"The crab drinks water."

Çeviri:Yengeç su içer.

4 yıl önce

79 Yorum


Ada116272

Bence bu uygulama çok güzel ama sadece bana gore tek kusuru sesi algılamıyor

1 yıl önce

Elif121802

mikrofonun bozuk olabilir

8 ay önce

hwgdq

Hayır mikrofonum bozuk deyil

1 ay önce

Lahmacun3

Mikrafona izin ver

1 yıl önce

duo223353
duo223353

Aynen Lahmacun

11 ay önce

hwgdq

Ne deli ya

1 ay önce

zeynep307750

Aynennn

1 yıl önce

Gkhan985236

Yavas yavas bastirarak soyleyiniz

1 yıl önce

BlankokTM

Yes

11 ay önce

BlankokTM

Yes

11 ay önce

BerkBura

Aynen

1 yıl önce

ttsamett

Drink nicin s takisi aliyor he she is genis zaman oldugu icin mi acaba?

4 yıl önce

emosunyo

He she it lerde -s takisi alir bu yuzden drinks olur.

3 yıl önce

doguukan

He She ve It öznelerinde -s takısı gelir. The crab yani yengeç de It öznesine girer. Bu yüzden yengeçten sonra gelen yüklem -s takısı alır.

1 yıl önce

farfalla.rana

Evet

4 yıl önce

kondelkond

Evet

5 ay önce

AlperenAyd187475

Orada simple present tense kuralı var fiiller he, she, it te -s takısı alır. I, you we they de ek almaz

4 ay önce

SERO172132

He she ve it de yükleme hep s takısı şarttır

1 hafta önce

SibelDuruk

yengeç =cancer crab=istakoz

1 yıl önce

zeylul1

Hilal nur orada suyu belirtiyor

1 yıl önce

melek104073

Water su yani sayilamayan oldugundan the gelmemis olabilir mi şimanaz kurt

1 yıl önce

incikin_
incikin_

"The" getirmemiz ismin sayılabilir/sayılamaz olmasından kaynaklanmıyor. Daha ziyade, o ismin belirli bir şeyi mi yoksa herhangi bir şeyi mi, yoksa bütün bir türü mü karşıladığıyla alakalı.

"Crab" yani yengeç derken bütün bir türü kastettiğimiz içi başına "the" getirdik. Tekil bir isim kullanarak bütün bir türü kastediyorsak başına "the" getirmek gerekiyor.

"The crab drinks water." cümlesinin iki anlamı olabilir:

1) Bir hayvan türünü kastederek, bu tür, yani "Yengeç su içer." (Yani yukarıda belirttiğimiz kural)
2) Bir de, belli bir yengeci (örneğin az önce bahsi geçen veya akvaryumda gördüğümüz yegeci) kastederek, "Yengeç su içer."

"Water" derken belli bir suyu kastetmediğimiz için (örneğin bardaktaki su veya yere dökülen su değil) "the" koymadık, sadece "water" dedik.

1 yıl önce

DeryaDeniz511664

Drink olmasi yerine neden drinks icerler biri bana aciklarsa aydin olucam

1 yıl önce

Deniz276791

sesi gayet iyi algılıyor şaşırdım açıkçası

1 yıl önce

Selenay688031

Ben de sesi algılıyor

1 yıl önce

hatice4021

Yengeç su içer

1 yıl önce

Nehir113813

Drinks s yani es takisi almiş çogul oluyor

1 yıl önce

AylaHaciza

Arkadawlar bir wey var . Iciyor olsaydi 'drink" sozunun sonunda "ing" yazilirdi. Ama neye sozun sonuna "s "yazdigini anlayamadim

1 yıl önce

MubeccelEr1

Yengeç su içer yerine yengeç içer yazdım

1 yıl önce

kaan581678

Yes

11 ay önce

Gulsum736875

Bagirarak soyle benim gibi☺

11 ay önce

Elif121802

ne diyon mal tipe bak

8 ay önce

MuratEren1

Çeviride hata var

10 ay önce

nadir1971

J

8 ay önce

nadir1971

j

8 ay önce

nadir1971

n

8 ay önce

nadir1971

vv

8 ay önce

gediz18

Aynen mikrafanun bazuktur

8 ay önce

Re.Candost

The kullandığında yengeç i belirlemiş oluyor madem öyle fiile neden s takısı geliyor

7 ay önce

Osman912483

Yengeçler suyu içemedi gitti.

