1. المنتدى
  2. >
  3. الموضوع: English
  4. >
  5. "نحن نشرب، نحن نأكل."

"نحن نشرب، نحن نأكل."

الترجمة:We drink, we eat.

May 10, 2014

39 تعليقًا


TrkiAsh

لماذا لا نستخدم are ؟


DoaaBelal4

لان دا زمن مضارع بسيط .. مش مضارع مستمر


MohamedAbd275142

لا اعرف انا ايضا


bh1.6

Yaa why ?!!!


taiebmaiza

لماذا لانكتب eats للجمع "نحن"


HebaAbdElslam

ليه معملتش الجمع بين الافعال we drink and eat


Nermen586556

We drink ‚ We eat انا كتبت كذا


batrrflay

ليش ما نحط جمع drinks


YypA500657

الأفعال في المضارع مع she,he,itنضيف sأما مع بقية الضمائر فلا نضيف s


toota122l

لم اسجل بيطلع احمرليش


WY8x4

لان الجمله اللي قلتها خاطئه


sanaibra

لماذا لانستعمل are


KamalAbudayyeh

ممكن تستخدم are ---> We are drinking, we are eating لانه عبارة عن حدث الان فيستخدم المضارع المستمر Be +Ving


fgfZ8

عكستها :)


Bochraa2

Some one tell me why we don't put are


prohossam

we drink =نحن ناكل


hanan358927

Leh msh we drink bs ???


wafaabuyak

ليش، الجمع بين الافعال we during and eat


MPww5

سلام يمكن تشتركو على هذا الكود Rsw759


NourYoussi

عكستهمن من غير ما اخد بالى اسفه


Dania1972001

مش فاهم متى منحطing


Sama.M.Mosallam

لما نستخدم are


adam56644

لما لا نستخدم ara


fatma607033

ليه ما نكتب بدل الفاصلة and انا عملت كده طلع غلط ليه ما تكون صح


Okbbb89653

We drink .we eat لما الجمع بدن تصريف خاص
مثال we drink I drink


WgX911

نحن نشرب كتبت s قال غلط


TotaMohame231968

لماذا لا نكتب ناكل بال s


OmaimaAbbs

هل تريدون بعض المعلومات

تعلم الإنجليزية في 5 دقائق فقط يوميًا. مجانًا.