"I really want to create again."

Çeviri:Ben gerçekten tekrar yaratmak istiyorum.

May 12, 2014

35 Yorum
Tartışma kilitli.


emrullah69

"Ben gerçekten yeniden üretmek/oluşturmak/yapmak istiyorum." şeklinde olmalı.


dermaan

en azından bunlara da izin verilmeli.


Muzaffer006

Aynen doğru Buluş, keşif, icat etmek, araştırmak olabilir Albert Einstein atamu parçaladığında ben yarattım demedi büyük bir buluş dedi Çünkü onlar zaten vardı Mikelengelo bir kayadan aslan figürü çıkardığında bunu nasıl yarattın dediklerinde HAYIR ben yaratmadım o zaten oradaydı ben sadece üstünü temizledim dedi Bir insanın büyüklüğü mütevaziliğiyle eş değerdir Ancak CAHİLLER bir şey yaptığında onu ben yarattım der ama kimse onları hatırlamaz


alibektas34

Alakası yok. Bilimsel keşiflerin hiçbiri bir yaratı değildir. Zaten var olan şeylerin keşfidir. Yaratmak ise hiç olmayan şeylerin üretimidir. Dini anlamda yoktan var etmek tanrıya mahsustur. Ancak daha önce hiç var olmayan bir fikir ya da sanat eseri üretmek de yaratmak eylemidir.

İslam dininde tanrının 99 tane ismi (sıfatı) vardır. El-Halik (yaratan) bunlardan biridir. Ancak tanrının 98 tane diğer sıfatı daha var. Mesela; merhamet eden, koruyan, iyilik sahibi vs. Sizin bakış açınıza göre hiç kimse bu fiilleri kullanmamalı çünkü tanrıya şirk koşmak demek oluyor. (!)


sevval968345

ne güzel açıklamışsınız ...teşekkürler :)


Beysin.

yaratiyorum oyleyse varim zuahah


KandemirEmre

Create yaratmak demektir, yazdıkların doğru değil


yavuz177525

yapmak, oluşturmak, meydana gelmesini sağlamak gibi anlamlara geliyor. sadece yaratmak değil. hatalı bilgi verip insanlara yanlış bilgi vermeyin

https://tureng.com/tr/turkce-ingilizce/create https://www.seslisozluk.net/create-nedir-ne-demek/ https://dictionary.cambridge.org/tr/s%C3%B6zl%C3%BCk/ingilizce-t%C3%BCrk%C3%A7e/create


Mithat41782

Bizim sorunumuz bu işte arapça kelimeleri kutsallaştıtmak. Domuz demekten sakınırlar ama hınzır diyince bişey olmaz. Eşek bir hakarettir ama merkep normaldir.Aynısı bu kelime için geçerli ( kurmak oluşturmak anlamındaki arapça kelimeyi yaratmak kelimesiyle karşıladığı için hemen kutsallaştırılmış ve hem halaka kelimesinin anlmı daraltılmış hemde zorlama bi kelime olan oluşturmak türetilmiş. Halbuki benim cahil halkım bilmiyoki "ol uş tur mak" kelimesi aynı anlamda. Oluş demek kendi kendine olmak. Olmak için yok olmuş olmak lazım öncesinde. Turmak eki gelince bu yoktan var etmeyi başkasının yaptığını anlıyoruz. Yani kısacası bu kafaları bırakın bir an önce.sizin için üzülüyorum.


s.unal.

"Yaratmak" dini terminolojide "yoktan var etmek" anlamındadır. O da Allah'a mahsustur. "Oluşturmak, yapmak, icat vs ise olanlarla ilgilidir. İcat etse mesela bilgi birikimi ve eldeki imkanlarla daha önce olmayan bir şeyi bulmuş olur. Fark bu sanırım.


onderyildiz.

Turkce'de de "yaratmak" kelimesini kullaniyoruz. Ozellikle sanatsal bir kavram olarak "yaraticilik" kelimesini duymussundur. Belki...


[aktif olmayan kullanıcı]

    Yorumları okumaya geldim. Gülerek ayrılıyorum.


free9898

    ben tekrar oluşturmak istiyorum, neden olmuyor, gayet uygun çeviri..


Cihan896448

    Uygulamaniz benim icin cok faydali oluyor bunun icin katkisi olan herkese tesekkur ederim Ozellikle belirli kisilerin takintilari ve gayri ahlaki yorumlari sizleri yildirmasin Cehalet prangalarini sımsıkı sarılmış akil ve mantiklarinin yani sira vicdanlari da efsunlanmis sahislarin dogru yolu bulmasi umuduyla


balaymusta

    Harika bir çeviri bence bence.


yunuzdemirtas

    Some çomar problems


ycltrm

    Troll dolmuş burası yine..


