Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Gömleğin sarı mı?"

Çeviri:Is your shirt yellow?

4 yıl önce

28 Yorum


efeeeeee

your olduğu için are olmayacak mı?

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

hayır gömlek tekil olduğu için is

4 yıl önce

emircangargan

neden ha

3 yıl önce

erdem96

Am is are için iyelik önemli değildir. Söz konusu olan özne önemlidir.burasa senin veya onun gömleği olması değil gömlek veya gömlekler olması is veya are olmasını sağlar.

4 yıl önce

Srreker

Yüksek Standartlı klübümüze katılmak isteyenler şu kodu girebilirler EKB8P8. Puanı 400 ün altında olanlar hafta sonu tespit edilip Atılacaktır!

1 yıl önce

alperen_uysal

hayır

3 yıl önce

Srreker

Yüksek Standartlı klübümüze katılmak isteyenler şu kodu girebilirler EKB8P8. Puanı 400 ün altında olanlar hafta sonu tespit edilip Atılacaktır!

1 yıl önce

istanbulq

Sanırım burada nesne direkt olarak ( senin gömleğin ) iki kelime tek anlam taşıyor ve çoğul olmadığı için ( is ) kullanılmalı .Gerçi bende yanıldım bunda ancak biraz düşününce bu sonuca vardım .Doğru mudur ?

4 yıl önce

MetinAydinn

Çoğulluktan ziyade cümledeki "your", "senin" anlamını taşıdığı için yani tekil olduğu için ve soru cümlesi olduğundan "Is your..." diye cümle kurulumu olacak. Şayet cümlede "seninkiler" denmiş olsaydı işte o zaman "yours" yani çoğul olduğundan dolayı "Are" kullanacaktık.

2 ay önce

TS_betul33

başında neden * Is * kullanıyoruz?

3 yıl önce

MynameisIlgon

Çünkü soru soruyor! :-D ★

3 yıl önce

Emirhaneti2

İ yerine ı yazdım die yanlış diyor akıllı olucam

2 yıl önce

MustafaUGURV

your shirt is yellow olmazmı aga?

1 yıl önce

bokist1

Ben de öyle yaptım da sonradan bakınca bu soru olmuyor sanırım bu direk "senin gömleğin sarı" oysa ki "senin gömleğin sarı mı" gibi bir şey olmalı onun için "is" en başa geliyor

11 ay önce

emineyavuz12

Gomlegin rengi diyor ki gomleginin rengi demiyor

11 ay önce

mehmetzeki6

yours olunca.anlamı ne olur.?

4 yıl önce

erdem96

Zamir kullanıyorsan isim kullanmazsın. Zamirin anlamı kalmaz o zaman."Seninki gömleğin" gibi bir anlama çıkar ."Is yours yellow?" demek için de konuşma içinde gömlek geçmeli ki biz de bu zamirin gömleğin yerini tuttuğunu anlayalım.

4 yıl önce

ordufaruk

Gömleğin diyince yours olması lazım yanlış mi

4 yıl önce

erdem96

Evet hatalı. Yours yazarsanız ismi yani shirt ü kullanamazsınız. Türkçede de zamirler böyle kullanılır. Senin gömleğin veya seninki. Yours shirt hata olur. Demek istediğiniz "Is yours yellow? " ise gömleğin konuşma içinde geçmesi lazım ki yours kelimesinin gömlek olduğunu anlayalım.

4 yıl önce

Srreker

Yüksek Standartlı klübümüze katılmak isteyenler şu kodu girebilirler EKB8P8. Puanı 400 ün altında olanlar hafta sonu tespit edilip Atılacaktır!

1 yıl önce

cumxxi

Peki göleğin değilde gömleğinin olması gerekmiyormuydu soru cümlesi

3 yıl önce

ahmet142

ha ha

3 yıl önce

alperen_uysal

yahooooooooooo

3 yıl önce

selcukdelrey

Does the yellow shirt? Niye degil.

4 yıl önce

erdem96

Bu tamamen hata olur.Does ile başlayıp soru soruyor gibi giderken fiil bile kullanılmamış, ki cümle zaten bir fiil cümlesi değil.

4 yıl önce

zeynep-5

Your shirt yellow ? Doğru olması gerekmez mi sonuçta sonuna soru işareti koydum ?

4 yıl önce

erdem96

Her şeyi Türkçe mantıkla düşünmeyin. Cümle başına is koyarak soru anlamı sağlayın.

4 yıl önce

Fatihing

Sesli guldum.

3 yıl önce