1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Sen kiliseye gitmedin."

"Sen kiliseye gitmedin."

Çeviri:You did not go to church.

May 7, 2014

8 Yorum


bacio_

Did yerine went'li kurmak istesek cumleyi <You went not to church> doğru olur mu?


Lalisa.manoban56

Hayır. Olumsuz cümlelerde 'did not' kullanılır. Başka kullanım yoktur.


omerFaruk2779

Cümle sıralaması özne+did+fiil+isimmidir ?


HalilERGEN

go to the church yazdım. the neden uygun olmaz.


omercito
  • Go to church - Kiliseye dua etmeye, ibadet etmeye vs. gitmek

  • Go to the church - Kiliseye (o yere/o yapıya) gitmek

Burada detayı bilmediğimiz için ikisi de doğru olmalı.

Örneğin aynı şey, "go to school / go to the school" veya "go to hospital / go to the hospital" gibi durumlar için de geçerlidir.

  • Go to school - Okula (okumaya, ders amaçlı, öğrenci olarak vs.) gitmek

  • Go to the school - Okul binasına gitmek. Örneğin bir veli okula gidiyorsa "go to school" dememiz yanlış olur.


c_yumak

Omercito çok açıklayıcı bir açıklama teşekkür ederim


ChelebyJr

Went olması gerekmezmi?


Lalisa.manoban56

Olmaz. Çünkü olumsuz cümlelerde 'did not' kullanılır.

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.