1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "I really want to create agai…

"I really want to create again."

Çeviri:Ben gerçekten tekrar yaratmak istiyorum.

May 12, 2014

29 Yorum


emrullah69

"Ben gerçekten yeniden üretmek/oluşturmak/yapmak istiyorum." şeklinde olmalı.


dermaan

en azından bunlara da izin verilmeli.


Muzaffer474439

Aynen doğru Buluş, keşif, icat etmek, araştırmak olabilir Albert Einstein atamu parçaladığında ben yarattım demedi büyük bir buluş dedi Çünkü onlar zaten vardı Mikelengelo bir kayadan aslan figürü çıkardığında bunu nasıl yarattın dediklerinde HAYIR ben yaratmadım o zaten oradaydı ben sadece üstünü temizledim dedi Bir insanın büyüklüğü mütevaziliğiyle eş değerdir Ancak CAHİLLER bir şey yaptığında onu ben yarattım der ama kimse onları hatırlamaz


KandemirEmre

Create yaratmak demektir, yazdıkların doğru değil


yavuz177525

yapmak, oluşturmak, meydana gelmesini sağlamak gibi anlamlara geliyor. sadece yaratmak değil. hatalı bilgi verip insanlara yanlış bilgi vermeyin

https://tureng.com/tr/turkce-ingilizce/create https://www.seslisozluk.net/create-nedir-ne-demek/ https://dictionary.cambridge.org/tr/s%C3%B6zl%C3%BCk/ingilizce-t%C3%BCrk%C3%A7e/create


Mithat41782

Bizim sorunumuz bu işte arapça kelimeleri kutsallaştıtmak. Domuz demekten sakınırlar ama hınzır diyince bişey olmaz. Eşek bir hakarettir ama merkep normaldir.Aynısı bu kelime için geçerli ( kurmak oluşturmak anlamındaki arapça kelimeyi yaratmak kelimesiyle karşıladığı için hemen kutsallaştırılmış ve hem halaka kelimesinin anlmı daraltılmış hemde zorlama bi kelime olan oluşturmak türetilmiş. Halbuki benim cahil halkım bilmiyoki "ol uş tur mak" kelimesi aynı anlamda. Oluş demek kendi kendine olmak. Olmak için yok olmuş olmak lazım öncesinde. Turmak eki gelince bu yoktan var etmeyi başkasının yaptığını anlıyoruz. Yani kısacası bu kafaları bırakın bir an önce.sizin için üzülüyorum.


free9898

ben tekrar oluşturmak istiyorum, neden olmuyor, gayet uygun çeviri..


onderyildiz.

Turkce'de de "yaratmak" kelimesini kullaniyoruz. Ozellikle sanatsal bir kavram olarak "yaraticilik" kelimesini duymussundur. Belki...


S.AVCI

Dayatma, aşağılama, hakaret


balaymusta

Harika bir çeviri bence bence.


Cihan896448

Uygulamaniz benim icin cok faydali oluyor bunun icin katkisi olan herkese tesekkur ederim Ozellikle belirli kisilerin takintilari ve gayri ahlaki yorumlari sizleri yildirmasin Cehalet prangalarini sımsıkı sarılmış akil ve mantiklarinin yani sira vicdanlari da efsunlanmis sahislarin dogru yolu bulmasi umuduyla


dermaan

Türkçedeki yaratmak kelimesi yoktan var etmek anlamınadır. Gerçek anlamı budur. Arapçadaki "halaka" kelimesinin karşılığıdır. Türkiyedeki ateistler müslümanların canını yakmak istiyenler ısrarla bu kelimeyi her yere sokuşturmak için birbiri ile yarışıyorlar. ne yazakki create kelimesinide bize bu şekilde dayatıyorlar. lütfen biraz duyarlılık.. türkçe o kadar zengin bir dil ki create kelimesini karşılayacak bir çok fiil var.

içinde kutsallık atfedilmiş ve yüzyıllarca da böyle kullanılmış kelimeleri lütfen yerinde kullanının.


onderyildiz.

Müslümanların canları neden bu kadar kolay yanıyor. İnançlarınızın sınırlarına sığmayan, açıklamaya gücünüzün yetmediği, söyleyecek yeni bir şeylerinizin olmadığı, sizin gibi inanmayanların ya da sizin gibi düşünmeyenlerin her eylemi ya da her sözü sizlerin canını neden yakıyor? Bir sözcüğün sizin inançlarınıza uygun olmayan içerikte kullanılmasını neden size bir hakaret sayıyorsunuz? İnançlarınıza mı güvenmiyorsunuz?


