"I live it."

Μετάφραση:Το ζω.

November 14, 2018

4 σχόλια


uoLL8

Καλή σας μέρα!

Έχω ένα θέμα με την προφορά: Όταν εκφωνείται η πρόταση ακούω "άι λιβ ιτ", όταν όμως πηγαίνω το δρομέα επάνω στη λέξη "Live" ακούω "Λάιβ". Μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει κάτι που δεν καταλαβαίνω; Υπάρχει κάποιος κανόνας που διέπει την προφορά μιας λέξης όταν αυτή περιέχεται μέσα σε μια πρόταση;

Ερωτώ γιατί πολλές λέξεις τις προφέρω με ελληνική "λογική" πχ τη λέξη "Archives" την προέφερα ως "Άρτσιβς", επηρεασμένος από έναν ήρωα καρτούν τον Άρτσι. Με αιφνιδίασε μια Άντζι όταν μου είπε ότι προφέρεται "Αρκχάιβς". Το ίδιο έπαθα και με την λέξη "Exit" που την προέφερα ως "Εξάιτ", επηρεασμένος από το "Εξάιτερ" του πομπού βραχέων κυμάτων. Χρειάστηκε να κάνω την πατάτα μπροστά σε μια πελάτισσα, που, συμπτωματικά, ήταν καθηγήτρια αγγλικών για να μάθω ότι η λέξη προφέρεται "Έξιτ". Η προσπάθειά μου να διαβάσω και να καταλάβω τα αγγλικά γίνονταν με τη βοήθεια λεξικών και ΤΟΤΕ δεν υπήρχαν οι σημερινές ευκολίες του Ιντερνέτ.

Δεν ξέρω αν εκτιμάτε ότι το θέμα μου είναι ίσονος σημασίας, αλλά ακόμα κι έτσι θα ήθελα κάποιος να μου πει ότι δεν πρέπει να δίνω σημασία.

Φιλικά Κλεάνθης

November 14, 2018

Dimitra956826

Αρχικά, η λέξη live έχει δύο έννοιες στα αγγλικά, ανάλογα με το πώς προφέρεται:

  • live (που προφέρεται λιβ) που λειτουργεί ως ρήμα και σημαίνει ζω.

  • live (που προφέρεται λάιβ) που λειτουργεί ως επίρρημα ή ως επίθετο (αν ακολουθεί ουσιαστικό) και σημαίνει ζωντανός ή ζωντανά, σε ζωντανή μετάδοση.

Δεν είμαι σίγουρη γιατί η ξέρει προφέρεται live όταν ακούγεται ξεχωριστά και δεν μπορώ να το ελέγξω, αλλά θα σημειωθεί για έλεγχο.

Δεν γνωρίζω καθόλου για τον όρο Εξάιτερ, αλλά αν στα αγγλικά γράφεται exciter, τότε όντως πρόκειται για δύο λέξεις που δεν ανήκουν στην ίδια οικογένεια και προφέρονται διαφορετικά. Δεν υπάρχουν πολύ συγκεκριμένοι κανόνες προφοράς μιας λέξης (και να υπάρχουν κάπου δηλαδή, δεν θα σας πρότεινα να τους μάθετε απ' έξω. Εκτός από αδύνατο να συγκρατηθούν, μπορεί να σας μπερδέψουν περισσότερο!), αλλά κάτι το οποίο μπορώ να σας πω με σιγουριά είναι ότι όταν υπάρχει x πριν το i, πάντα διαβάζεται ξι και όχι ξάι.

(Αυτό φυσικά, όταν δεν βρίσκεται στην αρχή της λέξης. Όταν το X βρίσκεται στην αρχή της λέξης, ανεξάρτητα από το φωνήεν που ακολουθεί, διαβάζεται σαν ζήτα, πχ Xena (Ζήνα), xylitol (ζάιλιτολ), και xanthan (ζάνθαν).)

Aντίστοιχα, όταν υπάρχει xc πριν το i (το οποίο δεν νομίζω να το συναντήσετε σε άλλη λέξη, πέρα από παράγωγες του excite και όλες τις σύνθετες με αυτό), προφέρεται ξάι.

Ακόμη κι αυτός ο "κανόνας" δεν είναι κάτι εύκολο να θυμηθείτε, ή κάτι το οποίο θα σας μείνει. Η δική μου γνώμη είναι πως, με τον καιρό, θα συνηθίσετε το πώς γράφονται κάποιες λέξεις στα αγγλικά, και θα σας βγαίνει φυσικά ο τρόπος γραφής και προφοράς τους. ^.^

November 14, 2018

uoLL8

Καλήν εσπέραν Δήμητρα!

Προς θεού, μην το κάνεις αυτό. Τώρα μπήκα σ' ένα δρόμο και είμαι σίγουρος ότι στην πορεία θα μάθω πολλά πράγματα σωστά. Μην ασχολείσαι με το παρελθόν. Τα παραδείγματα σου τα ανέφερα ώστε να προσανατολιστείς ΠΩΣ κάποια πράγματα οι άνθρωποι τα παρανοούν από άγνοια. Είναι πολύ εύκολο όταν είναι κανείς του "λιμανιού", θα έλεγα για μένα.

Τώρα ανακάλυψα το Duolingo και δεν θα έχω τέτοιους "πειρασμούς". Το μόνο θέμα που έχω είναι με την άσκηση και τίποτε άλλο. Ήθελα μόνο να δεις μια μορφή της κατάστασης που δημιουργεί η άγνοια. Νομίζω ότι στο είπα πως δεν έχω διδαχθεί αγγλικά. Με το λεξικό στο χέρι έμαθα ό,τι έμαθα.

Σ' ευχαριστώ πολύ Κλεάνθης

Πολύ σε κουράζω με τα "εξωσχολικά" μου και δεν θα το ξανακάνω. Δεν θέλω να με βαρεθείτε εδώ μέσα.

November 14, 2018

Dimitra956826

Παρακαλώ. ^.^

Μην αγχώνεστε, δεν με κουράζετε. Μας αρέσουν τα "εξωσχολικά", είναι καλό να βλέπουμε και τέτοια σχόλια πού και πού. Εξάλλου, γι αυτό είμαστε εδώ, για να σας βοηθάμε και να σας λύνουμε τις απορίες. Η έξτρα πληροφορία παραμένει πληροφορία. :)

November 14, 2018

Σχετικές συζητήσεις

Μάθε Αγγλικά αφιερώνοντας μόνο 5 λεπτά τη μέρα. Δωρεάν.