1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Ördekler benim ördeklerim."

"Ördekler benim ördeklerim."

Çeviri:The ducks are my ducks.

May 10, 2014

105 Yorum


gizem_d

the ducks are mine kesinlikle doğru.


AhmetISIK1

Eğer bizden istenen cümle ''Ördek benim ki '' olsaydı söylediğine katılırdım , fakat ''benim ördeklerim'' dememiz lazım. ''mine'' kullandığımızda cümle sığ kalıyor, Possessive pronouns kuraları gereği ''my ducks'' demek zorundayız. Şöyle düşünebiliriz; ''Kitaplar benim kitaplarım'' demek için ''The books are mine (X) '' YANLIŞ , ''The books are my (X)'' YANLIŞ, sadece ''The books are my books'' DOĞRU


HaktanKara4

Çok haklısın katılıyorum


MuratDelen

Sende bu konuda mantikli ve zeki konusmayi seven birisin ya diger bilim sanat oz elestiri ataturkcu ve akp lilerin yanlislari konusunda bir fikir sundun mu? Turkiye sporda bilimde nerde ve Sporda boksorler.Wing chn Tekvando yapanlar yenermi hep bu konularda fikir urettin mi?


00leydi

mine= benimki demektir ve ilgi zamirine girer yani bu cümlede aitlik bildiriyor ve ^ördekler BENİM ördeklerim^ derken aitlik sıfatından yararlanırız o da ^MY^ oluyor. Not alırsanız diye şuraya ekran görüntüsü bırakıyorum ^ https://prnt.sc/om2igl ^, bu görüntü Özer Kiraz hocanın youtube kanalından alıntıdır. Bana 100 video ile ingilizceyi öğreten hocaların hası =).. Allah razı olsun kendisinden. ---> Video listesinin linki: https://www.youtube.com/watch?v=056tP8bGMtg&list=PLp9-shPIqO8NRblTp8DzFdN66iv3IO4a6 (Gereksiz bilgi çokluğundan ve zaman kaybından rahatsız olan arkadaşlar, bu kanalın diğer kanallardan daha tasarruflu olduğunu düşünüyorum.)


adem641006

Ozer hoca diyor ki cogullarda the kullanilmaz :) ben mi yalnis hatirliyorum bi bakalim


Bediha923467

Teşekkür ederim iki hocam vardı şimdi Özer beyede abone oldum.


Sarya890459

Diğerleri kim önerirmisiniz


Rivaskalitz

Evet ama ikisi de olmalı the ducks are mine The duck are my ducks mine bunun kısayolu değil mi bir daha kullanmayı engellemek için?


mustafa.11

kesinlikle katılıyorum dogru olmaması icin bir neden yok


ZeynepBerr47979

Aman bizde yalnış dedik


adem641006

The olmamasi lazim diye biliyorum sen ordekler benim demissin iste o bir ordek daha demis ya guya


Predator4

Aynen ben de öyle yaptım yanluş dedi


HZeyno1

Sana katılmıyorum


hfzyakup

sen " ördekler , benimdir" diyorsun . mine , iyelik zamiri


titandemon

Her soruda the yuzumden yaniliyom biktim artik kullanmiyom ben the


buse657634

Madem yaniliyorsun hatalarini duzeltmeyi dene


Rmeysa641284

Army misin Profilinde jin var benim biasım V


typk3n

Articleslardan birisi ve 30 tane falan kuralı var


osman766499

Aynen hem 1 canım tek kalmış oluyo


Mamett

Cumlede are olup olmadigini nasil anlayacagiz?


