1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "O bir garson."

"O bir garson."

Çeviri:She is a waitress.

May 5, 2014

34 Yorum


BahattinB

'He' de : 'He is a waiter.' olur. 'She' de: 'She is a waitress.' olur. Yani 'He' için 'waiter', 'She' için 'waitress' kullanılır.


Ahmet516147

Bu başka hangi meslekler için geçerli


mizinamo

Burada bir liste var: http://www.englishpractice.com/writing/references-males-females-part-2/

Ama dil değişiyor. Şimdi, "aktris" (bayan oyuncu), hem "actress" hem de "actor" / "female actor" olabilir. Bazı konuşanlar için "waiter" de hem erkek hem kadın garson olabilir.

Bazı kadınsal kelimeler (mesela "aviatrix") günümüzde neredeyse ölü.


Ozdkr

Cok saçma. He is waiter yazdım olmadı. "O bir garson" cümlesindeki kisinin kiz yada erkek olduğunu nasil bilebiliriz ki. Ikisini de kabuk etmesi lazim "he is waiter" da dogru "shr is waitress" da.


BahattinB

Merhaba, cümlenizin kabul edilmemesinin nedeni düşündügünüz şey degil, program zaten he'yi de she'yi de kabul ediyor. Cümleye "a" koymayı unutmuşsunuz bu yüzden yanlış sayılmış. İngilizce'de "he is waiter" gibi bir cümle gramer bakımından yanlıştır. Kendi adıma sık karşılaştıgım bir hata, sanırım Türkçe düşünmemizden kaynaklanıyor. Umarım yardımcı olabilmişimdir.


dincerbs

güzel açıklama


BahattinB

Teşekkür ederim.


Saadetsayinda

A-an ekleri nasıl değişiyor? She is a waiter mesela an nerde kullanılıyor?


Ali61syn

Bak mesela applenin başindaki harf sesli dimi ona an apple diceksin başındaki sessiz harflere ise a getireceksin


Gsiper03

Okunuşunun başında sesli harf varsa an gelir ( an hour )


AbdlbakiAt

"She is a waiter" yazdım kabul etmedi. He she garsonda farklı mı oluyor.


erdem96

Evet. Bayanda waitress.


salihselin

Haklısın aynen


imanaz1

Yukarıdaki yazıyı okudun mu ki?


ZehraReyya1

Waiter erkek waiteress kadin


melek479271

Evet he waiter she waitress


brgzar_byza

Ancak arkadaşlar waiter=(erkek) garson waitrees=(kız) garson.Ben kız garson dedim kabul etmedi neden ki


facelesstu

Ben He yazdım.Hata vardi She olacak diye.Sıkıntı Var.He ve She ikisi de doğru


AhmetFurka924360

Başka bir soruda da bu yanlış vardı


dokisot

It is a waiter niye olmuyir


mizinamo

"it" cansız şeyler için kullanıyoruz.

Garson bir insan olduğu için "he" veya "she" kullanmanız lazım.


Mustafa204499

A harfini unuttum diye kabul etmedi ya olmaz böyle şey


iitenbilen

He is an waiter neden olmadi?


mizinamo

Çünkü "waiter" ünlü/sesli ile başlamaz.

Kelime sesli ile başlarsa: "an" (an apple, an elephant, an hour, an honest man, an excellent book, ...)

Kelime sessiz ile başlarsa: "a" (a book, a man, a university, a waiter, ...)

Harf önemsiz; ses önemli.


blent312568

Garsonlar yazmamış


Tobias271

Ya uygulamada hata var. Aynı soruyu he seçiyorum kabul etmiyor, she seçiyorum yine kabul etmiyor. Acil yardım lütfen.


ElnurKhuduyev

I did not waitress this is your mistake


AdnanAlper4

Gurubuma katilmak isteyenler "Barrak Paşa Pasajı"


MustafaClk5561

O bir garson kelimesinde o anlami erkek yada kız olarak belirtilmeli. Yazarken nasıl anlayacağız mümkün değil ""


treseratops

Wedensday bir gun belirtiyor yani 1. ve 3. leri sil kaldi 2. yani cevap 2. olmalı

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.