1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Onun belgeyi alması lazım."

"Onun belgeyi alması lazım."

Çeviri:He needs to get the document.

May 7, 2014

33 Yorum


kbrazl

Have to neden kullanılmıyor? Sonuçta o da lazım anlamına gelmez mi?


aoskdaosdkoas

need to = lazım, gerek

have to = zorunda olmak


saint341

Çeviri olarak aynı, anlam olarak farklı. Sık karıştırılanlar ;

TO NEED = lazım olmak , ihtiyacı olmak / gerekmek Örn : I need you ( Sana ihtiyacım var / I need to find a job / Bir iş bulmam gerek(iş bulmaya ihtiyacı var vs.)

HAVE/HAS TO = Zorunda olmak/Kural/Kanun/-MELI/-MALI ( Yani birisi/bir kanun/kural/ya da HAYAT / şartlar vs. tarafından şart koşulmuş olsa bile seçim sizin.) Yapmak/Yapmamak size kalmış / Başka seçenekleriniz var.) ( Kendi kararınızla : on purpose)

Örn : I have to do exercise.:Egzersiz yapmalıyım/yapmak zorundayım v.s (KENDI kararınızla egzersiz yapacaksınız, önemini siz biliyorsunuz, kendi tercihiniz/seçiminiz, kimse zorla yaptırmıyor.)

FULL DİKKAT LÜTFEN ;

+Positive : I/You/We/They = HAVE TO
He/She/It = HAS TO

-Negative : I/You/We/They= DON'T HAVE TO
He/She/It = DOESN'T *HAVE TO

MUST = KATI KURALLAR/ZORUNLU/KURAL/KANUN/-MELI/-MALI / Temelinde yapmazsanız kötü şeyler olacağı durumlarda / Başınıza silah dayanıyorsa :) Size seçme şansı bırakılmamışsa ;

» Ex : On the airplane, you must not(mustn't) smoke. TR : Uçakta sigara içmemelisin »You must turn off your phone : Telefonunu kapatmalısın/zorundasın v.s (etc.) Bu dünyadaki tüm ticari uçaklarda olan katı bir kural. Bu kurala herkes uymak zorunda.

BE :(am/is/are) SUPPOSED TO : Gerekmek.... "Have to" fiiline benziyor, dış etkenlerden dolayı yapmak zorundayız, ya çok zorunlu olmayan bir kural var ya da genellikle SIZDEN BIR ŞEY YAPMANIZ BEKLENIYORsa.

Örn:I am supposed to do my homework. : Ödevimi yapmam gerekiyor benden ödevimi yapmam bekleniyor)

NECESSARY : GEREKLI ile karıştırmayın çünkü ;

Necessary :Gerekli yi sanırım en güzel, bir örnekle anlatabilirim.

Ekmek ve su yaşamak için GEREKLIdir. gibi.

*Ex:You know, this isn't really necessary. TR:Biliyorsun, bu gerçekten gerekli değil. gibi.

If Necessary... : Gerekirse .... demektir. Ex:Bring him back here, in handcuffs, if necessary. TR:Onu buraya geri getirin gerekirse, ellerini kelepçeleyin.

NECESSARILY! : İlle de! / İllaki/ Olmazsa Olmaz (Su Olmazsa olmazımızdır) / İster istemez (İster istemez seni kırdıysam üzgünüm gibi )

Necessarily True: Mutlak Doğru Ex:I don't think that's necessarily true. TR:Bunun mutlak doğru olduğunu zannetmiyorum. gibi.

Umarım anlatabilmişimdir.

