"Kimin gazetesi o?"

Çeviri:Whose newspaper is it?

May 6, 2014

37 Yorum


kablll

Burda belirli bir gazeteden bahsettigimiz için the newspaper kullanmamız gerekmiyor mu?

May 6, 2014

ARES61

W questionlu soruların yanına the gelmez genelde to be fiiliyle kullanilirlar what is who is gibi

November 6, 2014

aliyaziyor

Şu olursa şu olmaz şuraya şu gelse şu olmaz bunlar yemin ediyorum konuşmayı bilmiyor keşke japonca öğrenseydim

June 8, 2018

FrknAkbl

O kadar haklısın ki..

October 14, 2019

edabnr
September 24, 2018

izimsizz

Bencede

February 19, 2018

GlmserErgi

Gazete dediği için newspaper demek lazım

June 21, 2019

witch_

Whose is the newspaper da olmaz mı?

June 16, 2014

Farukakmak3

Olmaz!! Senin yazdigın şu; kimin gazetesi ama soruda kimin gazetesi o diyor

September 19, 2018

Mertub

Whose is it newspaper? neden olmaz acaba?

January 6, 2015

SamedKahya

"Whose" bir soru sözcüğü de olsa, "where, who, when" gibi kullanamazsınız. Whose bir soru sıfatı gibi çalışır, ardından bir noun getirerek kullanırız.

Whose is it newspaper? -Yanlış. Tamlayanla tamlananın arasına kelime girmemeli.

Tamlamamız "Kimin gazetesi - Whose newspaper"

Whose newspaper is it? - Doğru.

May 19, 2015

esinpein0

Benim için de faydalı oldu yazdıklarınız, teşekkür ederim :)

May 11, 2016

AbdullahBa767921

Thank you very much

October 13, 2018

zana721

Benim için de faydalı oldu

October 18, 2018

ilkay750928

Bu açıklamalar çok eğitici oluyor teşekkür ederim

November 29, 2018

Knan828646

Anlaşıldı

August 30, 2019

VeganLiveHealthy

thanks

July 7, 2018

elvanelvan88

Bende whose is it newspaper yazdim olmadi. Neden?

February 21, 2015

CevherKutl

Whose newspaper is this? de sorun ne ?

June 9, 2014

Guven_Acar

This, bu; it, o demektir

November 9, 2014

bilgekaganyilmaz

Kimin gazetesi bu (seninki)?

October 11, 2014

Ali495726

Kiimin gazetesi buuuuuğuuu

June 4, 2019

nejdet44

Whose the newspaper is it? Neden kabul etmedi

November 6, 2014

GlmserErgi

Çünkü whose nın arasına the yazmışsın

June 21, 2019

seydakavak

is ne zaman birinci kelimenin yanında bulunur acaba yardımcı olr musnz

September 24, 2014

Mursel_61

Kimin gazetesi demesiyle birleşik kullanılması gerek. Bir tamlama çünkü. Whose newspaper = Kimin gazetesi yani. Ondan sonra is gelir. Araya gelmez yani bu tip bir sorunun. Tabi direkt yanına gelme durumu da şöyle olur. Isim yoksa sorunun ismi yani Whose is it? Olur bu da O kimin? demek.

January 4, 2015

kurul_esra

whose is that newspaper neden olmadı

August 21, 2015

esinpein0

Samet Kahya yukarıda açıklamış,isterseniz bir bakın :)

May 11, 2016

Bykush1

"Whose is it newspaper?" Neden doğru değil?

Soru yaparken is başa gelir. [Is it newspaper? ( bu gazete mi?)] Eğer cümle who, where gibi soru kelimeleriyle kurulacaksa o da is den önce yazılır.

Acaba bu durum British ve American English arasında farklılık mı gösteriyor?

February 11, 2018

Melisa691631

Arkadaşlar! Sizlerde bu soruda benim gibi takılmış olabilirsiniz. Öğrenirken hep özneler önce gelirdi. Örneğin ıt is newspaper mantıklı. Fakat bu soru cümlesinde öznemiz olan ıt cümlenin sonuna geliyor. Bu da kafamızı karıştırıyor. Aslında bu tür konulada beyin fırtınası yapmamak lazım.

February 28, 2018

Arda117317

Kimin öyküsü buuuu

July 28, 2018

mustafa336362

Whose is it newspaper? neden uygun bir ifade degil?

September 26, 2018

slymnkl

Whose “the” newspaper is it? Bu neden olmuyor acaba?? Belirli bir objeden bahsederken “the” kullanmak gerekmiyor mu?

February 16, 2019

Esin766631

Neden who değil de whose

March 17, 2019

merFaruk270107

Kimin gazetesi buuuu

August 24, 2019

coded01

İs it yerine is her dedim niye olması

November 20, 2014

ART0252

Gazete yerine her kullanılırmı

November 30, 2014
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.