1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "O neden geç kaldı?"

"O neden geç kaldı?"

Çeviri:Why is she late?

May 6, 2014

10 Yorum

Konu önem sırasına göre

Sukru_Dasdemir

Hayır, olması gerekmez. 'late' geç kalmak anlamında böyle kullanılıyor. Geç kalma durumu zaten içinde var.

örnek: "I'm late" hani nerede 'did'? 'did'i geçtim, orada bir 'am' var; tıpkı yukarıdaki cümlede 'is' olduğu gibi.

bunun anlamı şu: -açalım- "o neden geç kalma durumunda" -biraz daha açalım- "o neden "şimdi" geç kalma durumunda" -daha farklı açalım- "o neden şimdi geç kalma durumunda olan kişi" (Bunlar yukarıdaki cümlenin çevirisi değil. Anlaşılması için böyle yazdım. İma ettiği şeyi anlatmaya çalışıyorum)

birkaç kişi sadece "neden did yok" diye sormuş. açıklama da yapılmadığı için yazmak zorunda hissettim. bir yanlışlık varsa anlatım şeklinde hocalarım uyarsınlar lütfen

December 2, 2014

oyazsude

Katiliyorum

January 23, 2015

TuncayAkur

Why did he late? Olması gerekmezmi ???

May 6, 2014

erdem96

Gramerde hata olur.why did ile başlayıp soru soruyorsunuz ama fiil yok. Tabi ki öyle olmaz. I am late nasıl geç kaldım demekse bu da böyle. Kalıp yani.

September 22, 2014

aoskdaosdkoas

hayır

May 7, 2014

tugerr

Hayir derken eger biliniyorsa keske sebepler de yazilsa

July 16, 2014

yvzclp

I am late geç kaldım demekse, geç kalıyorum, geç kalırım ne demek?

February 18, 2015

SukruAyar

Evet,did olması gerekmez mi?

June 25, 2014

EmreKan1

why she is late? kabul edilmeli değil mi, yoksa bu informal bir kullanim mı

July 3, 2019

Fatih339956

Why was she late de olabilirdi

September 7, 2019
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.