1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Bebek henüz kaşık kullanamıy…

"Bebek henüz kaşık kullanamıyor."

Çeviri:The baby is not able to use a spoon yet.

May 6, 2014

18 Yorum


Okulluzeki

"The baby is not able to use spoon yet." Doğru değil mi neden "a spoon" demek gerekiyor ?


Metin5066

Temel sorun, İngilizceyi Türkçe mantığıyla öğrenmeye çalışmaktan kaynaklanıyor. İngilizcede sayılabilen isimler genellikle önüne a/an alır. O kelimeyi vurgulamak için ise "the" gelir. Bazı durumlar hariç sayılabilen kelimeler hep önüne bir belirteç alır.


murat99747

Bir kaşık niye?


KandemirEmre

"a spoon" ise Türkçesine "bir kaşık" yazın da bilelim


AdnKoyuncu

A spoon? Neden e cevap lütfen!


TanEr767552

Spoon dN önce a koymadım diye yanlış diyo bölüm geçmeye çalışyoruz ya adilik yapmayın


baki_karakus

neden the baby does not use a spoon yet olmuyor yani does not ı kullanamıyoruz.


receptoklu

Sen 'bebek henuz kasik kullanmaz " demissin . E-bilmek .. Soruluyor burada .. Bu yuzden "can" kullanilacak


Fatma_Ozturk

Ama can li cevap yanlis diyor


Cereneyylul

Can ile olan cevapta hiç kullanamaz diyor


yldrmbrkyldrm

"be able to" yapabilme anlamı taşır.


enanasya

Şu zaman ögesinin (yet v.b.) nereye konacağını öğrenemedim gitti. Bazan en sona konuyor bazan ortalara bir yere.... Kuralı nedir acaba?


MacitSerhat

Bazen bazı kelimeler olup olmadık yerlerde olabiliyor. Bu kelimeler bulunduğu yerde cümlenin tamamında seslendirirken bir ahenk oluşturuyor. Kelimeler anlamsızca durduğu yerde anlamlı gibi gelmeye başlıyor. Bunun çok fazla dinlemek ve konuşma dilinde kullanılan kalıpları öğrenmekle, zamanla aşabileceği noktasındayım.


ilkerblgc

"a" olmasa da cevap doğrudur. buglarınızdan kurtulun.


Serpil478268

"Be able to " farklı zaman ve yardımcı fiillerle kullanılabilir. Gelecek zamanda ise olumlu olumsuz ve soru cümlelerinde yeterlilik sadece "be able to" ile ifade edilir. "can" den farkı budur.


yakari1977

'The baby does not able to use a spoon' olması gerekmez mi?


EminMehmet9

"The baby can not use spoon yet" neden yanlış?


-PJM-

"The baby don't using a spoon yet" hatam ? :/

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.