1. Forum
  2. >
  3. Temat: English
  4. >
  5. "Kobieta je kanapkę."

"Kobieta je kanapkę."

Tłumaczenie:The woman eats a sandwich.

May 14, 2014

22 komentarze


Julia588986

Czemu raz jak jest kobieta odpowiedź to "The woman" a raz jak napiszę "the woman" w znaczeniu kobieta jest źle


TeresaJagi1

Tez bym chciala wiedziec co z tym a ewentualnie the czemu musi byc ? Bo sie z tym gubie


pulciatkaa_

,,The" oznacza ,,ci", ,,te" , itp. ,,a" piszesz przed wyrazem,przed którym nie ma ,,the" i jest w liczbie pojedynczej.


LeszekA.Sz

Nikt już nie używa a ani the. Nawet Londyńczycy...


Weronika638790

Ja też mam z tym kłopoty


Tomequ1

Dobra, wtf, czemu polski czas teraźniejszy nie jest tu w continuous? Że niby je kanapkę codziennie? O tej samej porze? Czemu to jest simple?


www98765

Dlaczego a woman jest niepoprawnie? Nie wiadomo czy to jest jakas wskazana kobieta czy niezdefiniowana, ze tak napisze. Obie formy powinny byc poprawne wedlug mnie.


Platnik1

Zgadzam się w całej rozciągłości.


Platnik1

A niby skąd wiadomo, że THE WOMAN, a nie WOMAN? Przegięcie!


silent_morgan

A ja prosiłbym o wyjaśnienie tego wyjątku. W tym zdaniu użyto przedimka "a" - "...eats a sandwich", a kilka zdań wcześniej miałem błąd (przekreślone "a"), kiedy w tłumaczeniu "Kobieta pije mleko" podałem "The woman drinks a milk". Jestem bardzo początkujący i na prawdę trudno mi to ogarnąć, kiedy trafiam na takie coś.

I wszystko jasne. W temacie na Duo: „a / an / the / this / that / these / those” - https://www.duolingo.com/comment/1599675, nie jest nadmienione o nie stosowaniu „a/an” przy rzeczownikach niepoliczalnych.

Pozdrawiam


blazej.her

Raz piszą, że jak jest "THE", to jest liczba mnoga, a raz, że wtedy jest liczba pojedyncza. Nie rozumiem.


Andrzej520239

Moja odpowiedź jest poprawna mimo to pokazuje mi błąd.


adam.mocar

Czemu eats i kiedy uzywa sie a przed rzeczowniliem a kiedy nie


Bolko1

Do czasowników w trzeciej osobie - on, ona, ono - liczby pojedynczej dodajemy "s" na przykład: eats, reads.


Monntag

A używa się przed rzeczownikami policzalnymi w liczbie pojedynczej


Jakub438315

Po co to "a" skoro nawet anglicy nie kożystają już z nich w zdaniach


Jakub438315

Raz każecie pisać s a czasmi nie


pulciatkaa_

Końcówkę -s piszemy w czasownikach których podmiotem jest on, ona, ono np. He drinks. You drink.


Ryczka6

Kurcze! Myślałam że może być bez "the" ale jednak musi być bo tak to dobrze napisałam


M4wAC

Blad a i zabieranie zyc z tego powodu to jakas pomylka


KasiaHutek

Nie jest napisane, ze ta kobieta tylko kobieta. Macie błąd w aplikacji


JoannaPopa3

Dlaxzego the ? Skoro jest napisane, że "kobieta" nie" ta kobieta "

Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.