"Я не вижу ни маму, ни папу."

Çeviri:Ben anneyi de babayı da görmüyorum.

October 25, 2018

6 Yorum
Tartışma kilitli.


DanyalKurb

Ne ne de görmüyorum dogru olmalı


Fedhirweg

İki olumsuz olumlu oluyor. Dediğiniz yanlış.


bugrayuzer

Bundan önceki soruda "Kız anneyi görür." derken fiili "вижу" olarak değil de "ведет" olarak kabul etmişti. Neye göre değişiyor?


Furkan141693

Bildiğim kadarıyla belirli bir nesneye видит belirsiz nesneye вижу


Cagatay0404

Rusça'da fiil çekimi başlı başına bir konudur ve her fiili bilmek gerekir. Belli sınıflara ayrılabilir ama bu tam olarak 40 sınıfa ayrılıyor her ne kadar gramer kitapları iki tanesini gösterse de. Örneğin, Видеть/увидеть. Я виду ты видишь он/оно/она видит мы видим вы видите они видят.

Ve her fiilin tamamlanmış ve tamamlanmamış olay belirten halleri vardır. Yani, bir fiil yerine iki fiil bilmek zorundayız. Örneğin, Смотреть/посмотреть Фотографировать/сфотографировать Есть/поесть Говорить/сказать

Genel olarak aynı anlama gelirler ama bazen de gelmezler.


zeyir709893

Arkadaslar yanlislar az olsada doru olanlar cok sadece dikkatli olun

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Rusça öğren. Ücretsiz.