Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"O çarşafın yatağı kaplaması gereklidir."

Çeviri:That sheet needs to cover the bed.

4 yıl önce

18 Yorum


MuratBayra4

Sheet yerine bedsheet neden kabul etmiyor

3 yıl önce

Serdar980565

Bence de kabul etmesi gerekir. Evet iki kere yatak dendiği için şık durmuyor cümlede ama mantıken kabul edilmeli.

8 ay önce

mgvn
mgvn

needs yerine have to cover şeklinde o çarşaf yatağı kaplamak zorunda /gereklidir kullanılabilir mi ?

4 yıl önce

omercito
omercito
  • Need to = "Kaplamasına ihtiyacımız var", "Gerekli olan şey, çarşafın yatağı kaplaması"

  • Have to = "Kaplaması zorunlu/şart"

Hız limitinin saatte 90 km olduğu bir yolda araba kullanan kişiye "Saatte en fazla 70 km hızla gitmelisin, daha üstü çok tehlikeli" derken "must" kullanırsınız; çünkü kişisel düşünceleriniz ön plandadır ve bir zorunluluktan bahsetmiyorsunuzdur.

"Eve yetişmek için saatte 80 km hızla gitmelisin" derken "need to" kullanırsınız, çünkü bir şey için bunun gerekli olduğundan bahsediyorsunuzdur.

Ancak "Hızın saatte en fazla 90 km olmalı/olmak zorunda" derken bir kuraldan bahsediyorsunuzdur ve bu bir mecburiyetten/zorunluluktan kaynaklanmaktadır. Dolayısıyla burada "have to" kullanırsınız. Aynı zamanda bu zorunluluğun/mecburiyetin varlığı sizin için de bir anlam arz ettiği durumlarda "have to" yerine "must" da kullanabilirsiniz; çünkü kişisel düşünceleriniz de işin içine girmiş olur.

Alıştırmadaki örnek cümlede bu durum tartışılabilir. Rapor olarak zaten eklenmiş, tartışılıp alternatif olarak eklenmesi uygun görülürse eklenecektir.

4 yıl önce

Mesut-Erdogan

Aciklamaniz cok guzel ama Necessary yazilabilir diye dusunuyorun

6 ay önce

kablll

That sheet should cover the bed. Bu şekilde olur mu?

4 yıl önce

omercito
omercito

should öneri için kullanılır, burada bir gereklilikten bahsediliyor.

4 yıl önce

Simsorut
SimsorutPlus

Anthony Trollope: The Belton Estate

She told herself over and over again that it would never come to pass that that woman should be her mother-in-law, or that that other woman should be her sister.

Charles Dickens: The Mystery of Edwin Drood

Who should be her favourite, who should anticipate this or that small present, or do her this or that small service; who should take her home for the holidays; who should write to her the oftenest when they were separated, and whom she would most rejoice to see again when they were reunited; even these gentle rivalries were not without their slight dashes of bitterness in the Nuns' House. Well for the poor Nuns in their day, if they hid no harder strife under their veils and rosaries!

Bible: Genesis

Later, when her womanly dignity was developed by reason of her motherhood, she saw what should be her true position in her home, and she made her rightful demand for unrivalled supremacy in that home and in her husband's affections.

4 yıl önce

omercito
omercito

"Should" ihtimallerden, olasılıklardan bahsederken de kullanılabilir; fakat buradaki durum bir gereklilik ile ilgili.

"Çarşaf yatağı kaplayacak (gibi görünüyor), (bence alalım)" gibi bir anlamı ifade edecek olsaydık, bunu "should" ile sağlayabilirdik; fakat burada bahsedilen şey "çarşafın yatağa uymasının gerekli olması", "ihtiyacımız olan şeyin, çarşafın yatağı kaplaması gerektiği olması". Dolayısıyla bu anlamı "must" ve "need" ile sağlayabiliriz.

Tavsiyem, referanslarınızı neyin nerede ve ne amaçla kullanıldığının belirtildiği gramer kitaplarından almanızdır. Bu doğrultuda hatalı bir bilgiye sahipsem, hatalı noktayı düzeltmeniz beni sevindirir.

4 yıl önce

Simsorut
SimsorutPlus

"Should öneri için kullanılır"ın üzerine onları örnek olarak alıntıladım, yani sadece öneri için kullanılır şeklinde anlaşılmasın diye. Yoksa çarşaflı cümlede "should" kullanılabilir demek için değil ve bence de bu cümleye "should" uymuyor, ama uymamasının nedeni "should"un gereklilik için kullanılmaması değil, çünkü kullanılıyor, bkz. son alıntı ya da:

The brownies should be baked in a shallow pan.
A fox should not be of the jury at a goose's trial.

Edit: Kendimi düzeltiyorum. "Gereklilik"in iki anlama gelmesi işleri karıştırdı: İhtiyaç ve zorunluluk. Çarşaflı cümlede gereklilik ihtiyaç anlamında kullanılmış bu yüzden "should" ile ifade edilemez. Verdiğim örnekler zorunluluk tarafına kayıyor.

4 yıl önce

menekshe

ama bu seviyede ve bu cumlede 'should' öneri için kullanılır yeterli bi açıklama degil mi? Zaten burdaki tartişma 'öner' ya da 'gerekli' hakkında...

'should' = the right thing to do ( to be) ' should not' = the wrong thing to do

o yuzden öneri vermek için kullanır... bence de... Bana göre yukarıdaki örneklerde ( Dickens et alia) zorunluluk yok...ama 'the right thing to do'

4 yıl önce

St.Lives
St.Lives

Supposed to kullanamaz miyiz

2 yıl önce

menekshe

lazım need olursa...gerekli...o da need? should olabilir mi acaba...

4 yıl önce

omercito
omercito
  • lazım = gerek, gerekli

"should" ise öneri için kullanılır.

4 yıl önce

menekshe

sagol!

4 yıl önce

HseyinKEMA1

O çarşafın yatağı örtmesi gerekiyor.

1 yıl önce

ekvarol

Have to kalıbı neden kabul edilmiyor

8 ay önce

Velikaraki

That sheet needs to cover the bed. That sheet must cover the bed. O çarşafın yatağı kaplaması gerekir.

2 ay önce