1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Kimin gazetesi o?"

"Kimin gazetesi o?"

Çeviri:Whose newspaper is it?

May 6, 2014

31 Yorum


kablll

Burda belirli bir gazeteden bahsettigimiz için the newspaper kullanmamız gerekmiyor mu?


ARES61

W questionlu soruların yanına the gelmez genelde to be fiiliyle kullanilirlar what is who is gibi


aliyaziyor

Şu olursa şu olmaz şuraya şu gelse şu olmaz bunlar yemin ediyorum konuşmayı bilmiyor keşke japonca öğrenseydim


Furkan.96

O kadar haklısın ki..


witch_

Whose is the newspaper da olmaz mı?


Farukakmak3

Olmaz!! Senin yazdigın şu; kimin gazetesi ama soruda kimin gazetesi o diyor


Mertub

Whose is it newspaper? neden olmaz acaba?


SamedKahya

"Whose" bir soru sözcüğü de olsa, "where, who, when" gibi kullanamazsınız. Whose bir soru sıfatı gibi çalışır, ardından bir noun getirerek kullanırız.

Whose is it newspaper? -Yanlış. Tamlayanla tamlananın arasına kelime girmemeli.

Tamlamamız "Kimin gazetesi - Whose newspaper"

Whose newspaper is it? - Doğru.


esinpein0

Benim için de faydalı oldu yazdıklarınız, teşekkür ederim :)


Selahattin363965

Açıklama için teşekkürler sayın SametKahya


Oldschoolrapper

Fayda oranı 10/10 thanks bro Alah zihin açıklığı versin herkese. Brain is Free!


zana721

Benim için de faydalı oldu


ilkay750928

Bu açıklamalar çok eğitici oluyor teşekkür ederim


ahmet177885

Tamlayan ile tamalanan arasına kelime girmez değişmez bir kuralmı?


Fatma181913

Çok teşekkürler çok yararlı oldu yeni bir kural öğrenmiş oldum.


Furkan401153

Çok iyi anlatmışsın


Ali495726

Kiimin gazetesi buuuuuğuuu


Melisa691631

Arkadaşlar! Sizlerde bu soruda benim gibi takılmış olabilirsiniz. Öğrenirken hep özneler önce gelirdi. Örneğin ıt is newspaper mantıklı. Fakat bu soru cümlesinde öznemiz olan ıt cümlenin sonuna geliyor. Bu da kafamızı karıştırıyor. Aslında bu tür konulada beyin fırtınası yapmamak lazım.


CevherKutl

Whose newspaper is this? de sorun ne ?


bilgekaganyilmaz

Kimin gazetesi bu (seninki)?


Guven_Acar

This, bu; it, o demektir


seydakavak

is ne zaman birinci kelimenin yanında bulunur acaba yardımcı olr musnz


Mursel_61

Kimin gazetesi demesiyle birleşik kullanılması gerek. Bir tamlama çünkü. Whose newspaper = Kimin gazetesi yani. Ondan sonra is gelir. Araya gelmez yani bu tip bir sorunun. Tabi direkt yanına gelme durumu da şöyle olur. Isim yoksa sorunun ismi yani Whose is it? Olur bu da O kimin? demek.


nejdet44

Whose the newspaper is it? Neden kabul etmedi


EbrErgn

Çünkü whose nın arasına the yazmışsın


Esmanurkyck

Ayy çıldıracam ha iki kelime yer değiştirmedim diye tüm yaptığım sorular çöp oldu


beyza536548

İs ve it sonda kullanma nedenimiz ne?


Mehmet602636

Süpersiniz aciklamalar cok iyi

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.