"Öyleyse biz televizyon izleyeceğiz."

Çeviri:So we will watch TV.

4 yıl önce

9 Yorum


Murat478789

Turenge sinir oldum ya. İki oldu doğru biliyorum turenge soruyorum. Yanlış gösteriyor. So yerine if so dedi. İf so neden olmaz

2 yıl önce

incikin_
incikin_

"If" so demek için bir önceki cümlede bir durum/ihtimal belirtiriz. İkinci cümledeki "SO" da bu durum/ihtimalin yerini tutar. Örneğin:

Jane might be late. If so, we will start without her.
= Jane geç kalabilir. (Durum/hal) böyle olursa, onsuz başlayacağız.

Bu örnekte "if so" = "if Jane is late".

2 yıl önce

mervpll

Well, we will watch tv

3 yıl önce

11DirkKuyt

well peki olmuyor mu?

2 yıl önce

incikin_
incikin_

Well başta bu şekilde kullanıldığında cümleye dilbilgisi veya sözcük olarak bir katkısı yok; ancak genellikle ne söyleyeceğine karar verirken söyleyen kişiye zaman kazandırır. Genellikle de konuşan kişi şaşırmışsa, gerginse; düşüncelerini nasıl ifade edeceğinden veya özetleyeceğinden emin değilse cümleye"Well..." diye başlar.

"So" (Öyleyse) ise "well" gibi konuşma başlatmak için de kullanılıyor; ama daha ciddi bir kullanım yeri de var. Cümleye "O halde/madem öyle" gibi bir anlam katar. Mesela:
"YWe finished our homework.
So we will watch TV."

2 yıl önce

LeoTrocki

İf so kullanmak gerekmez mi

2 yıl önce

slimoky

We are going to watch television in that case.

4 yıl önce

strange.r
strange.r

sözlükten bakarak yaptım öyleyse ye If so yazdım kabul etmedi

2 yıl önce

EdaGler4

so we will watch the television yazdım kabul etmedi. tv ve the television arasındaki fark nedir ?

2 yıl önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.