1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "O, peyniri ister."

"O, peyniri ister."

Çeviri:He wants the cheese.

May 14, 2014

21 Yorum

Konu önem sırasına göre

watsoncrick

the edatını nerede kullanmak zorundayız tam olarak,yano burada he wants cheese desek neden cümle bozuk oluyor?

July 13, 2015

incikin_
KISA CEVAP:

Burada belli bir peyniri kastettiğimiz için the kullandık.

UZUUUN CEVAP:

Hani kargayla tilkinin masalı vardı: Tilki karganın ağzındaki peynire göz koyar; karga ağzını açsın da peynir düşsün diye: "Karga kardeş sesin çok güzel, şarkı söylesene der. falan falan ...

Mesela bu örnekte cümle:
"The fox wants the cheese." / "It wants the cheese."
= "Tilki peynirİ ister." (Çünkü herhangi bir peyniri değil, karganın ağzındakini istiyor.)

Çevirmenin Notu: Bu hikayenin başkahramanı tilki the fox ve karga the crow; çünkü herhangi bir tilki veya karga değil onlar...

July 23, 2016

gll692976

Fu

September 21, 2019

AsLaNSavasmaN

It wants the cheese. Ne derece dogru bir cumle olabilir ki? Kopek mi peynir isteyecek yoksa taş mi? Ne mantığı var ki?

July 1, 2014

BraKamber

Kediler mesela peynir istemezmi çok mantıklaı

January 31, 2015

bilalb1990

The yerine to kullanamaz mıyız?

November 2, 2014

Elifulkut

O zaman 'O peynirlemek ister' gibi bi anlam cikar :)

January 15, 2015

bilalb1990

:) haklısınız.

January 30, 2015

yalcnnebio

She=kizlar icin o

October 9, 2019

GldenKoruc

the eki nelere geliyor

February 24, 2015

Zerish2

Neden the? She wants a cheese olarsa nolur?

December 13, 2015

incikin_

Belli bir peyniri kastetmeseydi "She wants cheese" diyebilirdik; ama "peynirİ ister" dediği için "THE cheese" kullanmak zorundayız. ("a" kullanamadık çünkü "cheese" sayılamayan (uncountable) isim kabul ediliyor.

July 23, 2016

mehmet218806

"It wants the chicken" nedir yahu resmen yanlis kelime yazilmis.adamlar o,peynir ister demis cevapta it wants the chicken mış.o tavuk ister dese tamam.

July 23, 2016

Aykutzman

Doğru cevabı kabul etmiyor :/

July 27, 2016

53rh4t

need or want its same

November 1, 2016

duo223353

Soruları lütfen dikkatli okuyun. Orada BÜTÜN doğru çevirileri işaretle yazıyor.

December 26, 2017

Burak256752

Burda he wants the cheese nie kabul edilmiyor

September 26, 2018

kitap12

He ve she arasındaki fark ne

October 17, 2018

Ouz958694

He desek neden yanlış

July 12, 2019

roe853177

He yada she ne fark ediyor anlamadim

July 12, 2019

gll692976

Du

September 21, 2019
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.