    [aktif olmayan kullanıcı]

      Really neden özneden hemen sonra kullanılıyor, cümle sonuna konsa olmaz mı mantığı nedir


YusufAksoy6

      baya tartışılmış :DDD


alkan147

      Creative director ü oluşturucu yönetmen olarak mı çeviriyorsunuz sevgili duyarcılar?


dermaan

      Türkçedeki yaratmak kelimesi yoktan var etmek anlamınadır. Gerçek anlamı budur. Arapçadaki "halaka" kelimesinin karşılığıdır. Türkiyedeki ateistler müslümanların canını yakmak istiyenler ısrarla bu kelimeyi her yere sokuşturmak için birbiri ile yarışıyorlar. ne yazakki create kelimesinide bize bu şekilde dayatıyorlar. lütfen biraz duyarlılık.. türkçe o kadar zengin bir dil ki create kelimesini karşılayacak bir çok fiil var.

      içinde kutsallık atfedilmiş ve yüzyıllarca da böyle kullanılmış kelimeleri lütfen yerinde kullanının.


onderyildiz.

      Müslümanların canları neden bu kadar kolay yanıyor. İnançlarınızın sınırlarına sığmayan, açıklamaya gücünüzün yetmediği, söyleyecek yeni bir şeylerinizin olmadığı, sizin gibi inanmayanların ya da sizin gibi düşünmeyenlerin her eylemi ya da her sözü sizlerin canını neden yakıyor? Bir sözcüğün sizin inançlarınıza uygun olmayan içerikte kullanılmasını neden size bir hakaret sayıyorsunuz? İnançlarınıza mı güvenmiyorsunuz?


yavuz177525

      mesele hakaret edilmesi falan değil. inanç meselesi hiç değil. tartışma ortamına getirip müslümanları küçük göstermeye çalışmanın gereği yok. mesele, ingilizce öğretme amacı ile kurulan bir platformun, bir kelimenin anlamının bilerek neden yanlış veya eksik öğretmesi

      neden create kelimesinin oluşturmak, meydana getirmek, yapmak gibi ana anlamları varken sadece "yaratmak" anlamının öğrenilmesini ve bunu yaparken de insanla özdeşleştirerek yapmak istiyor? 1. si burası dil öğrenme yeri. ve bu platform diğer anlamları yok sayarak eksik öğretmiş olmuyor mu?

      bunu yapmasına iten neden ne? neden create kelimesinin sadece yaratmak olarak bilinmesini istiyor?

      https://tureng.com/tr/turkce-ingilizce/create https://www.seslisozluk.net/create-nedir-ne-demek/ https://dictionary.cambridge.org/tr/s%C3%B6zl%C3%BCk/ingilizce-t%C3%BCrk%C3%A7e/create


WECANMAKE

      1) create kelimesi yoktan var etmek anlamina da gelmektedir. [1]

      2) yaratmak fiili oz turkcedir [2] ve ilk kez 735 yilinda bilge kagan yaziti'nda gorulmustur. [3]

      arapca'daki bilmem ne fiilinin bilmem nesi umurumuzda degildir. biz burada ingilizce ogreniyoruz turkce uzerinden. ingilizce-turkce sozluktur bizim esas konumuz, arapca'daki bir fiil degil.

      sacma sapan yorumlar yapip insanlari yanlis yonlendirmenin de, magdur edebiyati yapmanin da anlami yok. bu topraklar turk yurdudur, arabin degil. su yilda bile arapcilik yapip ucan tozdan nem kapiyorsaniz zaten ingilizce ogrenmeyin, osmanli turkcesi de ogrenmeyin. o da turkce sonucta. siz en iyisi gidin kendi din kardesini vuran suudlarin dilini ogrenin. bizi de burada kimlerle yasiyoruz sorusu sordurtmayin duvara.

      [1] http://www.etymonline.com/index.php?allowed_in_frame=0search=create

      [2] http://gokturkanitlari.appspot.com/eskiturkcesozluk-t-z.html

      [3] http://nisanyansozluk.com/?k=yaratmakx=0y=0


BozlakDeni

      Konuya (bence) nokta koyan nefis açıklama için teşekkürler. Fikrini bilgi-belge-kanıt ile savunmak budur.


Burakdc

      Duolingodaki en büyük tartışmalardan biri burada olmuş sanırım :/


Mert3131

      Çekirdeğimi aldım çıtlata çıtlata yorumlara bakmaya geldim


sevval968345

      hahh dedim bunun altına bir sürü embesil yorum yapmıştır , yok neden yaratmak kelimesi kullanıldı , yok haşa maşa ... ya hu gayet açık değil mi anlatmaya çalıştığı cümlenin . sanatsal bir kavram bu . her şeyi abartmayın yaw. Raad olun arkidişler . olmuyo böyle cık cık


refikatakan

      Tiskindim yorumlardan


sameto86

      Konuşulan konular komedi. Yaratmak kelimesine takılanlar umarım hırsızlıklara, ahlaksızlıklara, insan kayırmalara, kul hakkına da bu kadar duyarlıdır. Yoksa bunlar şov yapmaktan öte geçmez. Bu kelimeye takılacak kişinin de burada ne işi var şaşırdım... :)


zmrt900553

      Neden es anlamlari kabul edilmiyor bircok kelimede kabul ediliyorken


zmrt900553

      Neden bircok kelimede birden fazla es anlam kabul ediliyorken bu kelimede kabul edilmiyor


zmrt900553

      Bilincli sekilde sarap yaratmak gibi kelimwler uzerinde duruldugunu dusunuyorum sudan cok sarap kelimesi kullanilmis


Aye95537

      Ben sadece tekrar ile yeniden yeni bastan kelimekri arasinda nasıl bir fark var ona tkildim.

      Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.