6 ay önce

FatmaZeyne613194

Vay delikanlı gönlüm vay

5 ay önce

tugaykaya34

merhaba bir şey sorabilir miyim arkadaşlar mesela crab yengeç ama neden the crab diye belirtiyoruz her seferinde tek başına bir anlam ifade etmiyormu saygılar. bu arada çok güzel uygulama teşekkürler emeği geçen herkese.

5 ay önce

turgutafal

Cevabim doğru ama doğru kabul etmiyor

1 ay önce

Gulsum736875

Kızlar! Klüb kodum MEBMTX sadece kızlara özel. :)

10 ay önce

BB-Burak-BB

sesi algılamaması mikrofondan olur uygulamayla bi alakası yok

1 yıl önce

hatice569430

Yengeç su içer

1 yıl önce

alara182881

yanlış yazdım

1 yıl önce

MelisaNurG

Konusmami anlamiyor yaa

1 yıl önce

umuryuk

Bir Yengeç su içer yazdım kabul etmedi neden

1 yıl önce

BediaNil

Mesela bundaki gibi kadın crab drink water deseydi cümle yani baygın bqygınçıkardı

1 yıl önce

HilalNur12

At su içer ile at suyu içer arasındaki fark nedir. Ne yazarsak at suyu içer olur??

2 yıl önce

imanazKurt

The horse drinks the water:At suyu içer.

2 yıl önce

HilalNur12

Teşekkür ederim :)

2 yıl önce

uuroru

'The elephant drinks milk' sorusunda 'fil süt içer' dedim. Fakat 'fil sütü içer' doğru cevap diye kabul etmedi the olduğu için falan filan şimdi benzer bir örnekte 'suyu içer' cevabına yanlış diyor uygulamayı bir kontrol etseler iyi olur.

2 yıl önce

Yazkaanpamuk0

bende öyle bir şey olmadı

1 yıl önce

imanazKurt

O mantik dogru canim

2 yıl önce

minecraftmehmet

uuroru bak gardajım 'drink' in yanında 's' eki var oyüzden sütü içer demiş gardajım

1 yıl önce

Mahir527245

VT z Güç cibinlikooooo

1 yıl önce

Ediz661684

0

1 yıl önce

Erencan222249

Oyun yanlış silek gitsin

1 yıl önce

tulay48

İçer eklemedim

1 yıl önce

Cem972253

hhssh

1 yıl önce

Eren632931

Umur orada 1 dahi geçmiyor nasıl öyle olsun

1 yıl önce

halil146459
1 yıl önce

Mertt_ali

A crap drinks water olabilir mi ?

3 yıl önce

Duygu280625

The neye gore geliyor

2 yıl önce

Cihan10082007

The ozel isimlerden ziyade bellibir seyi ifade ediyorsan gelir.

2 yıl önce

reyhan708234

Sudan baska ne icsin

2 yıl önce

kevser574502

Zaten bazen suda yaşıyodu

2 yıl önce

clvrfunky

drinks mi yoksa drink mi geleceğini nasıl anlıyoruz

2 yıl önce

f324705

Bak He She İt De (O larda) Drinks (Sonuna "s" takısı geliyor) I YOU WE THEY de Direk Drink Yazıyorsun Dostum. İşine Yaradıysa Lingot Verirsen Fena olmaz :3

2 yıl önce

MUHAMMEDER249324

She it ya da he olursa s gelir I ise s gelmez

2 yıl önce

Yasemin507077

Olmuyorrr adana kebap olucağım lannnnnnnnn

1 yıl önce

pegun37

yengeç suyu içer olmıcak mı ya

4 yıl önce

SerifMertK

Niye drinks ile water arasına it koymadınız biz koymayınca yanlış sayıyorsunuz !!!!!!!! ****

3 yıl önce

elif704499

İt konulmaz zaten

2 yıl önce

incikin_
incikin_

Burada it (onu) zaten "water" yerine geçiyor.

● The crab drinks water. (DOĞRU)
● The crab drinks it. ("Su" anlamı eksik ama gramer olarak DOĞRU).
● The crab drinks it water*"". (YANLIŞ)

2 yıl önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.