Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Sen kiliseye gitmedin."

Çeviri:You did not go to church.

4 yıl önce

7 Yorum


bacio_
bacio_

Did yerine went'li kurmak istesek cumleyi <You went not to church> doğru olur mu?

1 yıl önce

Lalisa.manoban56

Hayır. Olumsuz cümlelerde 'did not' kullanılır. Başka kullanım yoktur.

11 ay önce

HalilERGEN

go to the church yazdım. the neden uygun olmaz.

4 yıl önce

omercito
omercito
  • Go to church - Kiliseye dua etmeye, ibadet etmeye vs. gitmek

  • Go to the church - Kiliseye (o yere/o yapıya) gitmek

Burada detayı bilmediğimiz için ikisi de doğru olmalı.

Örneğin aynı şey, "go to school / go to the school" veya "go to hospital / go to the hospital" gibi durumlar için de geçerlidir.

  • Go to school - Okula (okumaya, ders amaçlı, öğrenci olarak vs.) gitmek

  • Go to the school - Okul binasına gitmek. Örneğin bir veli okula gidiyorsa "go to school" dememiz yanlış olur.

4 yıl önce

c_yumak

Omercito çok açıklayıcı bir açıklama teşekkür ederim

3 yıl önce

ChelebyJr

Went olması gerekmezmi?

2 yıl önce

Lalisa.manoban56

Olmaz. Çünkü olumsuz cümlelerde 'did not' kullanılır.

11 ay önce