1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Hiç kimse benimle konuşmuyor…

"Hiç kimse benimle konuşmuyor."

Çeviri:Nobody is speaking with me.

May 14, 2014

22 Yorum


kablll

Nobody speak with me neden doğru değil?


mervanyalcindag

"nobody does not talk with me" dedim yanlış oldu. Aslında asıl sormak istediğim "Nobody" yi kullandığımız zaman "does not" kullanmak gerekir mi yoksa "Nobody" zaten olumsuzluk anlamı kattığı için gerek yok mu?


TheProStudent

Nobody cümlenin olumsuzluğunu sağlar, ikinci bir olumsuzluğa gerek yok.


Kubilay226143

"Is" ve "speak" birlikte kullanılabiliyor mu


saint341

DURUM bildiriyorsa / ya da EYLEME değil DURUMA vurgu yapılıyorsa -TO BE (am/is/are ) kullanıyoruz.

Örneğin HAVA GÜNEŞLİ derken havanın DURUMUNDAN bahsediyoruz. Ya da YORGUN HİSSEDİYORUM derken; HİSSETMEK eylemine değil duygu DURUM'undan bahsediyoruz. etc.


hmzybk

Anybody niden olmuyoo


_.-.QUEEN.-._

✓NOBODY IS SPEAKING WITH ME.

✓ANYBODY ISN'T SPEAKING WITH ME.

•İki cümlenin de anlamları aynıdır. ARADAKİ FARK;

"NOBODY"ile kurulan cümlelerin yapısı olumlu ancak verilen anlam olumsuzdur.


Kubilay226143

Tamam durum cümlesi olduğu için olmus sanirim "speak" fiil olarak kullanılmıyor sanirim burda o yuzden " is" var taniliyor muyum


R.Corleone

burada to neden kullanılıyor bilen var mı?


anaksimandros

To burada "ile" anlamı verdiği için


R.Corleone

with de kullanılabilir mi ?


srkndrmz

'with'in nesi var ya? Neden yanlış ki?


niyan18

nobody speaking to me nye yanliş?


beritan208336

bu cümlede anybody kullanılamaz çünkü ' anybody olumsuz cümlelerde özne olarak kullanılamıyor sadece nesne vazifesi görebilir.' Dolayısı ile anlamdaşı olan Nobody kullanılır fakat nobody varlığı ile cümleye olumsuzluk anlamı kattığı için tekrar olumsuzluk ifadesi kullanmaya gerek yoktur.'


MustafaIMRE

Zaman olarak ing takısını kullanmaya(öğrenmeye) başlamadan sorması ne kadar doğru sizce? Cümleyi geniş zamanda nasıl yazarım diye kırk takla attım burada :(


saint341

Geniş zaman en kolay tense'dir özneye göre fiile ''s'' ekle gitsin. Örn: Nobody talk''s'' to me. (bu geniş zaman,tamamen aynı anlam:Kimse benimle konuşmuyor.) Burada ise (geçici de olabilir yani ama şu an konuşmuyorlar, gelecekte ne olur belli değil) ama şu andan bahsediyor.Onun için sadece özneye göre (-to be/am,is,are) kullanman ve fiile sadece ''ing'' eklemen yeterlidir.-ing ile şu anki zaman tense'i katıldığını bilmemene inanmam (16 seviye)


HasanCanbulat

nobody talk to me, neden olmuyor


saint341

Zaman(Tense) kullanılmadığı için. Anymore(Artık),Nobody talk to me : Kimse benimle konuşmasın ; gibi bir anlama geliyor.

Geniş zaman en kolay tense'dir özneye göre fiile ''s'' ekle gitsin. Örn: Nobody talk''s'' to me. (bu geniş zaman,tamamen aynı anlam:Kimse benimle konuşmuyor.demek.) Burada ise; (geçici de olabilir yani ama şu an konuşmuyorlar, gelecekte ne olur belli değil) ama şu andan bahsediyor.Onun için ,sadece, özneye göre (-to be/am,is,are)s takısı kullanman veya fiile bildiğin gibi ''ing'' eklemen yeterlidir.


MuratBastas

anyone talks with me ? :(


esin74963

Şimdiki zamana ne zaman geçtik


fatmaca

geniş zamanla da kullanabiliriz bu cümleyi. ' nobody talks to me '

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.