☻ Diğer yazılar :

TO TAKE VE TO GET : ALMAK / ARASINDAKİ FARKLAR https://forum.duolingo.com/comment/43044507

TO : YÖN BELİRTİR /....İÇİN.... / THE :BELIRTIR/VURGU YAPAR BİR DAHA ASLA KARIŞTIRMAYACAKSINIZ !!! https://forum.duolingo.com/comment/36939084


Hanife209608

Çok teşekkür ederim açıklamanız için. Çok iyi açıklamışsınız. Yönlendirdiği iz yerde işime yaradı.


saint341

Rica ederiz. Yardımcı olabiliyorsak ne mutlu bize. Geri dönüşünüz için teşekkürler.


ugurleef

Get ne demek neden take olmuyor


Bisnev99

Sadece get kullanarak konuşabilirsin bence. Çünkü o kdar çok anlamı var. :)


saint341

TO TAKE VE TO GET : ALMAK / ARASINDAKİ FARKLAR BİR DAHA KARIŞTIRMAYACAKSINIZ.

Bildiğiniz gibi ikisinin de bir çok anlamı var ama ALMAK kısmını anlatmaya çalışacağım. Ve arada büyük bir fark var. Anlatması biraz zor olacak ama şöyle anlatacağım bu yüzden tüm dikkatinizi 2 dakikalığına bana vermenizi istiyorum,

TO GET:ALMAK 2+kişi/İzin veriliyor/Hizmet alıyorsanız Size birisi bir şeyi veriyorsa / almanıza izin veriyorsa yani kendi isteğiyle rızasıyla veriyorsa ya da verecekse / ya da hizmet alıyorsanız / ve siz de ALIYORSANIZ/GET kullanacaksınız. (2+ kişi) Ticaret yapmaktan aklınıza kazıyabilirsiniz.

TO TAKE:ALMAK : Alırken Bir tek Siz varsınız /1 kişi/İzın verilmiyor yada izin alınmadı. Kimse size o nesneyi vermiyor siz kendi kendinize ALIYORSANIZ ya da ALACAKSANIZ /TAKE kullanacaksınız. ( Alma eyleminde tek 1kişi var ,alma eylemini tek 1kişi gerçekleştiriyorsa o da sizsiniz zaten :) TAKE

Get / Got (PastTense) - Almana izin veriliyor

Take/ Took (PastTense) / Izin verilmiyor /Çalmak anlamına da geliyor.

Örneklerle pekiştirmek gerekirse ; Örneğin; Kahve aldım demek istiyoruz. TAKE mi diyeceğiz yoksa GET mi ? O malum ünlü kahveciye arkadaşlarımızla gittik ve kahveyi aldık arkadaşlarımızın yanına gittik ve kahve aldım diyeceğiz o zaman bize (barista:) kahveyi birisi verdiğine göre ; I GOT A COFFEE. diyeceğiz. Gidip I TOOK A COFFEE dersek bu onu çaldık olarak anlaşılabilir. Hazırlayan yoktu ise (barista yokmuş :( :) bir yerde duran birşey vardı ve bizde gidip aldıysak yani alma eyleminde tek biz vardık o zaman TAKE/TOOK kullanacağız.

Ya da Yeni bir araba aldım demek istiyoruz **Arabayı çaldıysak TAKE/TOOK parasını verip aldıysak GET/GOT kullanacağız.

I will take a car dersek bu, araba çalacağımız anlamına gelebilir o yüzden i will take a car değil i will get a car diyeceğiz.

? : Zam aldım derken sizce hangisi kullanacağız.? Zam'mı size patron veriyor yani izinsiz alamayacağımıza göre GET doğru cevaptı tebrikler.

Bir kaç istisna kalıp dışında tamamen bunu hatırlayarak yanlışsız tüm sınavları geçeceksiniz.

Sipariş verirken ; Can/Could/Would I GET a cup of coffee derseniz daha doğru olacaktır.

PSI: Hasta oldum/Üşüttüm vs. derken I GOT A COLD diyoruz. Çünkü hastalığı mikrobu/başkasından aldık/kaptık 2+

☻ Diğer yazılar :

NEED / HAVE TO / MUST / BE SUPPOSED TO / NECESSARY farkları . https://forum.duolingo.com/comment/43013691

TO : YÖN BELİRTİR /....İÇİN.... / THE :BELIRTIR/VURGU YAPAR BİR DAHA ASLA KARIŞTIRMAYACAKSINIZ !!! https://forum.duolingo.com/comment/36939084


Ayhanc

"he must take the documents" neden olamaz?


saint341

Çeviri olarak aynı, anlam olarak farklı. Sık karıştırılanlar ;

TO NEED = lazım olmak , ihtiyacı olmak / gerekmek Örn : I need you ( Sana ihtiyacım var / I need to find a job / Bir iş bulmam gerek(iş bulmaya ihtiyacı var vs.)

