1. Forum
  2. >
  3. Temat: English
  4. >
  5. "Mój kot je twoją rybę."

"Mój kot je twoją rybę."

Tłumaczenie:My cat eats your fish.

May 5, 2014

13 komentarzy


Dawid32

Teraz jest eats a w poprzednim pytaniu jak było "mój pies je rybę" było eat... może mi ktoś to logicznie wytłumaczyć?


yuioyuio

Końcówkę -s dodajemy do czasownika w 3. osobie liczby pojedynczej, czyli i w przypadku kota i w przypadku psa.


helkitty

dlaczego do fish nie można dodać "a"


damian00771

Bo to jest ta konkretna ryba (twoja) i nie musisz stosować a lub the


Stay_Stray

Ponieważ "a" oznacza jakiś, a ten kot je konkretną rybę, czyli "Twoją rybę". The oznacza: ci, ten, ta, to itp.


Stay_Stray

Ale w tym przypadku nie piszesz "the", bo zdanie byłoby bez sensu, czyli "Mój kot je tą twoją rybę.


lek.ang.2

Dlaczego yours a nie your's


Stay_Stray

Ponieważ w tej grze nie piszą apostrofów.


Kooneer

Nie zaliczyło mi "My cat's eating your fish". Ktoś ma pomysł dlaczego?


Stay_Stray

Nie zaliczyło ci, bo napisałeś "koty".


Kooneer

"Cat's" to nie są koty :) "Cats" to liczba mnoga. Apostrof służy do używania skrótów, w tym wypadku "Cat is"

Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.
Rozpocznij