Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"O, peyniri ister."

Çeviri:He wants the cheese.

4 yıl önce

22 Yorum


AsLaNSavasmaN

It wants the cheese. Ne derece dogru bir cumle olabilir ki? Kopek mi peynir isteyecek yoksa taş mi? Ne mantığı var ki?

4 yıl önce

BraKamber

Kediler mesela peynir istemezmi çok mantıklaı

3 yıl önce

BerkantHay

Fareler ister genelde kediler değil, en azından tom&jerry de böyle gördük :)

3 yıl önce

watsoncrick

the edatını nerede kullanmak zorundayız tam olarak,yano burada he wants cheese desek neden cümle bozuk oluyor?

3 yıl önce

incikin_
incikin_
KISA CEVAP:

Burada belli bir peyniri kastettiğimiz için the kullandık.

UZUUUN CEVAP:

Hani kargayla tilkinin masalı vardı: Tilki karganın ağzındaki peynire göz koyar; karga ağzını açsın da peynir düşsün diye: "Karga kardeş sesin çok güzel, şarkı söylesene der. falan falan ...

Mesela bu örnekte cümle:
"The fox wants the cheese." / "It wants the cheese."
= "Tilki peynirİ ister." (Çünkü herhangi bir peyniri değil, karganın ağzındakini istiyor.)

Çevirmenin Notu: Bu hikayenin başkahramanı tilki the fox ve karga the crow; çünkü herhangi bir tilki veya karga değil onlar...

2 yıl önce

DilaraGlen

The belirli olmayan herhangi bir varliktir.

10 ay önce

bilalb1990

The yerine to kullanamaz mıyız?

3 yıl önce

Elifulkut

O zaman 'O peynirlemek ister' gibi bi anlam cikar :)

3 yıl önce

bilalb1990

:) haklısınız.

3 yıl önce

GldenKoruc

the eki nelere geliyor

3 yıl önce

Zerish2

Neden the? She wants a cheese olarsa nolur?

2 yıl önce

incikin_
incikin_

Belli bir peyniri kastetmeseydi "She wants cheese" diyebilirdik; ama "peynirİ ister" dediği için "THE cheese" kullanmak zorundayız. ("a" kullanamadık çünkü "cheese" sayılamayan (uncountable) isim kabul ediliyor.

2 yıl önce

enesbecer

Hiç bir şıkkı kabul etmiyor düzeltin şu sorunu.

2 yıl önce

incikin_
incikin_

Doğru şıkların tümünü işaretlemeniz gerekiyor.

2 yıl önce

mehmet218806

"It wants the chicken" nedir yahu resmen yanlis kelime yazilmis.adamlar o,peynir ister demis cevapta it wants the chicken mış.o tavuk ister dese tamam.

2 yıl önce

Aykutzman

Doğru cevabı kabul etmiyor :/

2 yıl önce

53rh4t

need or want its same

1 yıl önce

duo223353
duo223353

Soruları lütfen dikkatli okuyun. Orada BÜTÜN doğru çevirileri işaretle yazıyor.

7 ay önce

MehmetAliK9

She wants with cheese. Dogru degil mi?

4 yıl önce

Arimaos

O zaman "O, peynirle birlikle ister." oluyor.

4 yıl önce

bitterimmsi

he ile she ne fark eder ikiside O anlamına geliyor?

4 yıl önce

yusufuyanik

He erkek için, She ise kız için "o" anlamındadır.

3 yıl önce