Duolingo is de populairste methode van de wereld om talen te leren. En het allerbeste: het is 100% gratis!

"My grandmother has had three operations this year."

Vertaling:Mijn grootmoeder heeft dit jaar drie operaties gehad.

4 jaar gelden

7 opmerkingen


Schoentje

mijn oma had drie operaties dit jaar --> Lijkt mij ook goed?

4 jaar gelden

LowlandPhilomath

In de praktijk zal je in het Nederlands niet zo vaak onderscheid maken tussen had en heeft gehad; en vergelijkbaar in het Engels niet zo vaak tussen had en has had. Er is een verschil, maar doorgaans negeren we het.

Daarentegen zijn beide vormen in essentie niet hetzelfde, dus probeert duolingo je consequent de juiste vorm te laten gebruiken. Dus daarom wordt has had vertaald met heeft gehad, in plaats van het simpelere had. Dat klinkt even onhandig - maar na verloop van tijd gaat het vanzelf :)

4 jaar gelden

anemoontje
anemoontje

Hallo Dylano, in het Nederlands kan een voltooide tijd ook met het werkwoord "zijn" gemaakt worden, in het Engels alleen met hebben/to have, mvrgr.

2 jaar gelden

anemoontje
anemoontje

... is dit jaar drie keer geopereerd... is vlgs mij een betere vertaling.

3 jaar gelden

HenkVanEs

helemaal met anemoontje eens

2 jaar gelden

Dylano2004

Er moet nog het werkwoord hebben in jou zin verwerkt worden en dan is hij pas goed

2 jaar gelden

hendrikvanes

Jouw zin

1 jaar gelden