1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Sen kiliseye gitmedin."

"Sen kiliseye gitmedin."

Çeviri:You did not go to church.

May 7, 2014

8 Yorum

Konu önem sırasına göre

bacio_

Did yerine went'li kurmak istesek cumleyi <You went not to church> doğru olur mu?

April 25, 2017

Lalisa.manoban56

Hayır. Olumsuz cümlelerde 'did not' kullanılır. Başka kullanım yoktur.

August 30, 2017

omerFaruk2779

Cümle sıralaması özne+did+fiil+isimmidir ?

December 12, 2018

HalilERGEN

go to the church yazdım. the neden uygun olmaz.

May 7, 2014

omercito
Mod
  • Go to church - Kiliseye dua etmeye, ibadet etmeye vs. gitmek

  • Go to the church - Kiliseye (o yere/o yapıya) gitmek

Burada detayı bilmediğimiz için ikisi de doğru olmalı.

Örneğin aynı şey, "go to school / go to the school" veya "go to hospital / go to the hospital" gibi durumlar için de geçerlidir.

  • Go to school - Okula (okumaya, ders amaçlı, öğrenci olarak vs.) gitmek

  • Go to the school - Okul binasına gitmek. Örneğin bir veli okula gidiyorsa "go to school" dememiz yanlış olur.

May 7, 2014

c_yumak

Omercito çok açıklayıcı bir açıklama teşekkür ederim

April 24, 2015

ChelebyJr

Went olması gerekmezmi?

May 28, 2016

Lalisa.manoban56

Olmaz. Çünkü olumsuz cümlelerde 'did not' kullanılır.

August 30, 2017
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.