HAVE/HAS TO = Zorunda olmak/Kural/Kanun/-MELI/-MALI ( Yani birisi/bir kanun/kural/ya da HAYAT / şartlar vs. tarafından şart koşulmuş olsa bile seçim sizin.) Yapmak/Yapmamak size kalmış / Başka seçenekleriniz var.) ( Kendi kararınızla : on purpose)

Örn : I have to do exercise.:Egzersiz yapmalıyım/yapmak zorundayım v.s (KENDI kararınızla egzersiz yapacaksınız, önemini siz biliyorsunuz, kendi tercihiniz/seçiminiz, kimse zorla yaptırmıyor.)

FULL DİKKAT LÜTFEN ;

+Positive : I/You/We/They = HAVE TO
He/She/It = HAS TO

-Negative : I/You/We/They= DON'T HAVE TO
He/She/It = DOESN'T *HAVE TO

MUST = KATI KURALLAR/ZORUNLU/KURAL/KANUN/-MELI/-MALI / Temelinde yapmazsanız kötü şeyler olacağı durumlarda / Başınıza silah dayanıyorsa :) Size seçme şansı bırakılmamışsa ;

» Ex : On the airplane, you must not(mustn't) smoke. TR : Uçakta sigara içmemelisin »You must turn off your phone : Telefonunu kapatmalısın/zorundasın v.s (etc.) Bu dünyadaki tüm ticari uçaklarda olan katı bir kural. Bu kurala herkes uymak zorunda.

BE :(am/is/are) SUPPOSED TO : Gerekmek.... "Have to" fiiline benziyor, dış etkenlerden dolayı yapmak zorundayız, ya çok zorunlu olmayan bir kural var ya da genellikle SIZDEN BIR ŞEY YAPMANIZ BEKLENIYORsa.

Örn:I am supposed to do my homework. : Ödevimi yapmam gerekiyor benden ödevimi yapmam bekleniyor)

NECESSARY : GEREKLI ile karıştırmayın çünkü ;

Necessary :Gerekli yi sanırım en güzel, bir örnekle anlatabilirim.

Ekmek ve su yaşamak için GEREKLIdir. gibi.

*Ex:You know, this isn't really necessary. TR:Biliyorsun, bu gerçekten gerekli değil. gibi.

If Necessary... : Gerekirse .... demektir. Ex:Bring him back here, in handcuffs, if necessary. TR:Onu buraya geri getirin gerekirse, ellerini kelepçeleyin.

NECESSARILY! : İlle de! / İllaki/ Olmazsa Olmaz (Su Olmazsa olmazımızdır) / İster istemez (İster istemez seni kırdıysam üzgünüm gibi )

Necessarily True: Mutlak Doğru Ex:I don't think that's necessarily true. TR:Bunun mutlak doğru olduğunu zannetmiyorum. gibi.

Umarım anlatabilmişimdir.

☻ Diğer yazılar :

TO TAKE VE TO GET : ALMAK / ARASINDAKİ FARKLAR https://forum.duolingo.com/comment/43044507

TO : YÖN BELİRTİR /....İÇİN.... / THE :BELIRTIR/VURGU YAPAR BİR DAHA ASLA KARIŞTIRMAYACAKSINIZ !!! https://forum.duolingo.com/comment/36939084


saint341

Furthermore : take :o de yanlış :)

TO TAKE VE TO GET : ALMAK / ARASINDAKİ FARKLAR BİR DAHA KARIŞTIRMAYACAKSINIZ. https://forum.duolingo.com/comment/43044507


aybuke_krt

must= zorunda olmak


ramazan785137

He has to get the document de aynı şey değilmi anlam olarak


saint341

Çeviri olarak aynı, anlam olarak farklı. Sık karıştırılanlar ;

TO NEED = lazım olmak , ihtiyacı olmak / gerekmek Örn : I need you ( Sana ihtiyacım var / I need to find a job / Bir iş bulmam gerek(iş bulmaya ihtiyacı var vs.)

