1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Gömleğin sarı mı?"

"Gömleğin sarı mı?"

Çeviri:Is your shirt yellow?

May 11, 2014

37 Yorum


odzihozo

your olduğu için are olmayacak mı?


Selcen_Ozturk

hayır gömlek tekil olduğu için is


Bseyda

Tekil olunca "is"

Çoğul olunca "are" mı geliyor ?


merFaruk753629

Hayır I am, You are, He/She/It is, We are, You are, They are


ugur_a

Ne alakası var Allah ın seversen. Çeşit çeşit element uyduruyorsunuz. İçeriklerde öğretilen he/she/it is, you/we/they are. Yok tekil olursa yok çoğul olursa. Mantığını açıklayacaksınız. Marifet ezbere şöyle olursa böyle olur demek değil.


ugur_a

Ne alakası var Allah ın seversen. Çeşit çeşit element uyduruyorsunuz. İçeriklerde öğretilen he/she/it is, you/we/they are. Yok tekil olursa yok çoğul olursa. Mantığını açıklayacaksınız. Marifet ezbere şöyle olursa böyle olur demek değil.


erdem96

Am is are için iyelik önemli değildir. Söz konusu olan özne önemlidir.burasa senin veya onun gömleği olması değil gömlek veya gömlekler olması is veya are olmasını sağlar.


istanbulq

Sanırım burada nesne direkt olarak ( senin gömleğin ) iki kelime tek anlam taşıyor ve çoğul olmadığı için ( is ) kullanılmalı .Gerçi bende yanıldım bunda ancak biraz düşününce bu sonuca vardım .Doğru mudur ?


MetinAydinn

Çoğulluktan ziyade cümledeki "your", "senin" anlamını taşıdığı için yani tekil olduğu için ve soru cümlesi olduğundan "Is your..." diye cümle kurulumu olacak. Şayet cümlede "seninkiler" denmiş olsaydı işte o zaman "yours" yani çoğul olduğundan dolayı "Are" kullanacaktık.


TS_betul33

başında neden * Is * kullanıyoruz?


MynameisIlgon

Çünkü soru soruyor! :-D ★


Emirhaneti2

İ yerine ı yazdım die yanlış diyor akıllı olucam


zkan259666

İs your yellow shirt yazdım yanlış dedi


adim99256

Ingilizcede büyük i yok


Murat589484

Kelimeleri biliyorum ama doğru yerleştiremiyorum ne yapmalıyım ıs takısını yellow dan önce yazdım


hira148123

alıştırma yap bol bol


eyma880616

Neden is yellow your shirt degil


_ParkYejin_

Senin dediğinin tercümesi- " Sarı senin tişörtünmü?" oluyor


SalihUurDe2

You ve your arasındaki fark nedir?


_ParkYejin_

You- sen demek, your senin demek :)


Anar886683

Neden Are olmuyo senin gomleyin . Are yours shirt yellow ?


TufeUslu

hayir bence cok basit


ahmettaar

Türkler burdamı?


Akay488691

Doğru yazdığım halde yanlış deyip canımı aldı programda hata var.verdiğim cevabın aynısını kendisi verice doğru kabul ediyor saçmalık.


EYP573995

İs your neden öyle your is olamıyomu


_ParkYejin_

Soru cümlesinde is öne geçiyor


mercanali4

Yaaaaw baslaraim boyle oseeeeee


Tunahanzca5

İs yellow your shirt desek anlam degisirmi


Eva3_1_9

Soru kesinlikle yanlış


Bulut2010

Hıyaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa


efekaan420348

Gömlek tekil olduğu için "is" kullanılır


ZalimHayat

Yaaa bunun yuzunden iki canim kaldiiii!!!

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.