GlceEikara

are yardımcı fiildir. Cümlede bir fiil yoksa yardımcı fiiller kullanılır. Am- İS- Are
Am - SADECE "I" a gelir İS- SADECE " tekil yani he- she - it' e gelir" ARE- SADECE çoğullara yani they-are -we -you YA GELİR Ducks dediği için sonunda s yani çoğul eki var bu nedenle ördekler ( yani THEY) çoğul olduğundan ve cümlede fiil olmadığından are olur


bilginbicirik

The ya neden ihtiyac var


Furkan.96

Çünkü belirli ördeklerden bahsediyor the kullanmazsak tüm ördeklerden bahsetmiş oluruz.


samet.kurn

Biri bana ARE nin anlamını soyleyebilirmi


ZeynepNazl17

Are, çoğullara kullanılan bir ektir. Yani I am She-he-it Is You-we-they Are. Oluyor tek basina bir anlami yok sayilir


erhandemir2

Çoğul yardımcı fiil i


miladiyne

my duck ducks yazıyo internette


AysilKose

Of yanlış çıktı


reyhan2101

Bu are is nereye ne zaman koyacagimi hala sasiriyorum yaaa varmi bunun aciklamasini yapabilecek bir hayir sever


mazlumakn1

are kelimesinin görevi ne


erhandemir2

Ördek olsaydı is olurdu


glrert

Birisi are neye gore geliyor soyleyebilir mi?


ZeynepNazl17

Çoğullara glir, You/we/they'e ARE gelir


OuzhanKasa

Beyler birisi are ile is'in kullanim yerini açıklayabilir mi :(


nurcaneagle

Niye are gelio are in anlami ne


Ersan831471

Çoğul eklerse geliyormuş


ZeynepNazl17

Are ın tek basina bir anlami yok, çoğullara gelir, You-we-they 'e ARE eki gelir


FBFB1907

Ya hersey de bir kucucuk kelime unuttuk diye abartilmazki


bidamanddo

ben the ducks is my ducks yazmıştım kabul etmedi acaba nerede hatam var birisi bana anlatabilirmi


perihan186296

Is yardimci fiili tekillerde kullanılır burada ördekler çoğuldur onun icin ARE yardımcı fiili gelir


evalkahya

Arkadaşlar the ne işe yarar


berat127775

the ve are nerde kullanıyoruz yardımcı olun lütfen


AhmetISIK1

Possessive pronouns Türkçe'ye genelde, benim ki, senin ki, onun ki diye çevrilen kelimelerdir. En önemli özelliği kendisinden sonra isim kullanılmamasıdır. Şöyle düşünebiliriz; ''Benim bisikletim mavi , senin ki? '' Burada nasıl '' senin ki bisikletin ( X ) '' diyemeyeceğimiz gibi ; ''Benim ki ördeklerim (X)'' de diyemeyiz. ''mine ducks (X)'' yanlış . Doğru cevap : ''my ducks''


Whiskeyice

Yanlis dedi, zaten benim ordeklerim degil, aslinda burada ordek te yok :D


00leydi

mine= benimki demektir ve ilgi zamirine girer yani bu cümlede aitlik bildiriyor ve ^ördekler BENİM ördeklerim^ derken aitlik sıfatından yararlanırız o da ^MY^ oluyor. Not alırsanız diye şuraya ekran görüntüsü bırakıyorum ^ https://prnt.sc/om2igl ^, bu görüntü Özer Kiraz hocanın youtube kanalından alıntıdır. Bana 100 video ile ingilizceyi öğreten hocaların hası =).. Allah razı olsun kendisinden. ---> Video listesinin linki: https://www.youtube.com/watch?v=056tP8bGMtg&list=PLp9-shPIqO8NRblTp8DzFdN66iv3IO4a6 (Gereksiz bilgi çokluğundan ve zaman kaybından rahatsız olan arkadaşlar, bu kanalın diğer kanallardan daha tasarruflu olduğunu düşünüyorum.)


Lalollima

Duolingo çook güzel


Ersoy3444

bu olmuyormu? ''ducks,my ducks.


Alperen615013

Ducks are my ducks neden olmuyo ki


nezir_12300

The dog have me neden yanlış biraderlerim bacılarım


Ebrar476502

Bence gayet kolaydı


mehmetakif846177

Are eki neden kullanilmis?


ig-mert.f1

Hocam ben The ducks is mine ducks diye düşünmüştüm yanlış mıyım?