HAVE/HAS TO = Zorunda olmak/Kural/Kanun/-MELI/-MALI ( Yani birisi/bir kanun/kural/ya da HAYAT / şartlar vs. tarafından şart koşulmuş olsa bile seçim sizin.) Yapmak/Yapmamak size kalmış / Başka seçenekleriniz var.) ( Kendi kararınızla : on purpose)

Örn : I have to do exercise.:Egzersiz yapmalıyım/yapmak zorundayım v.s (KENDI kararınızla egzersiz yapacaksınız, önemini siz biliyorsunuz, kendi tercihiniz/seçiminiz, kimse zorla yaptırmıyor.)

FULL DİKKAT LÜTFEN ;

+Positive : I/You/We/They = HAVE TO
He/She/It = HAS TO

-Negative : I/You/We/They= DON'T HAVE TO
He/She/It = DOESN'T *HAVE TO

MUST = KATI KURALLAR/ZORUNLU/KURAL/KANUN/-MELI/-MALI / Temelinde yapmazsanız kötü şeyler olacağı durumlarda / Başınıza silah dayanıyorsa :) Size seçme şansı bırakılmamışsa ;

» Ex : On the airplane, you must not(mustn't) smoke. TR : Uçakta sigara içmemelisin »You must turn off your phone : Telefonunu kapatmalısın/zorundasın v.s (etc.) Bu dünyadaki tüm ticari uçaklarda olan katı bir kural. Bu kurala herkes uymak zorunda.

BE :(am/is/are) SUPPOSED TO : Gerekmek.... "Have to" fiiline benziyor, dış etkenlerden dolayı yapmak zorundayız, ya çok zorunlu olmayan bir kural var ya da genellikle SIZDEN BIR ŞEY YAPMANIZ BEKLENIYORsa.

Örn:I am supposed to do my homework. : Ödevimi yapmam gerekiyor benden ödevimi yapmam bekleniyor)

NECESSARY : GEREKLI ile karıştırmayın çünkü ;

Necessary :Gerekli yi sanırım en güzel, bir örnekle anlatabilirim.

Ekmek ve su yaşamak için GEREKLIdir. gibi.

*Ex:You know, this isn't really necessary. TR:Biliyorsun, bu gerçekten gerekli değil. gibi.

If Necessary... : Gerekirse .... demektir. Ex:Bring him back here, in handcuffs, if necessary. TR:Onu buraya geri getirin gerekirse, ellerini kelepçeleyin.

NECESSARILY! : İlle de! / İllaki/ Olmazsa Olmaz (Su Olmazsa olmazımızdır) / İster istemez (İster istemez seni kırdıysam üzgünüm gibi )

Necessarily True: Mutlak Doğru Ex:I don't think that's necessarily true. TR:Bunun mutlak doğru olduğunu zannetmiyorum. gibi.

Umarım anlatabilmişimdir.

☻ Diğer yazılar :

TO TAKE VE TO GET : ALMAK / ARASINDAKİ FARKLAR https://forum.duolingo.com/comment/43044507

TO : YÖN BELİRTİR /....İÇİN.... / THE :BELIRTIR/VURGU YAPAR BİR DAHA ASLA KARIŞTIRMAYACAKSINIZ !!! https://forum.duolingo.com/comment/36939084


nevin854190

Uçağa binmek için de to get kullandık almak içinde to get kullandık


HazalGamze2

Get bir çok anlamı vardır. Başlıcaları ; almak, getirmek, gelmek


saint341

Uçağa binerken get değil GET ON kullandık. :)

