"Mężczyzna ma książkę."

Tłumaczenie:The man has the book.

May 10, 2014

21 komentarzy
Ta dyskusja jest zamknięta.


JuliaSoopa

Kiedy pisze się "a" przed rzeczownikiem, a kiedy nie?


Natasza050

przed osobami .np.man,woman


SzpilOski

"A" (lub "an") przed rzeczownikami pisze się w liczbie pojedynczej jeśli jest to rzeczownik policzalny


Sylwia109292

Dlaczego "the book" a nie "a book"?


Pushkin_PL

Dokładnie! Nie jest napisane "tę książkę", piszą tym nie wynika z kontekstu, o jaką książkę chodzi, więc zarówno rodzajnik określony jak i nieokreślony jest prawidłowy.


Maja42

The book oznacza ta książka czyli jakaś konkretna. A a book oznacza poprostu książka. I to jest poprostu przedimek ;)


hannalewcz

Nie napisano ze ten mezczyzna i ze ta ksiazka


kasia504738

Nie bylo napisane po polsku "ten mezczyzna" tylko mezczyzna. Konieczna konsekwencja!!


Marika169574

Dlaczego The book a nie a book ?


carlito88

Co to jest a, an i the?

Są to przedimki. W przypadku a i an – nieokreślone, natomiast the to przedimek określony.

Kiedy użyjemy a i an, a kiedy the?

Przedimków nieokreślonych (a, an) użyjemy, gdy mówimy o czymś po raz pierwszy. Możemy przetłumaczyć to na „jakiś, jakaś”.

Przykład: Bring me a pen. – Przynieś mi (jakiś) długopis.

The użyjemy, by określić coś konkretnego, jedynego.

Przykład: Open the door. – Otwórz te drzwi. (jedyne w tym pokoju)

Jaka jest różnica między a i an?

A używamy do rzeczowników zaczynających się na spółgłoskę, an – do samogłosek. Uwaga! Zasada dotyczy wymowy, nie pisowni.


Alicja475747

Ma być have czy has?


milka0111

Czemu ma być has?


rys9

Bo to czasownik nieregularny i w 3 osobie posiada formę has


R3D0X1Q

Bo man to 3 os. l. poj. a tu uzywa się czasowników z -s, -es


Irenaawick

Czemu ma być the book jeśli on cYta książkę a nie tą książkę?


Marta231454

Raz mi pokazuje że poprawna odp. to : The men has a book, a następnym razem mi pokazuje że : The man has the book. :<


Miczko2

"men" znaczy mężczyźni, a "man" to mężczyzna, tak samo jak "women" - kobiety, "woman" kobieta


Rick_Sanchez71

Najpierw w przypadku zdania "Dzieci czytają książkę" aplikacja akceptuje formę "a book", a następnie w bardzo podobnym zdaniu, gdzie również z kontekstu nie wynika, czy on czyta "jakąś" książkę czy "tą konkretną" książkę, już jedynie akceptowalną formą jest "the book". Podobny brak konsekwencji jest zastosowany w przypadku "mężczyzny", gdzie również nie jest określone, że chodzi o tego konkretnego mężczyznę, mamy jedynie "jakiegoś" mężczyzne, ale z kontekstu nie wynika, że w tym zdaniu chodzi o jakiegoś konkretnie. Totalny brak logiki i konsekwencji.


Fantasia123456

Jeśli występuje 3 osoba wstawiamy ''has''

Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.