Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Eğer istiyorsanız."

Çeviri:If you want.

0
4 yıl önce

31 Yorum


-Yusuf

Eğer istiyorsan da olurmu?

5
Cevap ver2 yıl önce

DOM.LG.PRO

Olur

1
Cevap ver2 yıl önce

asmindiangelo

neden your olmuyor orada ''istiyorsanınız'' yani nezaket anlamı var

3
Cevap ver2 yıl önce

yazgannur

Your senin veya sizin demek. Siz veya sen degil. İngilizcede sen de siz de you dur your degil yani

4
Cevap ver2 yıl önce

CansuAtba

If kelime anlamı olarak eğer mi ?

2
Cevap ver2 yıl önce

MeteUlku
MeteUlku

Evet

1
Cevap ver2 yıl önce

_THEBESTOF_

ayn knk

\

0
Cevap ver1 yıl önce

murat142628

Ya arkadaşlar bu uygulamada "if you want" ve yes or no dan başka bi cümle yok mudur ya? 4 kez üst üste if you want yazdım. Biraz değiştirin şu cümleleri nolur!

2
Cevap ver2 yıl önce

lrunol

if you wanna it dersem anlamlı bir cümle cıkıyormu wanna tam olarak neyi karşılar ?

1
Cevap ver3 yıl önce

MeteUlku
MeteUlku

"wanna", "want to"nun kısaltılması. Konuşma dilinde kullanılıyor. Aynı zamanda; "gonna"="going to".

4
Cevap ver2 yıl önce

incikin_
incikin_

Ek olarak, "if you wanna"nın içerisinde saklanmış bir to olduğu için sonrasında hemen "it" getiremeyiz. Bir fiil gerekiyor.

"If you wanna DO it" derseniz OK.

1
Cevap ver2 yıl önce

EmreSin1

siz dediği için want ın sonuna s gelmezmi cevabı olan varsa sevinirim :)

1
Cevap ver2 yıl önce

incikin_
incikin_

İngilizcede tekil özne "you"(sen) için kural neyse, çoğul özne "you"(siz) için de kural o.

If you want...
=Sen istersen / Siz isterseniz

Ancak sanırım asıl mesele şu:

Çoğul eki olan "-s" ile geniş zaman 3. tekil şahıs eki olan "-s" başlarda çok karışabiliyor. (Bu -s eki başlarda her yerde farklı farklı karşıma çıkıp beni sinir etmişti!

Çoğul eki -s

İsimlere eklenir; ismi çoğul yapar. Bizdeki -"ler/-lar" yani

She wants appleS

Üçüncü tekil şahıs eki -s

Fiillere eklenir. Sadece geniş zaman cümlelerinde; o da özne "he/she/it" ise kullanılır.

She wantS an apple."

4
Cevap ver2 yıl önce

MeteUlku
MeteUlku

"-s", sadece 3. tekil şahıs için kullanılır. (He/She/It)

1
Cevap ver2 yıl önce

beariq
beariq

As you wish * olmaz mı ki

1
Cevap ver2 yıl önce

MeteUlku
MeteUlku

As you wish = Dilediğiniz gibi.

2
Cevap ver2 yıl önce

beariq
beariq

normal konuşmalarda yaygın olarak as you wish kullanılıyor o yüzden biraz kafam karıştı yine de teşkkür ederim

1
Cevap ver2 yıl önce

karyamu

İf want you olmamasinin sebebi nedir arkadaslar

0
Cevap ver3 yıl önce

DefneKolay

İngilizce'de öğe sıralamasının o şekilde olmayışı

8
Cevap ver3 yıl önce

incikin_
incikin_

"If"den sonra özne +yüklem (varsa +nesne) gelmeli. (Yani cümle kurallarını aynen uyguladık.)

• If you want...
• If you go away...

1
Cevap ver2 yıl önce

Abdurrahman.

If your want. yazdım kabul etmedi. neden?

0
Cevap ver2 yıl önce

MeteUlku
MeteUlku

Çünkü anlamsız. "your" = "senin/sizin"

0
Cevap ver2 yıl önce

ebru192299

If you like diyor dogru cvp

0
Cevap ver2 yıl önce

Hasankszol

if you wish nasıl olmaz google da böyle çeviriyor

0
Cevap ver1 yıl önce

KarayelGam

"If want you" ile "if want you" arasindaki fark sadece "i" nin büyük veya küçük oluşu ama "if want you" yu kabul etmedi .

0
Cevap ver1 yıl önce

Hasankszol

if want you zaten yanlıs if you want olacak devrik cümle kuruyorsun

0
Cevap ver1 yıl önce

KarayelGam

"Like" istemek anlaminada gelir ama burda "If want you" olur.

0
Cevap ver1 yıl önce