Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Kızın bir dedesi var."

Çeviri:The girl has a grandfather.

4 yıl önce

19 Yorum


Yamur612775

the girls have a grandfather yazdım neden kabul etmedi

2 yıl önce

yaylacicegi

Has olmasi gerekiyormus 3. Tekil sahismis kiz o oluyor yani

2 yıl önce

SaitYILDIZ

She has a grandfather. Yazıyorum kabul etmiyor. Aslında program tek doğruya değil bir kaç olasılığa da uyumlu olmalı.

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

"she" o demektir, kız değil. program genel olarak bir kaç değil 100lerce doğru olasılığa uyumlu.

4 yıl önce

franky1233424

she o demektir ama sonuç olarak kızlar için o demektir. she has a grandfather gayet de doğru bir cevap.

3 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

hayır, babaannen de bir she'dir mesela, "kız" ın çrvirisi için bu kadar genel bir ifade olan she kullanamazsın

3 yıl önce

efeeeeee

the girl's a grandfather yazsaydık da kabul eder miydi?

4 yıl önce

savasxxx

"Kız bir dededir." Olur o dediginiz. Demek istediğiniz eğer aitlik belirten 's ekiyse o da şöyle olur "the girl's grandfather" olur ve cumlede yine başka bir fiil kullanmalısınız. "Kızın dedesi bir şeye sahip" gibi bir cümle kurarken bu yapıyı kullanabilirsiniz. "The girl's grandfather has a car" kızın dedesinin bir arabası var gibi.

3 yıl önce

ordufaruk

Girls dediğimizde kızların olurdu

4 yıl önce

hnurrdogru

Girl's yazdım kabul etmedi, kzların anlamnda değil de kızın dedim ama olmadı

3 yıl önce

EfeReyiz.

have sahiplikk anlamı değilmi neden has var.

3 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

have has'in 3. tekil şahıs (he she it ya da diğer 3. tekil şahıslar) için olan formu. dier fiillese -s eklenir, have has olur

3 yıl önce

EfeReyiz.

Evet şimdi daha iyi anlıyorum.Teşekürler :).

3 yıl önce

baki_karakus

"the girl has got a grandpa" şıkkı neden yanlış. has got tan dolayı mı grandpa dan dolayı mı? ben has got ın da sahiplik bildirdini bilirdim

2 yıl önce

Yazalp5

Hata

2 yıl önce

eylulbk

she zarfının karşılığı the girl değil mi? nasıl kabul olmuyor anlamış değilim.

2 yıl önce

KanyBoy
KanyBoy

The of Gril has got a grandfather .Dedim yanlış dedi.Ordaki of 'ın,in'' demek değilmidir..Yoksa has 'ın'ini karşılıyor mu..Teşekkürler

1 yıl önce

mirzabeyoglu

have/has tam olarak ın in un ün demek degil ama onu karsiliyor. turkcede boyle diye ingilizcede de boyle olacak degil. baska bir dil ogrenirken ogrendigin dilin kurallarinin hepsini unutmak lazim yoksa beyin error veriyor.

ornek verecek olursak have i/you/we/they yani cogullarda has de he/she/it de kullaniliyor. i have a car. (benim bir arabam var) she has an apple (onun bir elmasi var)

birde "of" cansiz seyleri tanimlamada kullaniliyor. the king of the north (kuzeyin krali). isim tamlamasi canlilardada 's ile oluyor. ali's hat (alinin sapkasi). boyle. anlamadigin yer varsa sorabilirsin bildigim kadariyla yardimci olabilirim.

1 yıl önce

KanyBoy
KanyBoy

Çok saol mirzabeyoğlu..

1 yıl önce