İçinde ayakta durabileceğiniz araçlarda (otobüs/tren/uçak/bisikletv.s) GET ON

İçinde ayakta duramayacağınız araçlarda GET IN binmek olarak kullanılır.


saint341

TO TAKE VE TO GET : ALMAK / ARASINDAKİ FARKLAR BİR DAHA KARIŞTIRMAYACAKSINIZ. https://forum.duolingo.com/comment/43044507


edzjlg

He must get the document neden olmuyor ?


saint341

Çeviri olarak aynı, anlam olarak farklı. Sık karıştırılanlar ;

TO NEED = lazım olmak , ihtiyacı olmak / gerekmek Örn : I need you ( Sana ihtiyacım var / I need to find a job / Bir iş bulmam gerek(iş bulmaya ihtiyacı var vs.)

HAVE/HAS TO = Zorunda olmak/Kural/Kanun/-MELI/-MALI ( Yani birisi/bir kanun/kural/ya da HAYAT / şartlar vs. tarafından şart koşulmuş olsa bile seçim sizin.) Yapmak/Yapmamak size kalmış / Başka seçenekleriniz var.) ( Kendi kararınızla : on purpose)

Örn : I have to do exercise.:Egzersiz yapmalıyım/yapmak zorundayım v.s (KENDI kararınızla egzersiz yapacaksınız, önemini siz biliyorsunuz, kendi tercihiniz/seçiminiz, kimse zorla yaptırmıyor.)

FULL DİKKAT LÜTFEN ;

+Positive : I/You/We/They = HAVE TO
He/She/It = HAS TO

-Negative : I/You/We/They= DON'T HAVE TO
He/She/It = DOESN'T *HAVE TO

MUST = KATI KURALLAR/ZORUNLU/KURAL/KANUN/-MELI/-MALI / Temelinde yapmazsanız kötü şeyler olacağı durumlarda / Başınıza silah dayanıyorsa :) Size seçme şansı bırakılmamışsa ;

» Ex : On the airplane, you must not(mustn't) smoke. TR : Uçakta sigara içmemelisin »You must turn off your phone : Telefonunu kapatmalısın/zorundasın v.s (etc.) Bu dünyadaki tüm ticari uçaklarda olan katı bir kural. Bu kurala herkes uymak zorunda.

BE :(am/is/are) SUPPOSED TO : Gerekmek.... "Have to" fiiline benziyor, dış etkenlerden dolayı yapmak zorundayız, ya çok zorunlu olmayan bir kural var ya da genellikle SIZDEN BIR ŞEY YAPMANIZ BEKLENIYORsa.

Örn:I am supposed to do my homework. : Ödevimi yapmam gerekiyor benden ödevimi yapmam bekleniyor)

NECESSARY : GEREKLI ile karıştırmayın çünkü ;

Necessary :Gerekli yi sanırım en güzel, bir örnekle anlatabilirim.

Ekmek ve su yaşamak için GEREKLIdir. gibi.

*Ex:You know, this isn't really necessary. TR:Biliyorsun, bu gerçekten gerekli değil. gibi.

If Necessary... : Gerekirse .... demektir. Ex:Bring him back here, in handcuffs, if necessary. TR:Onu buraya geri getirin gerekirse, ellerini kelepçeleyin.

NECESSARILY! : İlle de! / İllaki/ Olmazsa Olmaz (Su Olmazsa olmazımızdır) / İster istemez (İster istemez seni kırdıysam üzgünüm gibi )

Necessarily True: Mutlak Doğru Ex:I don't think that's necessarily true. TR:Bunun mutlak doğru olduğunu zannetmiyorum. gibi.

Umarım anlatabilmişimdir.

☻ Diğer yazılar :

TO TAKE VE TO GET : ALMAK / ARASINDAKİ FARKLAR https://forum.duolingo.com/comment/43044507

TO : YÖN BELİRTİR /....İÇİN.... / THE :BELIRTIR/VURGU YAPAR BİR DAHA ASLA KARIŞTIRMAYACAKSINIZ !!! https://forum.duolingo.com/comment/36939084


Kartal1949

She must take the dokument ?


saint341

Çeviri olarak aynı, anlam olarak farklı. Sık karıştırılanlar ;

TO NEED = lazım olmak , ihtiyacı olmak / gerekmek Örn : I need you ( Sana ihtiyacım var / I need to find a job / Bir iş bulmam gerek(iş bulmaya ihtiyacı var vs.)

