1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "O neden geç kaldı?"

"O neden geç kaldı?"

Çeviri:Why is she late?

May 6, 2014

14 Yorum


Sukru_Dasdemir

Hayır, olması gerekmez. 'late' geç kalmak anlamında böyle kullanılıyor. Geç kalma durumu zaten içinde var.

örnek: "I'm late" hani nerede 'did'? 'did'i geçtim, orada bir 'am' var; tıpkı yukarıdaki cümlede 'is' olduğu gibi.

bunun anlamı şu: -açalım- "o neden geç kalma durumunda" -biraz daha açalım- "o neden "şimdi" geç kalma durumunda" -daha farklı açalım- "o neden şimdi geç kalma durumunda olan kişi" (Bunlar yukarıdaki cümlenin çevirisi değil. Anlaşılması için böyle yazdım. İma ettiği şeyi anlatmaya çalışıyorum)

birkaç kişi sadece "neden did yok" diye sormuş. açıklama da yapılmadığı için yazmak zorunda hissettim. bir yanlışlık varsa anlatım şeklinde hocalarım uyarsınlar lütfen


TuncayAkur

Why did he late? Olması gerekmezmi ???


erdem96

Gramerde hata olur.why did ile başlayıp soru soruyorsunuz ama fiil yok. Tabi ki öyle olmaz. I am late nasıl geç kaldım demekse bu da böyle. Kalıp yani.


yvzclp

I am late geç kaldım demekse, geç kalıyorum, geç kalırım ne demek?


SukruAyar

Evet,did olması gerekmez mi?


Fatih339956

Why was she late de olabilirdi


SevimAkta

Why he is late? neden olmadı


ozguradali

Türkçe gibi düşünmeyin,


KandemirEmre

why she is late? kabul edilmeli değil mi, yoksa bu informal bir kullanim mı


aysesunayurt

Ben de öyle yazdım ama kabul etmedi


43832

She yada he ayni sey değilmi bir ornek uzerinden gitmiyorsak

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.