Burhan898413

"are" anlamadım. "The ducks My ducks" olması lazım are ı ne zaman bırakacağımızı nerden bileceğiz açıklarmısınız


Mehmet688591

Are başa gelince soru cümlesi oluyor değil mi?


adem641006

Yahu abicim cogul olan durumlarda the kullanilma z diye biliyorum bu the ducks diyor var mi bilen


mlpeyllevi

Aynen neden değil


erkan96550

Çok kolay bir soru


Esma925565

Neden are geliyor is olması gerekmiyor mu çünkü 1. Tekil kişi ve "you are mine" sen benimsin iken burada neden my var bu cümle beni allak bullak etti açıklarsanız sevinirim


fatih574993

the ducks are mine da olabilir


beytullah553726

Youtube özkan çelen kral hoca


Rivaskalitz

Neden mine olmuyor hala anlayamadım.


fatih279930

Büyük harf yazdım kabul etmedi bilginize


ismail1706

Arkadaşlar ben şu are is gibi fiilleri kullanmakta zorluk yaşıyorum. Bilen bir anlata bilirmi?


KamilymenA1

Bu soruyu çok seviyorum


svktcmn

"The ducks its mine" nu cümleyi neden kabuk etmediniz acaba. Sacmalik ama yaa ☠️


svktcmn

"The ducks its mine" nu cümleyi neden kabuk etmediniz acaba. Sacmalik ama yaa ☠️


EbruDuman12

Mine niye kabul edilmiyoo


Ramin2021

Qardaşlar bu yanlış yazılmış


chemistry...

Ne kadar sacma bir cumle bu


Sessizdam

Are niye getiriyoruz?


AZERBAIJAN555

BEN AZƏRBAYCANDAN. LÜTFEN BENİ TAKİP EDİN. I AM FROM AZERBAİJAN. PLEASE FOLLOW ME


inanzgr

Ya bi gidin ya 'the ducks are mine' yazdim kabul etmedi sacmalik ötesi bi program.


dr.dilek

benim ördeklerim sıfat mine ise zamir


Mesutov

Mine dan sonra bişey gelmiyecekse kullanılıyor diye biliyorum yani my ducks = mine olması lazım


MerveBkkl

The ducks are mine ducks. Neden degil?


ZeynepNazl17

Mine benimki gibi oluyor, my ise benim, eger mine kullanirsak ördekler benimki ördeklerim tarzı bir şey oluyor diye düsünüyorum.


Nesrinhorata

Aynen neden değil


00leydi

https://prnt.sc/om2n7j yukarda paylaştım linke tıklayın lütfen :)


mustafaugur86

Are cogul yardimci fiil lerde kulanilir ordekler. .is ise tekil yaniz oldugu zaman yani ordek


[aktif olmayan kullanıcı]

    They are my ducks neden olmuyor ki?


ZeynepNazl17

    Onlar benim ördeklerim oluyor bu soruda istenen anlami tam karsilamiyor :)


TheOrderYu

    Mine nedir anlatirmisiniz yeniyim


Berk411741

    Mine olmasi gerekiyor....


FikretFikr

    The nin önemi nedir biri anlata bilir mi the yi yazmadım diye kabul etmedi


Ekrem604309

    The ducks are mine dedim kabul etmedi


yusuf266980

    şuana kadar iyi geldim ama iyelik zamirlerini baya karıştırıyorum bide are , is , nerede kullanacağımı şaşırıyorum :)


Whiskeyice

    Hoprlöre basinca the 'yı "di" olarak soyluyor. Kaplumbagaya basinca the'yı "daa" olarak soyluyor, biz ise "DI"olarak soyluyorz, hangisi dogru, ayrica sesli olarak woman - women man-men ayni sesle soyleniyor ne gicik bir dil bu.


atakanayr

    Valla ben ducks my ducks dedi kabul ettti


kadir950

    Ördekler benim ordeklerimdir. Olması gerek beklediğiniz cevap icin


RehaSayn

    It's are mine olamazmi

    Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.