1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "The crab drinks water."

"The crab drinks water."

Çeviri:Yengeç su içer.

May 5, 2014

93 Yorum


Ada116272

Bence bu uygulama çok güzel ama sadece bana gore tek kusuru sesi algılamıyor

February 18, 2017

Lahmacun3

Mikrafona izin ver

September 11, 2017

duo223353

Aynen Lahmacun

December 10, 2017

fayukog

Lahmacun ne alaka ya?

September 4, 2019

hwgdq

Ne deli ya

October 12, 2018

zeynep307750

Aynennn

May 1, 2017

Gkhan985236

Yavas yavas bastirarak soyleyiniz

July 30, 2017

Elif121802

mikrofonun bozuk olabilir

March 12, 2018

hwgdq

Hayır mikrofonum bozuk deyil

October 12, 2018

Elifnur410238

arkadaş olalım mı ? hem adaşız

April 3, 2019

lknurKarak6

Merhaba arkadaş olabilir miyiz?

February 17, 2019

BlankokTM

Yes

December 31, 2017

BlankokTM

Yes

December 31, 2017

BerkBura

Aynen

July 4, 2017

ttsamett

Drink nicin s takisi aliyor he she is genis zaman oldugu icin mi acaba?

July 12, 2014

emosunyo

He she it lerde -s takisi alir bu yuzden drinks olur.

March 10, 2015

doguukan

He She ve It öznelerinde -s takısı gelir. The crab yani yengeç de It öznesine girer. Bu yüzden yengeçten sonra gelen yüklem -s takısı alır.

April 23, 2017

EzgiGl17

İs'i okuyunca doğrusunu unuttum bir an.

February 1, 2019

AlperenAyd187475

Orada simple present tense kuralı var fiiller he, she, it te -s takısı alır. I, you we they de ek almaz

July 17, 2018

SERO172132

He she ve it de yükleme hep s takısı şarttır

November 26, 2018

derin861116

Evet

October 5, 2019

farfalla.rana

Evet

October 19, 2014

kondelkond

Evet

June 19, 2018

zeylul1

Hilal nur orada suyu belirtiyor

December 10, 2016

melek104073

Water su yani sayilamayan oldugundan the gelmemis olabilir mi şimanaz kurt

January 13, 2017

incikin_

"The" getirmemiz ismin sayılabilir/sayılamaz olmasından kaynaklanmıyor. Daha ziyade, o ismin belirli bir şeyi mi yoksa herhangi bir şeyi mi, yoksa bütün bir türü mü karşıladığıyla alakalı.

"Crab" yani yengeç derken bütün bir türü kastettiğimiz içi başına "the" getirdik. Tekil bir isim kullanarak bütün bir türü kastediyorsak başına "the" getirmek gerekiyor.

"The crab drinks water." cümlesinin iki anlamı olabilir:

1) Bir hayvan türünü kastederek, bu tür, yani "Yengeç su içer." (Yani yukarıda belirttiğimiz kural)
2) Bir de, belli bir yengeci (örneğin az önce bahsi geçen veya akvaryumda gördüğümüz yegeci) kastederek, "Yengeç su içer."

"Water" derken belli bir suyu kastetmediğimiz için (örneğin bardaktaki su veya yere dökülen su değil) "the" koymadık, sadece "water" dedik.

October 26, 2017

Deniz276791

sesi gayet iyi algılıyor şaşırdım açıkçası

June 25, 2017

Selenay688031

Ben de sesi algılıyor

August 15, 2017

hatice4021

Yengeç su içer

September 3, 2017

Nehir113813

Drinks s yani es takisi almiş çogul oluyor

November 10, 2017

derin861116

Hayır es takısıyla s takısı aynı şey değil es evet çoğul ama s takısı geniş zaman bildiriyor yani yapar,oturur kalkar gibi ama s takısı sadece he she ve it öznelerine gelir the crab yani yengeç it olduğu için fiile s gelmiş

October 5, 2019

AylaHaciza

Arkadawlar bir wey var . Iciyor olsaydi 'drink" sozunun sonunda "ing" yazilirdi. Ama neye sozun sonuna "s "yazdigini anlayamadim

November 18, 2017

derin861116

S takısı geniş zaman için kullanılır ama sadece he she it öznelerine gelir

October 5, 2019

SibelDuruk

yengeç =cancer crab=istakoz

November 27, 2017

EzgiGl17

Yanlış.

February 1, 2019

MubeccelEr1

Yengeç su içer yerine yengeç içer yazdım

November 28, 2017

kaan581678

Yes

December 18, 2017

Gulsum736875

Bagirarak soyle benim gibi☺

January 4, 2018

Elif121802

ne diyon mal tipe bak

March 12, 2018

MuratEren1

Çeviride hata var

January 18, 2018

nadir1971

J

March 14, 2018

nadir1971

j

March 14, 2018

nadir1971

n

March 14, 2018

nadir1971

vv

March 14, 2018

gediz18

Aynen mikrafanun bazuktur

March 15, 2018

Re.Candost

The kullandığında yengeç i belirlemiş oluyor madem öyle fiile neden s takısı geliyor

April 22, 2018

derin861116

Çünkü s takısı geniş zaman bildiriyor ama s takısı sadece he she ve it lere gelir s takısı kelimeyi şu hale getirir

Eat - eats Yemek - yer

October 5, 2019

Osman912483

Yengeçler suyu içemedi gitti.