HAVE/HAS TO = Zorunda olmak/Kural/Kanun/-MELI/-MALI ( Yani birisi/bir kanun/kural/ya da HAYAT / şartlar vs. tarafından şart koşulmuş olsa bile seçim sizin.) Yapmak/Yapmamak size kalmış / Başka seçenekleriniz var.) ( Kendi kararınızla : on purpose)

Örn : I have to do exercise.:Egzersiz yapmalıyım/yapmak zorundayım v.s (KENDI kararınızla egzersiz yapacaksınız, önemini siz biliyorsunuz, kendi tercihiniz/seçiminiz, kimse zorla yaptırmıyor.)

FULL DİKKAT LÜTFEN ;

+Positive : I/You/We/They = HAVE TO
He/She/It = HAS TO

-Negative : I/You/We/They= DON'T HAVE TO
He/She/It = DOESN'T *HAVE TO

MUST = KATI KURALLAR/ZORUNLU/KURAL/KANUN/-MELI/-MALI / Temelinde yapmazsanız kötü şeyler olacağı durumlarda / Başınıza silah dayanıyorsa :) Size seçme şansı bırakılmamışsa ;

» Ex : On the airplane, you must not(mustn't) smoke. TR : Uçakta sigara içmemelisin »You must turn off your phone : Telefonunu kapatmalısın/zorundasın v.s (etc.) Bu dünyadaki tüm ticari uçaklarda olan katı bir kural. Bu kurala herkes uymak zorunda.

BE :(am/is/are) SUPPOSED TO : Gerekmek.... "Have to" fiiline benziyor, dış etkenlerden dolayı yapmak zorundayız, ya çok zorunlu olmayan bir kural var ya da genellikle SIZDEN BIR ŞEY YAPMANIZ BEKLENIYORsa.

Örn:I am supposed to do my homework. : Ödevimi yapmam gerekiyor benden ödevimi yapmam bekleniyor)

NECESSARY : GEREKLI ile karıştırmayın çünkü ;

Necessary :Gerekli yi sanırım en güzel, bir örnekle anlatabilirim.

Ekmek ve su yaşamak için GEREKLIdir. gibi.

*Ex:You know, this isn't really necessary. TR:Biliyorsun, bu gerçekten gerekli değil. gibi.

If Necessary... : Gerekirse .... demektir. Ex:Bring him back here, in handcuffs, if necessary. TR:Onu buraya geri getirin gerekirse, ellerini kelepçeleyin.

NECESSARILY! : İlle de! / İllaki/ Olmazsa Olmaz (Su Olmazsa olmazımızdır) / İster istemez (İster istemez seni kırdıysam üzgünüm gibi )

Necessarily True: Mutlak Doğru Ex:I don't think that's necessarily true. TR:Bunun mutlak doğru olduğunu zannetmiyorum. gibi.

Umarım anlatabilmişimdir.

☻ Diğer yazılar :

TO TAKE VE TO GET : ALMAK / ARASINDAKİ FARKLAR https://forum.duolingo.com/comment/43044507

TO : YÖN BELİRTİR /....İÇİN.... / THE :BELIRTIR/VURGU YAPAR BİR DAHA ASLA KARIŞTIRMAYACAKSINIZ !!! https://forum.duolingo.com/comment/36939084


Kaanelikku

Onun demiş O dememiş burada his benzeri bir şeyi özne olarak kullanamaz mıyız?


saint341

Özneye odaklanmak gerek. O'nun belgeSİNİ(kendi belgesi) alması gerek denilseydi. HIS kullanabilirdik.


