1. Forum
  2. >
  3. Temat: English
  4. >
  5. "Kobieta ma dziewczynki."

"Kobieta ma dziewczynki."

Tłumaczenie:The woman has girls.

May 5, 2014

13 komentarzy


GranieNaBo

Woman has a girls jest blad bo trzeba dac the przed woman co oznacza ta kobieta a tam mamy przetłumaczyć kobieta


Ryszard-Richard

Kobieta = A woman, Ta kobieta = The woman


br0d4
Mod
Plus

To zależy od kontekstu. Tam gdzie jest to możliwe i kontekst nie jest ustalony dopuszczane są obie wersje: "a/an" i "the". Poczytaj o przedimkach https://forum.duolingo.com/comment/26408129 , dział "Przedimki, określniki, kwantyfikatory"


roby1409

Kiedy has a kiedy have ??


yuioyuio

Has w 3. osobie l. pojedynczej, w pozostałych przypadkach have.


pamelagozdek

ale tu jest l.mnoga


yuioyuio

Czasownik jest zgodny z liczbą podmiotu. W tym zdaniu podmiotem jest kobieta, a więc liczba pojedyncza.


Eliza2607

Have tylko do osoby I,You,We,They.....a has do she ((((chyba do He,It))))


Maja42

Has =ma have= mają czyli liczba poj i mnoga


br0d4
Mod
Plus

Nie wprowadzaj w błąd!

Tylko w wypadku rzeczowników (nawet nie wszystkich!) końcówka -s oznacza liczbę mnogą danego rzeczownika. A wiele rzeczowników ma zupełnie inną formę liczby mnogiej, więcej tutaj: https://www.duolingo.com/comment/26407959

W przypadku czasowników końcówka -s oznacza 3-cią osobę liczby pojedynczej - czyli np. he/she/it eats = on/ona/ono je, he/she/it has - on/ona/ono ma itp. , więcej tutaj: https://forum.duolingo.com/comment/31071374 a jeszcze dokładniej tu: https://forum.duolingo.com/comment/34019817


Januszfrompoland

Dla mnie to nie ma w ttm zdaniu mowy o konkretnej kobiecie wiec skad musi byc "the"?


Wczasowicz

Nie wiem dlaczego mnie nauczyciel w podstawówce uczył dodawania do have i has członu/wyrazu got. Od czego to zależy? Wyszło z użycia?


strawberry1215

Mnie również tego uczono. Podpinam się do pytania. :)

Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.