"Kimin gazetesi o?"

Çeviri:Whose newspaper is it?

4 yıl önce

26 Yorum


kablll

Burda belirli bir gazeteden bahsettigimiz için the newspaper kullanmamız gerekmiyor mu?

4 yıl önce

ARES61

W questionlu soruların yanına the gelmez genelde to be fiiliyle kullanilirlar what is who is gibi

3 yıl önce

aliyaziyor

Şu olursa şu olmaz şuraya şu gelse şu olmaz bunlar yemin ediyorum konuşmayı bilmiyor keşke japonca öğrenseydim

4 ay önce

edabnr
3 hafta önce

izimsizz

Bencede

7 ay önce

witch_

Whose is the newspaper da olmaz mı?

4 yıl önce

Farukakmak3

Olmaz!! Senin yazdigın şu; kimin gazetesi ama soruda kimin gazetesi o diyor

4 hafta önce

CevherKutl

Whose newspaper is this? de sorun ne ?

4 yıl önce

Guven_Acar

This, bu; it, o demektir

3 yıl önce

bilgekaganyilmaz

Kimin gazetesi bu (seninki)?

4 yıl önce

Mertub

Whose is it newspaper? neden olmaz acaba?

3 yıl önce

SamedKahya

"Whose" bir soru sözcüğü de olsa, "where, who, when" gibi kullanamazsınız. Whose bir soru sıfatı gibi çalışır, ardından bir noun getirerek kullanırız.

Whose is it newspaper? -Yanlış. Tamlayanla tamlananın arasına kelime girmemeli.

Tamlamamız "Kimin gazetesi - Whose newspaper"

Whose newspaper is it? - Doğru.

3 yıl önce

esinpein0

Benim için de faydalı oldu yazdıklarınız, teşekkür ederim :)

2 yıl önce

PassionatePotato

thanks

3 ay önce

AbdullahBa767921

Thank you very much

5 gün önce

zana886854

Benim için de faydalı oldu

1 gün önce

elvanelvan88

Bende whose is it newspaper yazdim olmadi. Neden?

3 yıl önce

nejdet44

Whose the newspaper is it? Neden kabul etmedi

3 yıl önce

seydakavak

is ne zaman birinci kelimenin yanında bulunur acaba yardımcı olr musnz

4 yıl önce

Mursel_61

Kimin gazetesi demesiyle birleşik kullanılması gerek. Bir tamlama çünkü. Whose newspaper = Kimin gazetesi yani. Ondan sonra is gelir. Araya gelmez yani bu tip bir sorunun. Tabi direkt yanına gelme durumu da şöyle olur. Isim yoksa sorunun ismi yani Whose is it? Olur bu da O kimin? demek.

3 yıl önce

kurul_esra

whose is that newspaper neden olmadı

3 yıl önce

esinpein0

Samet Kahya yukarıda açıklamış,isterseniz bir bakın :)

2 yıl önce

Bykush1
Bykush1

"Whose is it newspaper?" Neden doğru değil?

Soru yaparken is başa gelir. [Is it newspaper? ( bu gazete mi?)] Eğer cümle who, where gibi soru kelimeleriyle kurulacaksa o da is den önce yazılır.

Acaba bu durum British ve American English arasında farklılık mı gösteriyor?

8 ay önce

Melisa691631

Arkadaşlar! Sizlerde bu soruda benim gibi takılmış olabilirsiniz. Öğrenirken hep özneler önce gelirdi. Örneğin ıt is newspaper mantıklı. Fakat bu soru cümlesinde öznemiz olan ıt cümlenin sonuna geliyor. Bu da kafamızı karıştırıyor. Aslında bu tür konulada beyin fırtınası yapmamak lazım.

7 ay önce

Arda117317

Kimin öyküsü buuuu

2 ay önce

mustafa336362

Whose is it newspaper? neden uygun bir ifade degil?

3 hafta önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.