1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "The bus leaves every fifteen…

"The bus leaves every fifteen minutes."

Çeviri:Otobüs her on beş dakikada bir kalkar.

May 10, 2014

13 Yorum


cevatim

Ok birebir ceviri yapmiyoruz tamam ama otobus her on bes dakikada kalkar demek yanlis olmaz burada her'i kullanmak bir anlamida verir. Aslinda bir denmesi basli basina bir mantik katliami. Otobusun sayisini kast etmiyoruz ki zaten zamana vurgu yapiyoruz.


seomeo

Otobüs her on bes dakikada kalkar neden doğru degil orada bir "a" yokki 15 dakikada bir diyoruz


Selcen_Ozturk

Türkcede "Otobüs her on bes dakikada kalkar " demiyoruz. birebir ceviri aramayin.


yasiven

Biz diyoruz izmirde


NygelSama

''Otobüs her 15 dakikada bir ayrılır'' yazıyorum kabul etmiyor. On beş yazmak gerekiyormuş.


CigdemFurat

Birebir ceviri aramayin derken, orada olmayan bir kelimeyi eklemeyi buna katmayin. Cumlede gecmeyen bir kelimeyi ne zaman ekleyebilecegimi nerden bilebilirim? Burada İngilizce bilenlere ogretilmiyor, bilmeyenlere ogretiliyor. Aciklama koyulsaymis keske.


alialper

onbeş neden olmaz


Selcen_Ozturk

sayilar ayri yazilir. ama onbes yazildiginda da sadece imla uyarisi verir


unforgiven47

1945'i "bin dokuz yüz kırk beş" olarak mı yazmalıyız?


BurcinDinc1

Bir kelimesi yokki orda


Elcan649765

Leaves ayrılmak ve bırakmak değil miydi? Yoksa ayrılmak sözünü kalkmak gibi mi kullanmış?

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.