"Eğer istiyorsanız."

Çeviri:If you want.

May 9, 2014

33 Yorum


-Yusuf

Eğer istiyorsan da olurmu?

August 26, 2015

DOM.LG.PRO

Olur

December 9, 2015

MetinAydinn

Eve olur normalde tam çeviri yapmak istersek eğer;

You= Sen/Siz anlamlarını taşıdığı için

"Eğer [siz] istiyorsanız."

"Eğer [sen] istiyorsan."

Bu sekilde düşünüp cevap verilebilir. Çünkü zaten "istiyorsanız" demişse burda "siz" kullanmaya gerek "istiyorsanız" siz anlamını taşıyor zaten. Cümlede sadece anlamı güçlendirmek için "you" kullanılıyor.

September 7, 2018

asmindiangelo

neden your olmuyor orada ''istiyorsanınız'' yani nezaket anlamı var

December 13, 2015

yazgannur

Your senin veya sizin demek. Siz veya sen degil. İngilizcede sen de siz de you dur your degil yani

December 26, 2015

MetinAydinn

Burda ki "you" öznedir. Senin dediğin "your" sıfattır. Arkadaşın dediği gibi your=senin/sizin anlamını taşır.

"Sizin istiyorsanız."

Ya da;

"Senin istiyorsan."

Zaten türkçe'de bile yanlış bir cümlelerdir.

September 7, 2018

EmreSin1

siz dediği için want ın sonuna s gelmezmi cevabı olan varsa sevinirim :)

November 15, 2015

incikin_

İngilizcede tekil özne "you"(sen) için kural neyse, çoğul özne "you"(siz) için de kural o.

If you want...
=Sen istersen / Siz isterseniz

Ancak sanırım asıl mesele şu:

Çoğul eki olan "-s" ile geniş zaman 3. tekil şahıs eki olan "-s" başlarda çok karışabiliyor. (Bu -s eki başlarda her yerde farklı farklı karşıma çıkıp beni sinir etmişti!

Çoğul eki -s

İsimlere eklenir; ismi çoğul yapar. Bizdeki -"ler/-lar" yani

She wants appleS

Üçüncü tekil şahıs eki -s

Fiillere eklenir. Sadece geniş zaman cümlelerinde; o da özne "he/she/it" ise kullanılır.

She wantS an apple."

July 6, 2016

MeteUlku

"-s", sadece 3. tekil şahıs için kullanılır. (He/She/It)

March 20, 2016

CansuAtba

If kelime anlamı olarak eğer mi ?

November 18, 2015

MeteUlku

Evet

February 14, 2016

karyamu

İf want you olmamasinin sebebi nedir arkadaslar

December 27, 2014

DefneKolay

İngilizce'de öğe sıralamasının o şekilde olmayışı

February 4, 2015

incikin_

"If"den sonra özne +yüklem (varsa +nesne) gelmeli. (Yani cümle kurallarını aynen uyguladık.)

• If you want...
• If you go away...

July 6, 2016

lrunol

if you wanna it dersem anlamlı bir cümle cıkıyormu wanna tam olarak neyi karşılar ?

August 5, 2015

MeteUlku

"wanna", "want to"nun kısaltılması. Konuşma dilinde kullanılıyor. Aynı zamanda; "gonna"="going to".

March 20, 2016

incikin_

Ek olarak, "if you wanna"nın içerisinde saklanmış bir to olduğu için sonrasında hemen "it" getiremeyiz. Bir fiil gerekiyor.

"If you wanna DO it" derseniz OK.

July 6, 2016

MehmetSark3

Wanna ,want to kelimesinin kisaltilmisidir.

May 28, 2019

murat142628

Ya arkadaşlar bu uygulamada "if you want" ve yes or no dan başka bi cümle yok mudur ya? 4 kez üst üste if you want yazdım. Biraz değiştirin şu cümleleri nolur!

December 10, 2015

beariq

As you wish * olmaz mı ki

March 19, 2016

MeteUlku

As you wish = Dilediğiniz gibi.

March 19, 2016

beariq

normal konuşmalarda yaygın olarak as you wish kullanılıyor o yüzden biraz kafam karıştı yine de teşkkür ederim

March 19, 2016

Abdurrahman.

If your want. yazdım kabul etmedi. neden?

June 4, 2016

MeteUlku

Çünkü anlamsız. "your" = "senin/sizin"

June 4, 2016

ebru192299

If you like diyor dogru cvp

July 26, 2016

Hasankszol

if you wish nasıl olmaz google da böyle çeviriyor

October 13, 2016

KarayelGam

"If want you" ile "if want you" arasindaki fark sadece "i" nin büyük veya küçük oluşu ama "if want you" yu kabul etmedi .

October 16, 2016

Hasankszol

if want you zaten yanlıs if you want olacak devrik cümle kuruyorsun

October 16, 2016

KarayelGam

"Like" istemek anlaminada gelir ama burda "If want you" olur.

October 16, 2016

CemTuran

İf you will olursa ne olur ?

September 14, 2017

Fatih142425

ben harf hatası yaptım normalde kelimeyi bildiğim halde puan vermedi

September 21, 2017

MeminOgur

Türkçe tercümesinde -yor eki kullanılmış. Şimdi bu cümle şimdiki zamanlı bir cümlemi yoksa geniş zamanlı bir cümle mi? Geniş zamanlıysa "Eğer istersen" şeklin de mi olmalı.

December 12, 2017

ipela12

aşırı saçma birşey

January 20, 2019
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.