Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"O neden geç kaldı?"

Çeviri:Why is she late?

4 yıl önce

6 Yorum


TuncayAkur

Why did he late? Olması gerekmezmi ???

4 yıl önce

erdem96

Gramerde hata olur.why did ile başlayıp soru soruyorsunuz ama fiil yok. Tabi ki öyle olmaz. I am late nasıl geç kaldım demekse bu da böyle. Kalıp yani.

3 yıl önce

Sukru_Dasdemir

Hayır, olması gerekmez. 'late' geç kalmak anlamında böyle kullanılıyor. Geç kalma durumu zaten içinde var.

örnek: "I'm late" hani nerede 'did'? 'did'i geçtim, orada bir 'am' var; tıpkı yukarıdaki cümlede 'is' olduğu gibi.

bunun anlamı şu: -açalım- "o neden geç kalma durumunda" -biraz daha açalım- "o neden "şimdi" geç kalma durumunda" -daha farklı açalım- "o neden şimdi geç kalma durumunda olan kişi" (Bunlar yukarıdaki cümlenin çevirisi değil. Anlaşılması için böyle yazdım. İma ettiği şeyi anlatmaya çalışıyorum)

birkaç kişi sadece "neden did yok" diye sormuş. açıklama da yapılmadığı için yazmak zorunda hissettim. bir yanlışlık varsa anlatım şeklinde hocalarım uyarsınlar lütfen

3 yıl önce

oyazsude

Katiliyorum

3 yıl önce

yvzclp

I am late geç kaldım demekse, geç kalıyorum, geç kalırım ne demek?

3 yıl önce

SukruAyar
SukruAyar

Evet,did olması gerekmez mi?

4 yıl önce