KadirErcan9

"Alması lazım" diye sorduğu için "necessary" kullandım. "İhtiyacı var" diye sorsaydı "needs" diye yazacaktım.


saint341

Çeviri olarak aynı, anlam olarak farklı. Sık karıştırılanlar ;

TO NEED = lazım olmak , ihtiyacı olmak / gerekmek Örn : I need you ( Sana ihtiyacım var / I need to find a job / Bir iş bulmam gerek(iş bulmaya ihtiyacı var vs.)

HAVE/HAS TO = Zorunda olmak/Kural/Kanun/-MELI/-MALI ( Yani birisi/bir kanun/kural/ya da HAYAT / şartlar vs. tarafından şart koşulmuş olsa bile seçim sizin.) Yapmak/Yapmamak size kalmış / Başka seçenekleriniz var.) ( Kendi kararınızla : on purpose)

Örn : I have to do exercise.:Egzersiz yapmalıyım/yapmak zorundayım v.s (KENDI kararınızla egzersiz yapacaksınız, önemini siz biliyorsunuz, kendi tercihiniz/seçiminiz, kimse zorla yaptırmıyor.)

FULL DİKKAT LÜTFEN ;

+Positive : I/You/We/They = HAVE TO
He/She/It = HAS TO

-Negative : I/You/We/They= DON'T HAVE TO
He/She/It = DOESN'T *HAVE TO

MUST = KATI KURALLAR/ZORUNLU/KURAL/KANUN/-MELI/-MALI / Temelinde yapmazsanız kötü şeyler olacağı durumlarda / Başınıza silah dayanıyorsa :) Size seçme şansı bırakılmamışsa ;

» Ex : On the airplane, you must not(mustn't) smoke. TR : Uçakta sigara içmemelisin »You must turn off your phone : Telefonunu kapatmalısın/zorundasın v.s (etc.) Bu dünyadaki tüm ticari uçaklarda olan katı bir kural. Bu kurala herkes uymak zorunda.

BE :(am/is/are) SUPPOSED TO : Gerekmek.... "Have to" fiiline benziyor, dış etkenlerden dolayı yapmak zorundayız, ya çok zorunlu olmayan bir kural var ya da genellikle SIZDEN BIR ŞEY YAPMANIZ BEKLENIYORsa.

Örn:I am supposed to do my homework. : Ödevimi yapmam gerekiyor benden ödevimi yapmam bekleniyor)

NECESSARY : GEREKLI ile karıştırmayın çünkü ;

Necessary :Gerekli yi sanırım en güzel, bir örnekle anlatabilirim.

Ekmek ve su yaşamak için GEREKLIdir. gibi.

*Ex:You know, this isn't really necessary. TR:Biliyorsun, bu gerçekten gerekli değil. gibi.

If Necessary... : Gerekirse .... demektir. Ex:Bring him back here, in handcuffs, if necessary. TR:Onu buraya geri getirin gerekirse, ellerini kelepçeleyin.

NECESSARILY! : İlle de! / İllaki/ Olmazsa Olmaz (Su Olmazsa olmazımızdır) / İster istemez (İster istemez seni kırdıysam üzgünüm gibi )

Necessarily True: Mutlak Doğru Ex:I don't think that's necessarily true. TR:Bunun mutlak doğru olduğunu zannetmiyorum. gibi.

Umarım anlatabilmişimdir.

☻ Diğer yazılar :

TO TAKE VE TO GET : ALMAK / ARASINDAKİ FARKLAR https://forum.duolingo.com/comment/43044507

TO : YÖN BELİRTİR /....İÇİN.... / THE :BELIRTIR/VURGU YAPAR BİR DAHA ASLA KARIŞTIRMAYACAKSINIZ !!! https://forum.duolingo.com/comment/36939084


kamil21681

Almak bazı zamanlar take bu camlede get niye acep biri açıkyayabilirmi


saint341

TO TAKE VE TO GET : ALMAK / ARASINDAKİ FARKLAR BİR DAHA KARIŞTIRMAYACAKSINIZ.

