1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Bir soru işareti mi?"

"Bir soru işareti mi?"

Çeviri:A question mark?

May 12, 2014

25 Yorum


sonmez35

"A question mark" soru degil ki.. basa "is" gelmesi gerekmez mi??


HulyaCakka

soruyormus gibi ses tonlamasi yaparsaniz soru sormus gibi oluyor.


soybir

Yazı dilinde tonlamayı nasıl anladın super girl?


xxnjcs

tonlamayla cümleleri soruya çevirebilirsin


serhatgokhan

"is a question mark" yanlış mı?


Nezir.dlm

Is it a question mark demelisin.... (it) o bir soru isaretimi gizli ozne var.


HulyaCakka

ben deboyle yazdim.it in yerine ozne olarak a question mark i dusundum aslinda bana dogru gibi


smailTunal

görünen o ki evet :(


MuhsinKse1

Biz de de var buna benzer, genelde Kürt kardeşlerimizden duyuyorum buna benzer kullanımı .. "Camiye gittiin?" seklinde son heceye vurgu yaparak ve uzatarak "Camiye gittin mi" yi ifade ediyorlar...


kedicim

bazı durumlarda sonuna sadece soru işareti koyarak ve söylerkende soru olarak tonlarsanız soru oluyormuş,örneğin mesela, no press basın yok demek ,no press? derseniz basın yokmu? şeklinde sormuş oluyorsunuz.


Nezir_Dlm

Burada konuşma tarzına göre soru olmuş daha öncede benzer örnekler gördük bunlara alışmamız lazım

A bad dream / Kötü bir rüyamı aynı zamanda (kötü bir rüya) da denilebir

A whole family / Bütün bir ailemi


pudingbrain

is it an question mark? sorusu yapı olarak doğru fakat ''question'' kelimesi sessiz harfle başlayan bir kelime bu nedenle başına ''a'' gelmesi gerekir burda ''an'' geldiği için bu cevap kabul edilmiyor. ''a question mark?'' da bir sorudur,konuşma dilinde genelde bu tarz sorular kullanılır.tonlamasını soru sorar gibi yaparak konuşurlar.yani doğru cevap ''a question mark?'' sorusudur.


ercan1957

Buraya cöp dökülür(mü)? Öyle yazarsan dökülür ;)


AliUcansu

İs a question mark. Olmaz mı


Ddo777439

MuhsinKse1 arkadaşımızın bahsettiği "olumlu cümleden" ses tonlaması ile soru sormayı doğuda birçok kez şahit oldum, Ses tonlaması ile soru sormayı yaşı 40 'ın üzerinde olanlar büyüklerinden duymuşlardır, iç Anadolu'da ücra köylerde de bu tip konuşmaları duyabilirsiniz, hatta günümüzde kızdığımız zaman yapıyoruz bile.


murattemurtr

Is a question mark daha mantıklı değilmi çünkü Yazı dilinde vurgulu ifadeleri anlamamız pekte mümkün değil?


Tevhidlekal

Is it a question mark yazdım kabul edilmedi. Ses tonlaması yapmıyoruz sonuçta burada


mburak07

(A question mark ) bir sorumu?


ErincUtku

Bizim dilimizde boyle bir spru yok...


Mesutov

Ben soru kelimesi yada yardımcı fiil başta olmadan soru Cümlesi yapılmaz diye biliyorum istisnai bir kural mı var


Emre369698

Soru yanlis arkadaslar böyle bir sey gormedim ya


GhostAlexMercer

Am is are ve turevi yardimci fiillerin basa cekilerek cumleyi soruya cevirmek burda ogretilmesi gereken, a question mark, sadece dogru tonlama ile soru halini alir, tonlamaya girersek isimiz is, anca kafa karistirmaya yarar bu


TeknoSanat

'A mark queston' niye olmuyor


Bekir962539

"A beautiful song" = "Güzel bir şarkı" oluyor. Bu herhangi bir soru değil gördüğünüz gibi. Bu örneğin üstteki soru cümlesinden ne farkı var? Hiçbir farkı yok. Kafamıza göre her cümle sonuna soru işareti getirerek soru yapabiliyoruz sanırım. Açıklama yapan falan da yok inanılmaz.

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.