"Három hete kezdődött."

Fordítás:It started three weeks ago.

4 éve

16 hozzászólás


szanyizoltan

Ez szívatás,komolyan mondom. Most akkor azt a sz...s befejezett jelent gyakoroljuk,vagy mit? Így magyarázat nélkül a tanuló (pláne,ha kezdő),csak néz,mint a birka,mert nem érti.

4 éve

Teebor
Teebor

PAST SIMPLE: (egyszerű múlt): - a :Egyszeri pillanatnyi cselekvés a múltban: They returned yesterday afternoon. b: szokásos ismétlődő cselekvés a múltban: They went to church on Saturdays last year. PRESENT PERFECT: a: olyan múltbeli cselekvés ami a jelenre befejeződött és érezhető hatása van. pl: I have opened the window. b: ha az esemény a múltban kezdődött és a jelenben is tart és talán még a jövőben is fog. pl: My parents have been married for over twenty years. c: akkor ha valami a múltban történt de nem mondjuk mikor. pl: i have read Hamlet but i have never seen it performed. / 1 -1 példa mondat: I had a cat for two years - Két éve volt egy macskám. I have had a cat for two years. - Két éve van macskám

3 éve

Papucska
Papucska

"has" el is el kellene fogadni. Sőt, én azt mondanám hogy az volna a helyes.

3 éve

Otam

It has started three weeks ago. It started three weeks ago. Tud valaki segíteni, mi a különbség?

4 éve

budai.doc

Az első jelen idő, a második múlt idő. Az első started múlt idejű melléknévi igenév, a második, ige múlt időben.

4 éve

Otam

Köszönöm, de még mindig homályos, ha magyarra fordítanád le, talán tisztább lenne a különbség.

4 éve

budai.doc

A te mondatod azt jelenti, hogy valami elkezdődött három hete, és most látom az eredményét. Kissé szabadon: már ez megy három hete. A múlt idejű mondat bevezethet egy sztorit, ami "három hete kezdődött", és aztán jönnek a további múlt idejű mondatok. Ha már itt tartunk. Ha a sztorit mesélik el először, majd a végén jelezni akarják, hogy az három hete kezdődött, akkor: it had started three weeks ago.

4 éve

Otam

ok, got it, thanks

4 éve

nagyleticia

Én ezt értem, de abból a magyar mondatból, hogy "Három hete kezdődött" honnan lehet tudni, hogy ennek a dolognak nem most látom az eredményét? Mert attól még, hogy valami három hete kezdődött, nem lehet tudni, hogy befejeződött-e már korábban vagy még mindig tart. Tehát most honnan kellene tudnom, hogy melyiket használjam?

4 éve

EszterKiss2

Valaki meg tudja mondani, hogy "began"-nal miért nem jó?

4 éve

RopetPeter

Ez engem is érdekelne.

2 éve

Magicboss

has started-dal is el kéne fogadni

3 éve

budai.doc

A "has started" jelen idő, a "three weeks ago" pedig múlt időre utal, tehát nem állhatnak együtt.

3 éve

malackutya

I have had a cat for two years. Ebben is ott van mindketto.

3 hónapja

malackutya

Ket eve van macskam.

3 hónapja

Kunszt-Sze

Ha 3 hete kezdődött, akkor elvileg még most is tart, különben úgy mondanánk, hogy 3 héttel ezelőtt, akkor meg elvileg kell bele egy has, legalábbis szerintem

2 hónapja
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.