1. Forum
  2. >
  3. Temat: English
  4. >
  5. "My grandmother has had three…

"My grandmother has had three operations this year."

Tłumaczenie:Moja babcia miała trzy operacje tego roku.

May 10, 2014

13 komentarzy


pyly91

Kurcze, ale w mowie spontanicznej chyba ciężko z tymi czasami, trzeba cały czas dogłębnie analizować zdania. Nie wiem czy kiedyś się tych czasów nauczę. Teorii pewnie tak ale w mowie nadal będę kiepem.


Benezis

Myślę, że jak poświęcisz dla nauki języka wystarczająco czasu, to będziesz wiedzieć z kontekstu zdania, albo z tego jak się je słyszy, jak danego czasu użyć.


sol.kasha

Nie rozumiem, dlaczego tu jest "has had"? Dlaczego i has i had są razem obok siebie?


yuioyuio

Ponieważ jest to czas Present Perfect, który ma konstrukcję:

podmiot + have/has + czasownik w III formie (Past Participle)

W tym zdaniu stosujemy Present Perfect, ponieważ okres czasu o którym mówimy, czyli ten rok jeszcze się nie zakończył i mimo że babcia na razie miała tylko 3 operacje, to potencjalnie w tym roku może jeszcze mieć ich więcej.


Yola448704

Dlaczego zdanie jest wyrażone w czasie Present Perfect?

Gdy mówi się o PRZESZŁYM wydarzeniu i dokładny CZAS
tego wydarzenia jest wiadomy (YESTERDAY, LAST YEAR),
należy, w zasadzie, użyć czasu Simple PAST, np:

Miała dwie operacje w UBIEGŁYM ROKU
- She had two surgeries LAST YEAR

Jednak, gdy używa się określeń z "jak dotąd" w domyśle
(dziś, jak dotąd, w tym tygodniu, w tym roku, jak dotąd,
czyli w przeszłości, ale od kiedyś aż do chwili OBECNEJ),
to TO jest właśnie powód, dla którego używa się czasu
PRESENT Perfect, a nie Simple PAST:

W TYM ROKU (jak dotąd) miała trzy operacje -
THIS YEAR (so far) she has had three surgeries.


Ksawerys

więcej? nie no bez przesady...


sol.kasha

ok. Rozumiem, dzięki.


Tymek2005

Napisałem: ,,Moja babcia w tym roku miała 3 operacje" i mi nie zaliczyło i napisało, że poprawnie to: ,,Moja babcia miała w tym roku 3 operacje."


jurzet46

Witam. Mam inny problem: często w tłumaczeniach pojawia się niezaliczenie tylko dlatego, że nie napisałem pierwszego słowa z dużej litery. Nie miałbym pretensji, gdyby to był standard, ale tak nie jest, gdyż większość z tym błędem jest zaliczana. W tym przypadku napisałem: "my..."; wynik negat.


prosiaki2

Ja nawet jak zrobię literówkę lub cos podobnego to mi zalicza


Krystyna59

"Tego roku" oznacza też " w tym roku"- system nie zaliczył tej formy, ale we wcześniejszych opisach chyba było zaliczane?


Fabero1

Bo nie ma każdego roku po trzy operacje tylko w tym roku jak narazie miała trzy.


Amelia892460

Ej no napisałam wszystko idealnie tzlak jest trzeba i jest źle oh no i have wrote good and perfect but it is not good for this page/aplication

Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.