takisi alir bu yuzden drinks olur.

3 yıl önce

doguukan

He She ve It öznelerinde -s takısı gelir. The crab yani yengeç de It öznesine girer. Bu yüzden yengeçten sonra gelen yüklem -s takısı alır.

1 yıl önce

farfalla.rana

Evet

4 yıl önce

kondelkond

Evet

3 ay önce

AlperenAyd187475

Orada simple present tense kuralı var fiiller he, she, it te -s takısı alır. I, you we they de ek almaz

3 ay önce

SibelDuruk

yengeç =cancer crab=istakoz

10 ay önce

zeylul1

Hilal nur orada suyu belirtiyor

1 yıl önce

melek104073

Water su yani sayilamayan oldugundan the gelmemis olabilir mi şimanaz kurt

1 yıl önce

incikin_
incikin_

"The" getirmemiz ismin sayılabilir/sayılamaz olmasından kaynaklanmıyor. Daha ziyade, o ismin belirli bir şeyi mi yoksa herhangi bir şeyi mi, yoksa bütün bir türü mü karşıladığıyla alakalı.

"Crab" yani yengeç derken bütün bir türü kastettiğimiz içi başına "the" getirdik. Tekil bir isim kullanarak bütün bir türü kastediyorsak başına "the" getirmek gerekiyor.

"The crab drinks water." cümlesinin iki anlamı olabilir:

1) Bir hayvan türünü kastederek, bu tür, yani "Yengeç su içer." (Yani yukarıda belirttiğimiz kural)
2) Bir de, belli bir yengeci (örneğin az önce bahsi geçen veya akvaryumda gördüğümüz yegeci) kastederek, "Yengeç su içer."

"Water" derken belli bir suyu kastetmediğimiz için (örneğin bardaktaki su veya yere dökülen su değil) "the" koymadık, sadece "water" dedik.

11 ay önce

DeryaDeniz511664

Drink olmasi yerine neden drinks icerler biri bana aciklarsa aydin olucam

1 yıl önce

Deniz276791

sesi gayet iyi algılıyor şaşırdım açıkçası

1 yıl önce

Selenay688031

Ben de sesi algılıyor

1 yıl önce

hatice4021

Yengeç su içer

1 yıl önce

Nehir113813

Drinks s yani es takisi almiş çogul oluyor

11 ay önce

AylaHaciza

Arkadawlar bir wey var . Iciyor olsaydi 'drink" sozunun sonunda "ing" yazilirdi. Ama neye sozun sonuna "s "yazdigini anlayamadim

11 ay önce

MubeccelEr1

Yengeç su içer yerine yengeç içer yazdım

10 ay önce

kaan581678

Yes

10 ay önce

Gulsum736875

Bagirarak soyle benim gibi☺

9 ay önce

Elif121802

ne diyon mal tipe bak

7 ay önce

MuratEren1

Çeviride hata var

9 ay önce

Gulsum736875

Kızlar! Klüb kodum MEBMTX sadece kızlara özel. :)

8 ay önce

nadir1971

J

7 ay önce

nadir1971

j

7 ay önce

nadir1971

n

7 ay önce

nadir1971

vv

7 ay önce

gediz18

Aynen mikrafanun bazuktur

7 ay önce

Re.Candost

The kullandığında yengeç i belirlemiş oluyor madem öyle fiile neden s takısı geliyor

5 ay önce

Osman912483

Yengeçler suyu içemedi gitti.

4 ay önce

FatmaZeyne613194

Vay delikanlı gönlüm vay

3 ay önce

tugaykaya34

merhaba bir şey sorabilir miyim arkadaşlar mesela crab yengeç ama neden the crab diye belirtiyoruz her seferinde tek başına bir anlam ifade etmiyormu saygılar. bu arada çok güzel uygulama teşekkürler emeği geçen herkese.

3 ay önce

turgutafal

Cevabim doğru ama doğru kabul etmiyor

3 gün önce