Bildiğiniz gibi ikisinin de bir çok anlamı var ama ALMAK kısmını anlatmaya çalışacağım. Ve arada büyük bir fark var. Anlatması biraz zor olacak ama şöyle anlatacağım bu yüzden tüm dikkatinizi 2 dakikalığına bana vermenizi istiyorum,

TO GET:ALMAK 2+kişi/İzin veriliyor/Hizmet alıyorsanız Size birisi bir şeyi veriyorsa / almanıza izin veriyorsa yani kendi isteğiyle rızasıyla veriyorsa ya da verecekse / ya da hizmet alıyorsanız / ve siz de ALIYORSANIZ/GET kullanacaksınız. (2+ kişi) Ticaret yapmaktan aklınıza kazıyabilirsiniz.

TO TAKE:ALMAK : Alırken Bir tek Siz varsınız /1 kişi/İzın verilmiyor yada izin alınmadı. Kimse size o nesneyi vermiyor siz kendi kendinize ALIYORSANIZ ya da ALACAKSANIZ /TAKE kullanacaksınız. ( Alma eyleminde tek 1kişi var ,alma eylemini tek 1kişi gerçekleştiriyorsa o da sizsiniz zaten :) TAKE

Get / Got (PastTense) - Almana izin veriliyor

Take/ Took (PastTense) / Izin verilmiyor /Çalmak anlamına da geliyor.

Örneklerle pekiştirmek gerekirse ; Örneğin; Kahve aldım demek istiyoruz. TAKE mi diyeceğiz yoksa GET mi ? O malum ünlü kahveciye arkadaşlarımızla gittik ve kahveyi aldık arkadaşlarımızın yanına gittik ve kahve aldım diyeceğiz o zaman bize (barista:) kahveyi birisi verdiğine göre ; I GOT A COFFEE. diyeceğiz. Gidip I TOOK A COFFEE dersek bu onu çaldık olarak anlaşılabilir. Hazırlayan yoktu ise (barista yokmuş :( :) bir yerde duran birşey vardı ve bizde gidip aldıysak yani alma eyleminde tek biz vardık o zaman TAKE/TOOK kullanacağız.

Ya da Yeni bir araba aldım demek istiyoruz **Arabayı çaldıysak TAKE/TOOK parasını verip aldıysak GET/GOT kullanacağız.

I will take a car dersek bu, araba çalacağımız anlamına gelebilir o yüzden i will take a car değil i will get a car diyeceğiz.

? : Zam aldım derken sizce hangisi kullanacağız.? Zam'mı size patron veriyor yani izinsiz alamayacağımıza göre GET doğru cevaptı tebrikler.

Bir kaç istisna kalıp dışında tamamen bunu hatırlayarak yanlışsız tüm sınavları geçeceksiniz.

Sipariş verirken ; Can/Could/Would I GET a cup of coffee derseniz daha doğru olacaktır.

PSI: Hasta oldum/Üşüttüm vs. derken I GOT A COLD diyoruz. Çünkü hastalığı mikrobu/başkasından aldık/kaptık 2+

☻ Diğer yazılar :

NEED / HAVE TO / MUST / BE SUPPOSED TO / NECESSARY farkları . https://forum.duolingo.com/comment/43013691

TO : YÖN BELİRTİR /....İÇİN.... / THE :BELIRTIR/VURGU YAPAR BİR DAHA ASLA KARIŞTIRMAYACAKSINIZ !!! https://forum.duolingo.com/comment/36939084


egeninefesi03

Needs to arasına take girse He Needs take to the document olmaz mı Ama bazen oluyor.


Selcen_Ozturk

hayır. "need to" bir arada kullanılır, arasında hiçbir zaman bir şey girmez


saint341

Needs : Gerekir olarak çevirilebilir. He needs to take..... dersek ........... alması gerekir diye çevirilir. Örneğin He needs to take his pills . İlaçlarını alması gerek/ir/iyor olarak çevirilir.


muratxx5

Kullan geti kurtar g*tü derdiler. KUSURA BAKMAYIN :)

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.