Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"Dzień dobry, jak się masz?"

Tłumaczenie:Good morning, how are you?

-1
4 lata temu

20 komentarzy


jaroslaws3

Dziwne. Pierwszy raz słyszę zwrot Good Day.

4
Odpowiedz3 lata temu

zuzutheunicorn

Raczej mówi się hello, a nie good day :/

4
Odpowiedz2 lata temu

Szypa23

W Dublinie cały czas używam zwrotu Hi how are you. Tutaj pierwszy raz zobaczyłem zwrot Good Day how are you

3
Odpowiedz3 lata temu

MisiaczeQ_LOVE

Hi <-- mówimy do np. kolegi good morning <-- do osoby dorosłej np. sąsiad. I poprawnie to (na duolingo) Good morning, how are you

1
Odpowiedz8 miesięcy temu

MV005

Ja z tym określeniem spotkałem się pierwszy raz w pracy. Notorycznie używają go hindusi, natomiast nie słyszałem żeby ktoś tak mówił i nie widziałem żeby ktoś tak pisał poza nimi,a mam i miałem styczność z różnymi ludźmi. Nigdy natomiast nie sprawdzałem czy jest to poprawne.

0
Odpowiedz11 miesięcy temu

kristof_1

Dlaczego nie moze być hello?

2
Odpowiedz3 lata temu

_Ealey_

Ponieważ ,,Hello" oznacza ,,cześć". ,,Good morning" jest "ładniej" i to oznacza dzień dobry.

5
Odpowiedz3 lata temu

robjuc
robjuc

Ale aplikacja wyświetla "good day" zamiast "good morning".

7
Odpowiedz3 lata temu

_Ealey_

Cóż, mi wyświetla ,,Good morning". Poza tym: ,,good morning" oznacza tłumacząc na polski to samo, co ,,good day", ale jak się przetłumaczy samo ,,day" i samo ,,morning" to będzie inaczej, ponieważ ,,morning" to ranek, a ,,day" to dzień.

4
Odpowiedz3 lata temu

Alexso5552

Chyba jest inaczej. "hello" oznacza dzień dobry, a "HI" oznacza cześć.

1
Odpowiedz1 rok temu

_Ealey_

"Hello" i "hi" oznaczają "cześć", oba.

2
Odpowiedz1 rok temu

Bucek100

zawsze jak się masz było "how are you?" a to słowo pierwszy raz słyszę

2
Odpowiedz1 rok temu

Hanusia873997

Noto istnieje zwrot ,,good day" bo pierwsze słyszę i myślę że nikt tak nie napisał za pierwszym razem

2
Odpowiedz1 rok temu

Alexso5552

Tak, ale jest bardzo dziwny i jak sama napisałaś nikt tego nie używa (chyba że do szefa w jakieś korporacji).

1
Odpowiedz1 rok temu

antosia.zabroni

Nie mam żyć :'(

0
Odpowiedz1 rok temu

RafaZalesk1

Takje dwa zdania w jednym no nie?

0
Odpowiedz3 miesiące temu

Gugson

Good day wtf?

-2
Odpowiedz3 lata temu

asymx

Ale czy to nie powinno być hi,a nie good day??

-11
Odpowiedz4 lata temu

AnnaPeplin
AnnaPeplin

Nie powiedziano nam że ma być dzień

-3
Odpowiedz3 lata temu

Domi.n

Mylisz się napisano tak ,,Dzień dobry,jak się masz?"

1
Odpowiedz3 lata temu