1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Moje kočka pije mléko."

"Moje kočka pije mléko."

Překlad:My cat drinks milk.

November 18, 2018

5 komentářů


ElikaKorch

Proč je věta: Mine cat drinks milk. Označená za špatnou? Slovo MY a MINE by mělo mít stejný význam ne?

May 9, 2019

tatka_
Mod

“my” i “mine” opravdu v češtině obě znamenají přivlastňovací zájmeno “moje”. V angličtině se však každé používá jinak. “My” je nesamostatně stojící zájméno a stojí před přivlastňovaným podst jménem. “Mine” je samostatně stojící zájméno a je většinou na konci věty, např. “The cat is mine.” https://www.helpforenglish.cz/article/2007011501-privlastnovaci-zajmena

May 10, 2019

ElikaKorch

Děkuji

May 16, 2019

VaclavKola1

Proc ve vete my cats drinks milk neni clen a - my cats drinks a milk

February 26, 2019

tatka_
Mod
  • "cats" (kočky) je množné číslo
  • "drinks" je sloveso ve tvaru pro třetí osobu jedn čísla
  • "milk" je nepočítatelné podst jméno a ty člen nemají (nulový člen)
  • Možné varianty:

    "My cat drinks milk." = "Moje kočka pije mléko."

    "My cats drink milk." = "Moje kočky pijí mléko."

February 26, 2019

Související diskuse

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.