Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"O bir garson."

Çeviri:She is a waitress.

4 yıl önce

35 Yorum


BahattinBorekci

'He' de : 'He is a waiter.' olur. 'She' de: 'She is a waitress.' olur. Yani 'He' için 'waiter', 'She' için 'waitress' kullanılır.

4 yıl önce

Ahmet516147

Bu başka hangi meslekler için geçerli

2 yıl önce

mizinamo
mizinamo

Burada bir liste var: http://www.englishpractice.com/writing/references-males-females-part-2/

Ama dil değişiyor. Şimdi, "aktris" (bayan oyuncu), hem "actress" hem de "actor" / "female actor" olabilir. Bazı konuşanlar için "waiter" de hem erkek hem kadın garson olabilir.

Bazı kadınsal kelimeler (mesela "aviatrix") günümüzde neredeyse ölü.

2 yıl önce

onder.karakoc

Yeni Öğrendim..

3 yıl önce

imanaz1

Ben de...

2 yıl önce

Ozdkr

Cok saçma. He is waiter yazdım olmadı. "O bir garson" cümlesindeki kisinin kiz yada erkek olduğunu nasil bilebiliriz ki. Ikisini de kabuk etmesi lazim "he is waiter" da dogru "shr is waitress" da.

3 yıl önce

BahattinBorekci

Merhaba, cümlenizin kabul edilmemesinin nedeni düşündügünüz şey degil, program zaten he'yi de she'yi de kabul ediyor. Cümleye "a" koymayı unutmuşsunuz bu yüzden yanlış sayılmış. İngilizce'de "he is waiter" gibi bir cümle gramer bakımından yanlıştır. Kendi adıma sık karşılaştıgım bir hata, sanırım Türkçe düşünmemizden kaynaklanıyor. Umarım yardımcı olabilmişimdir.

3 yıl önce

dincerbs

güzel açıklama

2 yıl önce

BahattinBorekci

Teşekkür ederim.

2 yıl önce

Saadetsayinda

A-an ekleri nasıl değişiyor? She is a waiter mesela an nerde kullanılıyor?

3 yıl önce

Ali61syn

Bak mesela applenin başindaki harf sesli dimi ona an apple diceksin başındaki sessiz harflere ise a getireceksin

3 yıl önce

GrkemSPER

Okunuşunun başında sesli harf varsa an gelir ( an hour )

1 yıl önce

AbdlbakiAt

"She is a waiter" yazdım kabul etmedi. He she garsonda farklı mı oluyor.

4 yıl önce

erdem96

Evet. Bayanda waitress.

3 yıl önce

salihselin

Haklısın aynen

3 yıl önce

imanaz1

Yukarıdaki yazıyı okudun mu ki?

2 yıl önce

ZehraReyya1

Waiter erkek waiteress kadin

4 ay önce

melek479271

Evet he waiter she waitress

3 yıl önce

berbeyboz

Ancak arkadaşlar waiter=(erkek) garson waitrees=(kız) garson.Ben kız garson dedim kabul etmedi neden ki

2 yıl önce

facelesstu

Ben He yazdım.Hata vardi She olacak diye.Sıkıntı Var.He ve She ikisi de doğru

1 yıl önce

AhmetFurka924360

Başka bir soruda da bu yanlış vardı

2 ay önce

dokisot

It is a waiter niye olmuyir

3 yıl önce

mizinamo
mizinamo

"it" cansız şeyler için kullanıyoruz.

Garson bir insan olduğu için "he" veya "she" kullanmanız lazım.

3 yıl önce

dincerbs

robot olamaz mı

2 yıl önce

mizinamo
mizinamo

Garson bir robot olursa "It is a waiter" olabilir.

2 yıl önce

mstfbrgrn

he ile she nin ne farkı var

3 yıl önce

BahattinBorekci

He = O (Erkekler için) She = O (Kızlar için)

3 yıl önce

mstfbrgrn

teşekkürler

3 yıl önce

BahattinBorekci

Rica ederim.

3 yıl önce

zehra42846

Simdi anladim

1 yıl önce

Muhammedali98

He is a garson

1 yıl önce

blent312568

Garsonlar yazmamış

10 ay önce

Tobias271

Ya uygulamada hata var. Aynı soruyu he seçiyorum kabul etmiyor, she seçiyorum yine kabul etmiyor. Acil yardım lütfen.

7 ay önce

Elnur_Khuduyev

I did not waitress this is your mistake

6 ay önce

AdnanAlper4

Gurubuma katilmak isteyenler "Barrak Paşa Pasajı"

5 ay önce