June 4, 2018

FatmaZeyne613194

Vay delikanlı gönlüm vay

June 28, 2018

DeryaDeniz511664

Drink olmasi yerine neden drinks icerler biri bana aciklarsa aydin olucam

June 2, 2017

derin861116

Çünkü he she it öznelerinde fiile -s takısı gelir the crab yani yengeç "it" olduğu için fiile -s takısı gelmiştir

Birşey değil

October 5, 2019

Gulsum736875

Kızlar! Klüb kodum MEBMTX sadece kızlara özel. :)

February 2, 2018

tugaykaya34

merhaba bir şey sorabilir miyim arkadaşlar mesela crab yengeç ama neden the crab diye belirtiyoruz her seferinde tek başına bir anlam ifade etmiyormu saygılar. bu arada çok güzel uygulama teşekkürler emeği geçen herkese.

July 5, 2018

turgutafal

Cevabim doğru ama doğru kabul etmiyor

October 16, 2018

melek852796

Aynı cevap yazdım algılamadı

January 9, 2019

lknurKarak6

Benimle oynayın

February 17, 2019

lknurKarak6

Arkadaş olun benle

February 17, 2019

sena1547

ben kaydete bastiktan hemen sonra sese basiyorum agzimi yormuyorum....ARAMIZDA KALSIN :)!!!

May 8, 2019

BB-Burak-BB

sesi algılamaması mikrofondan olur uygulamayla bi alakası yok

September 7, 2017

hatice569430

Yengeç su içer

October 6, 2017

alara182881

yanlış yazdım

November 6, 2017

MelisaNurG

Konusmami anlamiyor yaa

February 16, 2017

umuryuk

Bir Yengeç su içer yazdım kabul etmedi neden

March 10, 2017

BediaNil

Mesela bundaki gibi kadın crab drink water deseydi cümle yani baygın bqygınçıkardı

May 3, 2017

HilalNur12

At su içer ile at suyu içer arasındaki fark nedir. Ne yazarsak at suyu içer olur??

January 16, 2016

imanazKurt

The horse drinks the water:At suyu içer.

May 31, 2016

HilalNur12

Teşekkür ederim :)

June 5, 2016

uuroru

'The elephant drinks milk' sorusunda 'fil süt içer' dedim. Fakat 'fil sütü içer' doğru cevap diye kabul etmedi the olduğu için falan filan şimdi benzer bir örnekte 'suyu içer' cevabına yanlış diyor uygulamayı bir kontrol etseler iyi olur.

January 29, 2016

Yazkaanpamuk0

bende öyle bir şey olmadı

December 14, 2016

imanazKurt

O mantik dogru canim

May 31, 2016

minecraftmehmet

uuroru bak gardajım 'drink' in yanında 's' eki var oyüzden sütü içer demiş gardajım

January 3, 2017

Mahir527245

VT z Güç cibinlikooooo

January 15, 2017

Ediz661684

0

February 1, 2017

Erencan222249

Oyun yanlış silek gitsin

February 4, 2017

tulay48

İçer eklemedim

February 20, 2017

Cem972253

hhssh

March 4, 2017

Eren632931

Umur orada 1 dahi geçmiyor nasıl öyle olsun

March 15, 2017

halil146459
March 15, 2017

Mertt_ali

A crap drinks water olabilir mi ?

December 19, 2014

Duygu280625

The neye gore geliyor

December 9, 2015

Cihan10082007

The ozel isimlerden ziyade bellibir seyi ifade ediyorsan gelir.

January 3, 2016

reyhan708234

Sudan baska ne icsin

December 18, 2015

kevser574502

Zaten bazen suda yaşıyodu

May 8, 2016

clvrfunky

drinks mi yoksa drink mi geleceğini nasıl anlıyoruz

January 21, 2016

f324705

Bak He She İt De (O larda) Drinks (Sonuna "s" takısı geliyor) I YOU WE THEY de Direk Drink Yazıyorsun Dostum. İşine Yaradıysa Lingot Verirsen Fena olmaz :3

February 17, 2016

MUHAMMEDER249324

She it ya da he olursa s gelir I ise s gelmez

April 19, 2016

pegun37

yengeç suyu içer olmıcak mı ya

October 18, 2014

Yasemin507077

Olmuyorrr adana kebap olucağım lannnnnnnnn

December 15, 2016

SerifMertK

Niye drinks ile water arasına it koymadınız biz koymayınca yanlış sayıyorsunuz !!!!!!!! ****

December 30, 2014

elif704499

İt konulmaz zaten

December 20, 2015

incikin_

Burada it (onu) zaten "water" yerine geçiyor.

● The crab drinks water. (DOĞRU)
● The crab drinks it. ("Su" anlamı eksik ama gramer olarak DOĞRU).
● The crab drinks it water*"". (YANLIŞ)

July 8, 2016
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.