"Αυτή γράφει από τότε που ήταν νέα."

Μετάφραση:She has been writing since she was young.

πριν από 4 μήνες

4 σχόλια


q34R3

Δεν καταλαβαίνω την συγκεκριμένη σύνταξη, δηλαδή τον χρόνο που αναφέρεται και ποτε χρησιμοποιείται. Οποιοδήποτε Βοήθεια ευπρόσδεκτη. Ευχαριστώ εκ των προτέρων.

πριν από 4 μήνες

MarsTheSoap
Mod

Καλησπέρα!

Για να δούμε: Το "She has been writing since she was young" περιλαμβάνει δύο ρήματα, το "she has been writing" και το "was".

Το "was" είναι το τρίτο ενικό πρόσωπο του αορίστου του ρήματος "to be" (= είμαι), με άλλα λόγια, "ήταν".

Ωστόσο, υποπτεύομαι ότι αυτό που σας προβλημάτισε ήταν το "She has been writing". Εδώ έχουμε τον Present Perfect Continuous, δηλαδή, τον Παρακείμενο Διαρκείας, ένας χρόνος, ο οποίος δεν υπάρχει ακριβώς στα Ελληνικά.

Κατ' αρχάς, όμως, ας δούμε τον Απλό Παρακείμενο (Present Perfect Simple), ο οποίος, φυσικά, υπάρχει και στα Ελληνικά. Ο χρόνος αυτός σχηματίζεται με το ρήμα have + past participle (παθητική μετοχή) του ρήματος. π.χ. I eat -> I have eaten / I walk -> I have walked και μεταφράζεται ως "έχω φάει" / "έχω περπατήσει" κλπ. Δηλαδή, όπως και στα Ελληνικά, υποδηλώνει κάτι που ξεκίνησε κάποια χρονική στιγμή στο παρελθόν και είτε αυτό είτε τα αποτελέσματά του συνεχίζονται και στο παρόν.

π.χ. I have walked ten miles so far = Έχω περπατήσει δέκα μίλια μέχρι τώρα.

Ο Present Perfect Continuous είναι το ίδιο νοηματικά, μόνο που αυτή τη φορά προσδίδεται και μια ιδέα διάρκειας. Σχηματίζεται με το "have been + -ing" e.g. I eat -> I have been eating / I walk -> I have been walking. Kαι αυτός, λοιπόν, υποδηλώνει κάτι το οποίο ξεκίνησε στο παρελθόν και συνεχίζεται ή έχει αποτελέσματα μέχρι και το παρόν, αλλά με μία πρόσθετη χροιά εξακολουθητική. Με άλλα λόγια, αν πεις "I have written ten pages since yesterday" (Present Perfect Simple) = "Από χθες επχω γράψει δέκα σελίδες", συνεχίζεις να γράφεις αυτό που ξεκίνησες χθες, αλλά αυτές τις δέκα σελίδες τις έχεις ολοκληρώσει. Αν, όμως, πεις "I have been writing these pages since yesterday" (Present Perfect Continuous) = "Από χθες γράφω αυτές τις σελίδες", συνεχίζεις και πάλι να γράφεις αυτό που ξεκίνησες χθες, αλλά γράφεις ακόμα αυτές τις σελίδες, δεν υπάρχει αίσθηση ολοκλήρωσης στην πρόταση αλλά εξακολούθησης.

Τώρα, αυτό που ίσως σας μπερδεύει είναι ότι στα Ελληνικά, ο παρακείμενος μπορεί να αντικατασταθεί και με ενεστώτα, ιδίως όταν έχει τέτοια εξακολουθητική χροιά, όπως στο παραπάνω παράδειγμα. Μη σας ξεγελά, όμως, ο Ενεστώτας που συνηθίζεται μερικές φορές στα Ελληνικά, ελλείψη του Παρακειμένου διαρκείας! Όταν κάτι έχει ξεκινήσει από παρελθοντική χρονική στιγμή και το ίδιο ή τα αποτελέσματά του συνεχίζονται μέχρι και το παρόν, στα Αγγλικά βάζουμε πάντα Present Perfect (Simple/Continuous).

π.χ. "Από χθες έχει φάει δυο μήλα" (=συνεχίζει μάλλον να τρώει ή αναμένεται ότι ως άνθρωπος που είναι κάποια στιγμή θα φάει κι άλλο, αλλά τα δύο μήλα τα έχει ήδη φάει. Εδώ θα έμπαινε το "have eaten"). ΑΛΛΑ "Από χθες τρώει αυτό το μήλο" (= αναμένεται ότι θα συνεχίσει να τρώει, αλλά από χθες ακόμα τρώει αυτό το μήλο, δεν το έχει τελειώσει. Εδώ θα έμπαινε το "have been eating").

Tip: Όπου βλέπετε λέξεις, όπως "since", "for" (συνοδευόμενο από λέξεις που υποδηλώνουν χρονική διάρκεια), "yet", "ever/never", "already", το ρήμα πρέπει να μπει σε Perfect χρόνο [δηλαδή Present Perfect Simple/Continuous (Παρακείμενο) ή Past Perfect Simple/Continuous (Υπερσυντέλικο)].

Για μια λίστα με όλους τους χρόνους που υπάρχουν στα Αγγλικά, δείτε εδώ: https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A7%CF%81%CF%8C%CE%BD%CE%BF%CF%82_(%CE%B3%CF%81%CE%B1%CE%BC%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE)

Για παραδείγματα και περαιτέρω εξηγήσεις δείτε κι εδώ: https://www.quora.com/What-is-the-difference-between-present-and-present-perfect

https://www.ef.com/english-resources/english-grammar/present-perfect-and/

Ελπίζω να βοήθησα κι εάν χρειάζεστε κάποια άλλη διευκρίνηση, μη διστάσετε να ρωτήσετε!

πριν από 4 μήνες

q34R3

Ευχαριστώ πάρα πολύ με βοηθήσατε πραγματικά. Ξεκαθάρισε ένα πολύ μπερδεμένο τοπίο.

πριν από 4 μήνες

MARYDEMENA

she has been, ειναι παρακειμενος, αρα νομιζω οτι πρεπει να μεταφραζεται εγραφε.

πριν από 1 μήνα
Μάθε Αγγλικά αφιερώνοντας μόνο 5 λεπτά τη μέρα. Δωρεάν.