"Bu parkta her şey var."

Çeviri:В этом парке есть всё.

October 19, 2018

8 Yorum
Tartışma kilitli.


Taha2469

Ben етом kısmını anlamadım.


FerdarKork

Bazen cok qicik oluyorum bilesiniz


EyupJohn

Всё есть в этом парке dedim, yanlış dedi... illa programın istediği gibi yazıcaz. В büyük ya illa cümleye onunla başlamalıyız.


Cagatay0404

Rusça'da mekanı öne koymak daha iyidir. Ayrıca yukarıdaki arkadaşa cevap olarak, этом burada bulunma halinde çekimlenmiştir. Эта, этот, это эти sırasıyla dişi, erkek nötr ve çoğuldur. Bulunma halinde ise, ismin cinsine göre, (в,на) этой, этом, этом, этих şeklini alırlar. (Sadece prepozisyonal durumda yani bulunma halinde)

Mesela, в этом доме (bu binada, bu evde) В этой стране(bu ülkede) В этом здании(bu binada) В этих странах( bu ülkelerde)

Çoğul durumda, ya -Ах ya da -ях ekini kullanıyoruz. Bir erkek sert bir ünsüzle bitiyorsa, bir dişil isim a ile bitiyorsa, nötr bir isim o ile bitiyorsa Ах eki alır, aksi halde ях ekini alır. Örneğin

В зданиях (binalarda) vb.

Ve şu demek istediğimiz de, та, тот, то, те... şeklinde yukarıdakinin aynı sırasıyla kullanıyoruz. В той, в том, в тех şeklinde.


Ozgurisler

В neden başa geçti =(


alimamedovs206

В neden öne keçtiiii


RFCC886398

В этом парке всё есть - гарантирую, что правильно!

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Rusça öğren. Ücretsiz.