yavuz177525

mesele hakaret edilmesi falan değil. inanç meselesi hiç değil. tartışma ortamına getirip müslümanları küçük göstermeye çalışmanın gereği yok. mesele ingilizce öğretme amacı ile kurulan bir platformun bir kelimenin anlamının bilerek neden yanlış veya eksik öğretmesi

neden create kelimesinin oluşturmak, meydana getirmek, yapmak gibi ana anlamları varken sadece "yaratmak" anlamının öğrenilmesini ve bunu yaparken de insanla özdeşleştirerek yapmak istiyor? 1. si burası dil öğrenme yeri. ve bu platform diğer anlamları yok sayarak eksik öğretmiş olmuyor mu?

bunu yapmasına iten neden ne? neden create kelimesinin sadece yaratmak olarak bilinmesini istiyor?

https://tureng.com/tr/turkce-ingilizce/create https://www.seslisozluk.net/create-nedir-ne-demek/ https://dictionary.cambridge.org/tr/s%C3%B6zl%C3%BCk/ingilizce-t%C3%BCrk%C3%A7e/create


WECANMAKE

1) create kelimesi yoktan var etmek anlamina da gelmektedir. [1]

2) yaratmak fiili oz turkcedir [2] ve ilk kez 735 yilinda bilge kagan yaziti'nda gorulmustur. [3]

arapca'daki bilmem ne fiilinin bilmem nesi umurumuzda degildir. biz burada ingilizce ogreniyoruz turkce uzerinden. ingilizce-turkce sozluktur bizim esas konumuz, arapca'daki bir fiil degil.

sacma sapan yorumlar yapip insanlari yanlis yonlendirmenin de, magdur edebiyati yapmanin da anlami yok. bu topraklar turk yurdudur, arabin degil. su yilda bile arapcilik yapip ucan tozdan nem kapiyorsaniz zaten ingilizce ogrenmeyin, osmanli turkcesi de ogrenmeyin. o da turkce sonucta. siz en iyisi gidin kendi din kardesini vuran suudlarin dilini ogrenin. bizi de burada kimlerle yasiyoruz sorusu sordurtmayin duvara.

[1] http://www.etymonline.com/index.php?allowed_in_frame=0search=create

[2] http://gokturkanitlari.appspot.com/eskiturkcesozluk-t-z.html

[3] http://nisanyansozluk.com/?k=yaratmakx=0y=0


4rtgrl

Really neden özneden hemen sonra kullanılıyor, cümle sonuna konsa olmaz mı mantığı nedir


YusufAksoy6

baya tartışılmış :DDD


Sayholo

Yorumları okumaya geldim. Gülerek ayrılıyorum.


periamsonyx5

Yaratmak, yoktan var etmektir. Allah dan başka hiçbir şey hiçbir kimse bir şeyi yoktan var edemez, vardan da yok edemez. Bir tane bile örnek gösteremezsiniz. İlla müslüman olmanıza gerek yok bunu anlamak için. Bilim de bize bunu söylüyor ve kanıtlıyor zaten. Ainstein in izafiyet teorisinden bu yana ispatı mevcut. Enerji her şeyin temelidir ve asla yoktan var edilemez, var olan enerji de yok edilemez. Ancak dönüşüm yapılabilir.


Aknby

Sekuler dünyalarında Yaratmak kelimesini kullanmayı kutsallaştıran kafirler, zebaniler tarafından cehenneme doğru yaka paça sürüklenirken, ağlamaklı bir sesle "ama ama ben öyle demek istememiştim" diyecekler. Şaka şaka, Allah adaletlidir. yanlış ta olsa bu kadar basit bir suç için kimseyi cehenneme atmaz. (Insallah tabi, belki de atar bilemeyiz) bu kelimeyi kullananların başkaca buyuk günahları olabilir ve muhtemelen o günahlar cehenneme girmelerine vesile olur..


zmrt900553

Bilincli sekilde sarap yaratmak gibi kelimwler uzerinde duruldugunu dusunuyorum sudan cok sarap kelimesi kullanilmis


melek718946

Yaratmak sadece Allah'a mahsustur. Sanatsal seyler olusturulur. Tanrinin verdigi guc ve imkanlar sayesinde olur bu. Yoksa tamamen bir seyi yaratma kelimesini insanlar icin soylemek dogru degildir


kadir.alka

Creative director ü oluşturucu yönetmen olarak mı çeviriyorsunuz sevgili duyarcılar?


zmrt900553

Neden es anlamlari kabul edilmiyor bircok kelimede kabul ediliyorken


zmrt900553

Neden bircok kelimede birden fazla es anlam kabul ediliyorken bu kelimede kabul edilmiyor


DrAhmetALTINER

Yaratmak kelimesi türkçede insan için kullanılmaz. Allaha Mahsustur.


Burakdc

Duolingodaki en büyük tartışmalardan biri burada olmuş sanırım :/

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.