"benim sütüm"

Çeviri:моё молоко

November 4, 2018

9 Yorum
Tartışma kilitli.


AnlElmasta

Yanlış bilmiyorsam Мой = еril Моя = dişil Моё = notr


[aktif olmayan kullanıcı]

    Моя dişil derken? "Моя вода ", "моё молоко" su dişi süt cinsiyetsiz mi? Ya da su içerken ben dişi sayılıyorum süt içerken cinsiyetsiz miyim?


zehra559044

    Rusçada kelimeler eril, dişil ve nötr yani orta cins olarak 3 gruba ayrılmaktadır. Bu isimler bazen temsil ettiği varlığın ya da durumun cinsiyetiyle aynı olsa da çoğu zaman cinsiyetle bir ilgisi yoktur. Örneğin teyze ve hala anlamlarına gelen тётя kelimesi son harfi "я" olduğu için dişil cinstir ve yine dişi bir varlığı temsil eder. Fakat amca ve dayı anlamlarına gelen дядя kelimesinin de sonunda "я" harfi vardır ve bu kelime eril cins kategorisinde bulunur. Bunların yanında стол kelimesi masa anlamına gelir ve eril cins kategorisindedir. Fakat gördüğünüz gibi bu kelimenin cinsiyetle hiçbir ilgisi yoktur. Sadece isimlendirme bu şekilde yapılmaktadır. Yine de bu yapı Rusçanın temelini oluşturur. Ad çekimleri cinsiyet baz alınarak yapılır. Bir de sonu "ь [мягкий знак (yumuşatma işareti)]" ile biten isimler vardır. Bu kelimelerin görünüşünden eril ya da dişil cins olduğunu çoğu zaman anlayamayız. Bu yüzden bu tarz kelimeleri ezbere bilmemiz gerekmektedir. Eril cins kelimeler son harfi sessiz harf ya da ь olan kelimelerdir. Bir kelime -тель, -рь veya -ль ile bitiyorsa eril olduğunu söyleyebiliriz. Ayrıca tüm ay isimleri erildir.Son harfi а, я ya da ь olan kelimelerdir. Sonu -ость ile biten kelimeler de dişil cinstir.Sonu о ya da е olan kelimelerdir. "мя" ile biten kelimeler de orta cins kategorisindedir.


Taha2469

    Мой мои моё. Farkları nelerdir? Daha da var aslında.


OBL1V10N

    Bende bunu sorucaktım


asumankiris

    Nötr eril disil farki var ama bende ayrımini tam bilmiyorum


    [aktif olmayan kullanıcı]

      Bende farkı sormak için geldim ya. ANLAMIYORUM. ÇOK SAÇMA.


Nermin510252

      Lutfen bilen biri aciklama yapa bilir mi? Моё мои ve digerlerini ne zaman kullanmamiz gerektigini


Nur_Can1

      . Rusça kelimeler eril,dişil ve nötr diye 3 gruba ayrılır.Ben de kadln olduğum için dişil cinsinde yazdım.Bence bu hata sayılmamalıdır.

      Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Rusça öğren. Ücretsiz.